Voorlichtingspagina week 12 februari -18 februari Gemeente Voorschoten


mailen naar Afdeling ,Voorlichting


* Wat te doen als u in een ander stembureau wilt stemmen dan op uw oproepingskaart staat vermeld?

* Welstandscommissie

* Voornemen tot verlenen van vrijstelling ex. artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening

* Vergadering Algemeen Bestuur Samenwerkingsorgaan Leidse Regio
* Afvalverwijdering

* Verleende vergunningen op grond va de APV 1994
* Aanvragen subsidie kaderkosten 2002 Subsidieplan
* Collectes

* Burgerlijke stand

* Bouwzaken


---

Wat te doen als u in een ander stembureau wilt stemmen dan op uw oproepingskaart staat vermeld?

1. Als u niet kunt gaan stemmen op het stembureau dat op uw oproepingskaart staat vermeld, kunt u een kiezerspas aanvragen. Met deze pas kunt u op alle stembureaus in uw gemeente.

2. U komt niet voor een kiezerspas in aanmerking als u niet als kiezer staat geregistreerd. Ook ontvangt u geen kiezerspas als u al een schriftelijk verzoek hebt ingediend om bij volmacht of per brief te stemmen.

3. Een kiezerspas kunt u schriftelijk of persoonlijk aanvragen.

4. Voor het schriftelijk aanvragen van een kiezerspas haalt u bij de secretarie van het gemeentehuis een speciaal formulier: het verzoekschrift. Dit formulier vult u in en stuurt u, samen met uw oproepingskaart, terug. U moet dit wel ruimschoots van tevoren doen: het verzoekschrift moet op uiterlijk 20 februari aanstaande bij de gemeente binnen zijn. De kiezerspas wordt u na enige tijd toegestuurd.

5. U kunt een kiezerspas persoonlijk aanvragen tot uiterlijk vijf dagen vóór de verkiezingen, dus tot en met 1 maart aanstaande. U kunt uw pas aanvragen bij de secretarie van de gemeente. Daar overhandigt u uw oproepingskaart. De desbetreffende ambtenaar maakt een aantekening op uw oproepingskaart waarmee deze in een kiezerspas is omgezet.

6. Een kiezerspas wordt slechts éénmaal uitgereikt. Raakt u hem kwijt, dan wordt geen nieuwe verstrekt.


---

Welstandscommissie

Op maandag 18 februari aanstaande vergadert de Welstandscommissie. Zij beoordeelt de bij de gemeente binnengekomen bouwplannen. Deze vergadering is openbaar en vindt plaats in de B&W-kamer van het gemeentehuis.

De vergadering begint om 10.00 uur met een besloten gedeelte. Tijdens dit deel, dat tot 11.00 uur duurt, kunnen belanghebbenden mondeling toelichting geven op de te behandelen bouwplannen. Zij kunnen zich, uitsluitend na telefonische afspraak, hiervoor aanmelden via nummer (071) 5600 725. Via dit telefoonnummer kan ook informatie worden ingewonnen over de nagekomen bouwplannen. Het openbare gedeelte begint om 11.00 uur.

Bij het ter perse gaan van deze krant was nog niet bekend welke bouwplannen ter beoordeling op de agenda van de Welstandscommissie staan. Voor inlichtingen over de agenda kunt u tijdens kantooruren bellen met de heer Van der Laken van de afdeling Woningen en Bedrijven, telefoon (071) 5600 725. De agenda zal in de loop van de week worden gepubliceerd op de internetpagina van de gemeente. Het adres is www.voorschoten.nl.


---

Voornemen tot verlenen van vrijstelling ex. artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening

De burgemeester van Voorschoten maakt bekend dat met ingang van woensdag 20 februari tot en met dinsdag 5 maart 2002 in het gemeentehuis in het Informatiecentrum op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur voor een ieder de hieronder vermelde aanvraag ter inzage ligt. Deze aanvraag is tevens na telefonische afspraak, `s middags en donderdagavond in te zien:

* Een aanvraag voor het vergroten van de woning aan de Savornin Lohmanplantsoen 40.

Met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening kunnen Burgemeester en Wethouders voor dit plan vrijstelling verlenen van de voorschriften van het geldende bestemmingsplan.

