Ingezonden persbericht
Opbrengst van liefdadigheidsveiling komt ten goede van UNESCO
Amsterdam, 11 februari 2002 - Creative (Nasdaq: CREAF), marktleider in digitale entertainmentproducten voor de PC en het Internet, is een Europees samenwerkingsverband aangegaan met een aantal muzieklegendes. In Nederland is de afgelopen maanden een aantal speciaal ontworpen D.A.P. (Digital Audio Player) Jukeboxen voor een goed doel geveild in samenwerking met radio en internet media partners. Op 15 februari wordt een laatste exemplaar, een door Jean-Michel Jarre ontworpen Jukebox geveild via de website van Vitaminic, www.vitaminic.nl. Gedurende 1 week kunnen de fans dit collectors item, voorzien van het gehele Jean-Michel Jarre oeuvre, trachten te bemachtigen door een bod uit te brengen. De bouw van de veilingsite wordt gerealiseerd in samenwerking met Ebay (www.ebay.nl) wereldwijd marktleider in on-line handel. De opbrengst van deze veiling gaat naar UNESCO.
De Creative Jukebox is een digitale audio-speler met een geheugen voor 150
CD's, ideaal voor mensen die altijd hun muziekcollectie bij zich willen
hebben. Het apparaat (400 gram) heeft de afmetingen van een draagbare CD
speler en kan dankzij een ingebouwde harde schijf hoge kwaliteit muziek
opslaan in MP3 en in andere digitale formaten. De Jean-Michel Jarre Jukebox
is door de band voorzien van een origineel ontwerp en is tevens gesigneerd.
Dankzij de grote capaciteit (6 GB) zal elke Jukebox het volledige repertoire
van de betreffende artiest bevatten.
Om een zo groot mogelijk bereik en zo hoog mogelijk bod te genereren is
Creative een samenwerking met Vitaminic aangegaan om de eerste en laatste
veiling via haar website te laten plaatsvinden. Karin Blankers, Marketing
Manager bij Vitaminic: "Als grootste muzieksite van Europa werken we graag
mee aan dit initiatief van Creative. Ons publiek bestaat uit
muziekliefbebbers bij uitstek en zijn de pioniers op het gebied van nieuwe
media. Ik reken erop dat dit unieke project de ondersteuning zal krijgen die
het verdient". Liefhebbers van muziek en apparatuur kunnen van 15 t/m 21
februari bij www.vitaminic.nl en www.ebay.nl hun bod uitbrengen op de
Jean-Michel Jarre Jukebox.
De verschillende artiesten die deelnemen aan deze Europese actie hebben zelf
bepaald naar welk goede doel de opbrengst dient te gaan. Zo komt de
opbrengst van deze veiling in Nederland ten goede van de UNESCO. Jean-Michel
Jarre: "Ik vind het fantastisch om betrokken te zijn bij een initiatief dat
de
nieuwste technologie inzet. Het is mij een genoegen een dragen te leveren
aan deze veiling van Creative Labs, want ik weet dat de opbrengst van grote
waarde zal zijn voor een doel dat het heel erg verdient."
Over Creative Labs:
Creative (Nasdaq: CREAF) is wereldleider in digitale amusementsproducten
voor de pc en het Internet. Creative heeft met Sound Blaster en zijn
revolutionaire ontwikkelingen op het vlak van de multimedia echt naam
gemaakt. Creative introduceert nu digitaal amusement op het pc-platform met
producten zoals de bijzonder succesvolle D.A.P Jukebox. De innovatieve
hardware, de uitgekiende eigen technologie, de ongebreidelde toepassingen en
de klantvriendelijke service resulteren in een hefboomeffect voor het
Internet waarbij de klant hoogwaardig digitaal amusement kan ervaren wanneer
ze wilt, waar ze wilt.
Creative Technology met hoofdkantoor in Singapore werd in 1981 opgericht. De
Europese kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. In 1993 werd
Creative Labs Europe opgericht met de bedoeling beter en sneller in te
spelen op nieuwe marktontwikkelingen zodat uiteindelijk een groter
marktaandeel op de Europese markt kan worden verworven. General Manager,
Michael Sullivan, bouwde vanuit de kantoren in Berkshire in het Verenigd
Koninkrijk, de Europese activiteiten uit. De laatste drie jaar ontwikkelde
Creative Labs Europe zich met factor negen en werden er dochterondernemingen
opgericht in Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Duitsland, het Verenigd
Koninkrijk, de Benelux, Denemarken, Zweden en Polen. Op 19 juli 1995 werden
de deuren van het European Operations and Technical Centre (EOTC) van
Creative in Dublin, in Ierland, officieel geopend. Het EOTC vormt de
draaischijf voor de snel groeiende activiteiten van Creative Lab in Europa.
Het EOTC staat bovendien garant voor een effectieve lokale
producttoelevering op maat van de Europese klant waardoor gelijke tred kan
worden gehouden met de ontwikkeling van de activiteiten van de
dochterondernemingen in de verschillende landen. Bij de Europese organisatie
werken momenteel 570 medewerkers.
Over Vitaminic
Opgericht in april 1999, is Vitaminic SpA (Milan, Nuovo Mercato: VIT)
Europa's meest vooraanstaande platform voor de promotie en distributie van
digitale muziek via vaste en draadloze netwerken.
Vitaminic is gevestigd in 10 landen met lokale websites - Italië,
Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland, Zweden,
Denemarken, Ierland en de Verenigde Staten. Tot de Vitaminic Group behoren
Europa's toonaangevende muziekwebsite Peoplesound.com, IUMA (Internet
Underground Music Archive), één van de voornaamste artiestengemeenschappen
op het Internet, Francemp3.com, de belangrijkste online muziekwebsite in
Frankrijk en muziekuitgever Zipmind.
Breng je bod uit bij www.vitaminic.nl en maak kans op een
unieke Jean-Michel Jarre D.A.P. Jukebox
Jeroen Breuer
Senior Account Manager
Text 100 Public Relations
Global High Technology Public Relations
v. Diemenstraat 164 - 166, 1013 CN Amsterdam
T: +31 20 5304338
F: +31 20 5304331
M: +31 6 24525497
jeroenb@text100.nl
Web: http://www.text100.com