Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
07-02-2002
De Markt. Van alle markten thuis kiest voor tv-reclame
opname commercial
De markt gaat in 2002 reclame maken op tv. Deze
week is in een Amsterdamse studio een markt nagebouwd. Hier zijn vier
verschillende tv-commercials opgenomen. Deze commercials gaan de rode
draad vormen van de promotiecampagne voor de markt in 2002 zoals die
door de Afdeling Markt-, Straat- en Rivierhandel van het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel is vastgesteld. Doel van de
promotiecampagne is de consument aan te zetten tot bezoek aan en kopen
op de markt.
Vier reclamespotjes
Twee dagen lang is er gefilmd om uiteindelijk te komen tot vier
reclamefilmpjes van 10 seconden. Deze spotjes moeten gezien worden als
een visuele uitwerking van de radioreclame die de laatste jaren
succesvol heeft bijgedragen aan de bekendheid van de markt en de
slogan De markt.Van alle markten thuis. De tv-spotjes voor de markt
zijn in april, juni en september te zien op de zenders RTL 4, RTL 5 en
Yorin.
Lokale activiteiten stimuleren
In het kader van de collectieve promotie van de markt wordt bovendien
ondersteuning gegeven aan lokale markten en marktcommissies die willen
aanhaken bij de campagne. Daarvoor worden speciale posters en
busstickers ontwikkeld. Ook worden de radio- en tv-spotjes ter
beschikking gesteld voor lokale promotieactiviteiten.
Nieuwsbrief in maart
Alle marktkooplieden worden via een nieuwsbrief in detail geïnformeerd
over de campagneplannen voor 2002 en de mogelijkheid om zelf op lokaal
niveau in te haken. Deze nieuwsbrief wordt in de loop van maart
verzonden.