Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) 07-02-2002

De Markt. Van alle markten thuis kiest voor tv-reclame

opname commercial

De markt gaat in 2002 reclame maken op tv. Deze week is in een Amsterdamse studio een markt nagebouwd. Hier zijn vier verschillende tv-commercials opgenomen. Deze commercials gaan de rode draad vormen van de promotiecampagne voor de markt in 2002 zoals die door de Afdeling Markt-, Straat- en Rivierhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel is vastgesteld. Doel van de promotiecampagne is de consument aan te zetten tot bezoek aan en kopen op de markt.

Vier reclamespotjes
Twee dagen lang is er gefilmd om uiteindelijk te komen tot vier reclamefilmpjes van 10 seconden. Deze spotjes moeten gezien worden als een visuele uitwerking van de radioreclame die de laatste jaren succesvol heeft bijgedragen aan de bekendheid van de markt en de slogan De markt.Van alle markten thuis. De tv-spotjes voor de markt zijn in april, juni en september te zien op de zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin.

Lokale activiteiten stimuleren
In het kader van de collectieve promotie van de markt wordt bovendien ondersteuning gegeven aan lokale markten en marktcommissies die willen aanhaken bij de campagne. Daarvoor worden speciale posters en busstickers ontwikkeld. Ook worden de radio- en tv-spotjes ter beschikking gesteld voor lokale promotieactiviteiten.

Nieuwsbrief in maart
Alle marktkooplieden worden via een nieuwsbrief in detail geïnformeerd over de campagneplannen voor 2002 en de mogelijkheid om zelf op lokaal niveau in te haken. Deze nieuwsbrief wordt in de loop van maart verzonden.