Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
size=4>
DataDistilleries ondersteunt Postbank bij klantcontacten

Postbank gaat klantcontacten real time optimaliseren via haar klantenservice, internet en e-mail
Amsterdam, 12 februari 2002 - DataDistilleries, ontwikkelaar en leverancier van voorspellende, real time analytische software, meldt vandaag dat Postbank NV een contract heeft getekend voor de inzet van de Real-Time Suite van DataDistilleries. Met deze applicatie gaat Postbank klantencontacten - die lopen via de klantenservice, het internet of de e-mail - verder optimaliseren. De actuele klantgegevens worden tijdens het contactmoment gekoppeld aan mogelijke verkoopsuggesties.
Gerichte aansturing
Deze verkoopsuggesties worden real time gedaan, waarbij actuele en relevante gegevens gebruikt kunnen worden tijdens een telefoongesprek met een medewerker van de klantenservice en vice versa. De real-time component van DataDistilleries maakt het mogelijk alle contacten met de klant gerichter over alle kanalen aan te sturen. Nieuw is dat bij de bepaling van de verkoopsuggestie een veelheid van factoren wordt meegenomen in de analyse. Postbank is zo in staat om tijdens ieder klantcontact meer waarde voor beide partijen te genereren.

Unieke analysemogelijkheden
Ronald Oudendijk, hoofd van het Database Marketing Center bij Postbank NV zegt: "In het verleden zijn wij zeer succesvol geweest met de inzet van de analytische software van DataDistilleries. Dankzij de real-time component van DataDistilleries kunnen wij nog méér halen uit ons Siebel Call Center en de internetomgeving. Het is voor ons nu mogelijk om onze klanten aanbiedingen te doen die volledig zijn afgestemd op de individuele wensen en behoeften van dat moment. Wij verwachten door de toepassing van real-time scoring een aanzienlijke verbetering van onze verkoopresultaten uit telefonisch klantcontact te realiseren," aldus Oudendijk.

Inzetbaar binnen de diverse marketing- en
verkoopkanalen
Postbank gaat bij de klantenservice met 800 seats de software gebruiken voor de ondersteuning van de klantcontacten met meer dan 7,5 miljoen relaties. Bovendien wordt real-time scoring geïntegreerd met diverse kanalen voor klantencontacten zoals de klantenservice, de internetsite en het e-mail systeem. Een medewerker van de klantenservice weet zo bijvoorbeeld dat een klant de internetpagina van Postbank heeft bezocht alvorens de klantenservice te bellen. Bovendien kan de medewerker zien naar welke informatie gezocht werd op de website en wordt de verkoopsuggestie hier mede op aangepast.

Over Postbank
Met ruim 7,5 miljoen rekeninghouders is Postbank een van de grootste financiële dienstverleners in Nederland. De betaalservice is een belangrijk aspect van onze dienstverlening. Maar Postbank doet meer. Via de Girorekening biedt Postbank niet alleen diensten zoals betalen en sparen, maar ook lenen, beleggen, verzekeren en hypotheken. Postbank beschikt over de deskundigheid om al deze producten en diensten voor iedereen gemakkelijk en toegankelijk te maken. Want gemak voor de klant staat voorop. Postbank streeft ernaar klanten op actieve wijze en via diverse distributiekanalen een breed assortiment scherpgeprijsde en heldere producten te bieden die hun belofte waarmaken. Door moeilijke producten makkelijk te maken, stelt Postbank klanten in staat zelf keuzes te maken en financiële doelen te realiseren. Meer informatie is te vinden via
face=Arial size=2>www.postbank.nl

face=Arial size=2>
Over
DataDistilleries
face=Arial>
DataDistilleries is marktleider op het
gebied van voorspellende, real time analytische oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven de waarde van iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software van DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties als Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Website:
href="http://www.datadistilleries.com">
size=2>www.datadistilleries.com
size=2>.

face=Helvetica,Arial size=2>
Voor meer informatie kunt u contact opnemen
met:
Postbank NV, Judy op het Veld, tel. + 31 20 584
6444 of e-mail:
href="mailto:judy.op.het.veld@postbankmail.nl">judy.op.het.veld@postbankmail.nl

DataDistilleries: Marieke Adama, tel. +31 20 562 0020 of e-mail:
href="mailto:m.adama@datadistilleries.com">m.adama@datadistilleries.com

Potters PR: Monique Potters, tel. +31 345 501595 of e-mail: href="mailto:monique@potterspr.nl">monique@potterspr.nl