Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Olympische websites mikken op 'goud'

Mercury Interactive en Jupiter Media Metrix testen en analyseren gezamenlijk de beschikbaarheid, prestaties en bezoekersverkeer van Olympische websites.

Utrecht, 12 februari 2002 ? Vanaf de openingsceremonie tot en met de afsluiting van de Olympische Winterspelen worden diverse Olympische websites achter de schermen continu in het oog gehouden. Op grond van een aantal criteria zal vervolgens worden bepaald welke website het beste scoort. Daartoe worden continu de beschikbaarheid, prestaties, bezoekersaantallen, de tijd per bezoek en de transactiesnelheid gemeten en regelmatig gerapporteerd. De testspecialisten van Mercury Interactive werken hiervoor samen met de analisten van Jupiter Media Metrix.

Op de verschillende officiële Olympische websites kunnen de Spelen op de voet worden gevolgd, kunnen toegangsbewijzen worden besteld en souvenirs aangeschaft. Experts van Jupiter ? gespecialiseerd in het adviseren van bedrijven bij het afwikkelen van extreem hoge aantallen webbezoekers ? beoordelen de informatie voortdurend tot in detail. De daarvoor benodigde gegevens worden geleverd door de testsystemen en -specialisten van Mercury Interactive.

Op basis van de resultaten van Jupiter Media Metrix en Mercury Interactive wordt de beste Olympische website met een medaille onderscheiden.

De websites die het in deze strijd tegen elkaar opnemen zijn de officiële Salt Lake City 2002 Olympic site (http://www.slc2002.com), de site van CNN-Sports Illustrated (http://http://www.cnnsi.com), Fox Sports (http://foxsports.lycos.com), het sportnetwerk ESPN (http://www.espn.com), de site van het Internationaal Olympisch Comité (http://www.olympic.org) en de sportsite van BBC
(http://news.bbc.co.uk/sport/default.stm).

Jupiter Media Metrix
Jupiter Media Metrix is een toonaangevend onderzoeksbureau op het gebied van internet en nieuwe technologie. Het bedrijf levert innovatieve en uitgebreide meetgegevens, analyses en feiten die organisaties inzicht geven in internet en in de methodes om daarvan optimaal gebruik te maken. Jupiter beschikt daartoe over hoogwaardige, innovatieve producten, diensten en onderzoeksmethodologieën. Het productportfolio van Jupiter omvat Media Metrix, AdRelevance, Jupiter Research en Site Measurement. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York (VS). Meer informatie over Jupiter Media Metrix is te vinden op: http://www.jmm.com.

Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en analyseren van de prestaties van webapplicaties en bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren. Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer informatie over Mercury Interactive is te vinden op www.mercuryinteractive.nl.