Ingezonden persbericht
BROADVISION'S BUSINESS UPDATE JANUARI 2002
Houten, 7 februari 2002 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN),
's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice
e-business applicaties, presenteert vandaag een overzicht van de meest
recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Deze maand onder meer een
overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie en
klanten.
- Travellink lanceert innovatieve B2E reisportaal met BroadVision Amadeus
Travel Commerce
- Siemens en BroadVision wereldwijd partners
- De staat Minnesota kiest voor BroadVision standaard
- Pitney Bowes heeft baat bij Enterprise Selfservice
- BroadVision maakt cijfers vierde kwartaal en cijfers van 2001 bekend
- Halfgeleiderdistributeur Memec lanceert een BroadVision selfservicesite
OVER BROADVISION
BROADVISION MAAKT CIJFERS VIERDE KWARTAAL EN CIJFERS VAN 2001 BEKEND
BroadVision maakte afgelopen maand het bedrijfsresultaat over het laatste
kwartaal van 2001 bekend. De opbrengsten over het vierde kwartaal bedroegen
48 miljoen dollar (in het derde kwartaal bedroeg de opbrengst 51,2 miljoen
dollar). Opbrengsten uit verkoop van licenties in het vierde kwartaal van
2001 bedroegen 20,8 miljoen dollar. Een groei van zes procent in
vergelijking met het voorgaande kwartaal.
Pro forma was het netto verlies over het vierde kwartaal 8,2 miljoen dollar
(3 dollarcent per aandeel). Afschrijving van goodwill, aangekochte
technologieën en kosten voor ontwikkeling van nieuwe technologieën en
herstructering zijn niet meegenomen in het resultaat.
OVER BROADVISION KLANTEN
TRAVELLINK LANCEERT INNOVATIEVE B2E REISPORTAAL MET BROADVISION AMADEUS
TRAVEL COMMERCE
Travellink, een onafhankelijk reisbureau in Scandinavië heeft in
samenwerking met BroadVision en Amadeus Global Travel Distribution, een
nieuw portaal ontwikkeld op www.travellink.com. Travellink is een joint
venture tussen SAS, Amadeus en Tele2 en levert diensten aan het MKB in de
Noord Europa. Het biedt bedrijven dezelfde service en kwaliteit als een
conventioneel reisbureau maar tegen veel lagere kosten. Travellink biedt
organisaties toegang tot meer dan 500 vliegmaatschappijen, 56.000 hotels en
46 autoverhuurbedrijven. Bedrijven die zich aanmelden bij Travellink kunnen
zelf toegang en richtlijnen voor hun medewerkers invoeren en aanpassen.
Werknemers ontvangen gepersonaliseerde content en reisopties, waardoor
reisarrangementen sneller gemaakt kunnen worden, wat de acceptatie van deze
service ten goede komt.
Travellink wordt 24 uur per dag ondersteund door een callcenter van Bennett
BTI. BroadVision-Amadeus Travel Commerce slaat alle klantgegevens op in één
databank zodat zowel de klant als het callcenter real-time inzicht hebben in
dezelfde reserveringsgegevens.
Travellink's diensten stellen bedrijven in staat controle uit te oefenen op
hun procedures en richtlijnen met betrekking tot reizen en zodoende
reiskosten te beperken. Ook zal inzicht in 'corporate travel patronen'
worden vergroot, waardoor bedrijven eerder en sneller kunnen reageren en
reisprocedures kunnen aanpassen.
SIEMENS EN BROADVISION WERELDWIJD PARTNERS
BroadVision maakte deze maand bekend dat zij een wereldwijd OEM partnerschap
zijn aangegaan met Siemens Medical Solutions. Het partnerschap heeft tot
doel de verspreiding van Siemens' Health Enterprise Dashboard te
ondersteunen. Siemens' Health Enterprise Dashboard, gebouwd met
BroadVision's One-To-One Enterprise -één van de meest toegankelijke
e-business applicatie-omgevingen- is uitgebreid met business workflow
functionaliteit specifiek voor bedrijven in de gezondheidssector. Het
Dashboard kan door een instelling worden aangekocht of middels een ASP
(application service provider) worden ingezet.
Het Dashboard biedt, wereldwijd, op maat gemaakte oplossingen voor klanten
van Siemens in de gezondheidszorg sector en verzorgt onder meer de
integratie van kritische bedrijfsdata, single-sign-on-toegang tot meerdere
applicaties en kan artsen, patiënten, verzekeraars en toeleveranciers met
elkaar in contact brengen. Dagelijkse werkzaamheden worden hierdoor
duidelijker en communicatie binnen de instelling wordt meer gestroomlijnd.
Processen zijn hierdoor eenvoudiger te beheersen en kosten kunnen
gereduceerd worden, wat uiteindelijk de zorg ten goede komt. De toepassing
kan eenvoudig via een web browser aangepast worden aan de wensen van de
gebruiker.
Jon Zimmerman, vice president, e-Health Siemens: "De uitbreiding van onze
relatie met BroadVision onderstreept nogmaals onze toewijding om
werkzaamheden in de zorgsector te vereenvoudigen. Het Health Enterprise
Dashboard biedt gepersonaliseerde, rol gebaseerde toegang tot online
informatie waar en wanneer het nodig is."
DE STAAT MINNESOTA KIEST VOOR BROADVISION STANDAARD
Afgelopen januari heeft de Amerikaanse staat Minnesota besloten om voor de
standaardisatie van haar e-government portaalinitiatieven de BroadVision
serie van enterprise selfservice applicaties in te zetten. Minnesota zal
BroadVision InfoExchange Portal en BroadVision One-To-One Content gebruiken
om een nieuw portaal te ontwikkelen. Het vernieuwde overheidsportaal
(www.portal.state.mn.us) heeft tot doel de bewoners van Minnesota sneller
van informatie te kunnen voorzien. Het portaal is op de burger in plaats van
op de instanties gericht. Minnesota deelt de content op in thema's zoals
'educatie', 'werkgelegenheid' en 'wetgeving'. Hierdoor wordt het voor de
burger eenvoudiger om online zaken als belastingaangifte,
vergunningaanvragen en licentievernieuwingen te kunnen doen. De staat
'verbindt' met haar nieuwe portaal ruim 100 verschillende instanties met
elkaar.
BroadVision One-To-One personaliseringstechnologie zal eveneens gebruikt
worden om gerichte informatie direct aan individuele portaalgebruikers af te
leveren. Geregistreerde gebruikers krijgen toegang tot evenementenkalenders.
Bovendien wordt de gebruiker op de hoogte gehouden over voor hem of haar
belangrijke wijzigingen van content, op basis van hun voorkeuren door middel
van notificaties. Een andere gepersonaliseerde functie is het 'Featured
Links' menu dat gebruikers verwijst naar andere relevante informatie die met
hun zoekopdracht van doen heeft.
PITNEY BOWES HEEFT BAAT BIJ ENTERPRISE SELFSERVICE
BroadVision meldde afgelopen maand dat Pitney Bowes, een toonaangevende leverancier van wereldwijde geïntegreerde e-mail- en documentmanagement oplossingen, een verbeterde site heeft gelanceerd: www.pitneybowes.com. De met BroadVision ondersteunde site kent een aantal nieuwe onderdelen die de dienstverlening aan Pitney Bowes' klanten vergroten. Als onderdeel van de verbeterde site is gekozen om gebruik te maken van de laatste J2EE-enabled versies van BroadVision's Enterprise selfservice applicaties - zoals de 6.0 versies van BroadVision One-To-One Enterprise, BroadVision Business Commerce, BroadVision InfoExchange Portal en BroadVision Retail Commerce.
Meer dan 150.000 Pitney Bowes klanten maken gebruik van het web om Pitney
Bowes' frankeermachines te resetten en opnieuw te vullen. Het nieuwe portaal
biedt klanten de mogelijkheid om onderdelen aan te vragen en de status van
bestelling op te vragen op elk gewenst moment. De nieuwe 'Pitney Bowes
store' heeft een complete lijn van benodigdheden en producten voor het MKB
beschikbaar voor verkoop online. Pitney Bowes migreerde van Microsoft's
e-commerce oplossing naar BroadVision Business Commerce voor deze nieuwe
winkel. Door gebruik te maken van BroadVision's gepersonaliseerde
'cross-sell' en 'up-sell' mogelijkheden heeft Pitney Bowes een 10 procent
toename van gemiddelde ordergrootte gerealiseerd.
"Het is voor wat betreft kosten het meeste efficiënte kanaal om routine
metercontroles op frankeermachines uit te voeren", aldus Stew Gibson, vice
president e-business van Pitney Bowes. "Ook worden nu de meest gangbare
diensten die wij verlenen online afgehandeld via het kostenbesparende
selfservice portaal in plaats van via het duurdere callcenter. BroadVision's
personalisatie technologie zorgt ervoor dat onze klanten hetzelfde niveau
van service krijgen via het portaal als via het callcenter."
HALFGELEIDERDISTRIBUTEUR MEMEC LANCEERT EEN BROADVISION SELFSERVICESITE
Memec, een toonaangevende distributeur van halfgeleiders, heeft deze maand
een enterprise portaal ter verbetering van haar dienstverlening en
vergroting van de vraag naar halfgeleiderproducten gelanceerd. Het Memec
portaal zal, ondersteund door de BroadVision serie van selfservice
applicaties, gedetailleerde vergelijkingen en evaluaties van
halfgeleidercomponenten leveren die ontwikkelaars zullen helpen met het
zoeken naar en specificeren van de juiste onderdelen. Het nieuwe Memec
portaal (www.memec.com) ondersteunt hiermee Memec's doelstelling, namelijk
het leveren van hoogstaande technische bronnen over halfgeleiders voor
ontwikkelaars.
Ontwikkelaars zijn vaak lange tijd bezig om de juiste componenten te vinden.
Memec's catalogus bevat meer dan 300.000 onderdelen. Een geregistreerde
gebruiker kan nauwkeurige zoekacties opstarten, gebruikmakend van maximaal
30 verschillende zoekparameters en zal gebaseerd op zijn profiel en
zoekcriteria, gepersonaliseerde informatie ontvangen. Met BroadVision's
software heeft Memec het zoekproces en het verzamelen van veelomvattende
data online geautomatiseerd, hierdoor is de tijd voor het vinden van een
componenten verkort van 2 weken naar een paar minuten.
Door integratie met Memec's ERP systeem biedt het portaal ook real-time
informatie over componentenprijzen en beschikbaarheid. BroadVision's content
management functionaliteit is gebruikt om een workflow- en
goedkeuringsproces te creëren, dat 500 werknemers van Memec in staat stelt
om rechtstreeks op het portaal te publiceren. Het nieuwe portaal
consolideert informatie die voorheen wereldwijd op 140 statische website
werd gepubliceerd. Het portaal kan haar informatie aan klanten over de hele
wereld leveren in 18 verschillende talen.
"Onze kennis van onderdelen is Memec's grootste eigenschap. Zoals
gebruikelijk is de verkoopafdeling mede verantwoordelijk voor het versnellen
van het tempo van ontwikkelingen", vertelt Colin Black, Global CIO van
Memec. "Door het lanceren van dit portaal zijn wij in staat om verschillende
processen te automatiseren, waardoor we onze klanten een snellere
ontwikkeling kunnen bieden, kosten effectief een grotere klantenkring kunnen
bedienen en onze verkooptrainingskosten kunnen verlagen."
OVER BROADVISION
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Voor meer informatie over BroadVision kijk op: www.broadvision.com
Noot voor de redactie (