Een ieder kan tot en met 5 maart 2002 schriftelijk zijn zienswijzen naar voren brengen omtrent het voornemen tot het verlenen van vrijstelling. Zienswijzen kunnen worden gericht aan:

Burgemeester en wethouders van Voorschoten

Postbus 393

2250 AJ Voorschoten.


---

Vergadering Algemeen Bestuur Samenwerkingsorgaan Leidse Regio

De eerstvolgende vergadering van het Algemeen Bestuur SLR, wordt gehouden op woensdag 20 februari 2002 om 20.00 tot 22.00 uur in de Raadzaal van het gemeentehuis van Voorschoten, Leidseweg 25 te Voorschoten.

Op de agenda staat:

* Begrotingswijzigingen Portefeuillehoudersoverleggen Jeugd en EZ;.
* Ontwerp Programma van Afspraken en de toekomst Leidse Regio en de Duin- en Bollenstreek;

* Benoemingen;

De vergadering is openbaar. De stukken liggen ter vergadering en op de gemeentehuizen van de gemeenten in de Leidse Regio ter inzage. Tevens is inzage van de stukken mogelijk bij het secretariaat SLR, kamer 3.01 van het Stadsbouwhuis te Leiden. Voor informatie over de op de agenda vermelde onderwerpen en inzage van de stukken kunt u contact opnemen met mw. I.I. de Bruijne-Schild, beleidsondersteunend medewerker van het Samenwerkingsorgaan, telefoon 071-5165869.


---

Afvalverwijdering

Burgemeester en wethouders van Voorschoten maken bekend dat zij bij besluit van 17 januari 2002 regels voor de wijze van aanbieden van grove huishoudelijke afvalstoffen en grof tuinafval hebben vastgesteld. Deze regels zijn vastgelegd in een uitvoeringsbesluit gebaseerd op artikel 4.2.3.8. tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening Voorschoten 1994. De regels hebben betrekking op:

grootte en gewicht van de bundels, scheiding van brandbaar en onbrandbaar grofvuil, tijd en plaats van aanbieden, verbod op aanbieden asbest en verbouwingsafval en het maken van een afspraak met het Uitvoerend Bedrijf via het servicenummer 0800-235 82 48.

Het besluit treedt in werking op de eerste dag na deze bekendmaking en kan desgewenst worden ingezien in het gemeentehuis, bij het cluster Milieu, op werkdagen tussen 08.30 uur en 12.30 uur en op afspraak donderdagavond tussen 18.00 uur en 20.00 uur.


---

Verleende vergunningen op grond van de APV 1994

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden tot 6 weken na verzending of uitreiking van de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

De volgende vergunningen zijn verleend:

31 januari 2002: D'66 voor het plaatsen van 10 aankondigingsborden in de periode van 20 februari tot en met 6 maart 2002 en in de periode van 24 april 2002 tot en met 8 mei 2002.

7 februari 2002: PvdA voor het plaatsen van 10 aankondigingsborden in de periode van 20 februari tot en met 6 maart 2002 en in de periode van 24 april 2002 tot en met 8 mei 2002.

Voor nadere informatie kunt u terecht bij de afdeling Infrastructuur en Milieu, telefoon: 5600 722.


---

Aanvragen subsidie kaderkosten 2002 Subsidieplan

In het kader van het Subsidieplan 2000 - 2004 is voor activiteiten op het gebied van kadervorming jaarlijks een bedrag 6.806,70 beschikbaar. Alle in Voorschoten volgens de statuten gevestigde en werkzame instellingen die voldoen aan de subsidievoorwaarden kunnen voor opleiding van hun vrijwilligerskader een maximumbedrag van 363,02 per instelling per jaar tegemoet zien.

Met het subsidiëren van kadervormingsactiviteiten beoogt de gemeente de instellingen die voornamelijk werken met vrijwilligers zoveel mogelijk in staat te stellen een kwalitatief goede organisatie in stand te houden. De subsidies zijn gericht op ondersteuning, scholing, en vorming van het vrijwillige kader van de instelling.

Alle in het Welzijnsplan 2000 - 2004 opgenomen instellingen hebben inmiddels een aanvraagformulier toegezonden gekregen.

Mocht u menen ten onrechte geen aanvraagformulier ontvangen te hebben dan kunt u daarover contact opnemen met W. Hoops van de afdeling Onderwijs, Cultuur en Sport, te bereiken onder telefoonnummer 071 - 5600 688.


---

Collectes

Tot en met 2 maart vinden er geen collectes plaats.


---

Burgerlijke Stand


Geboren:

* 05feb02 Silke Laeta, d.v. J. van Egmond en T.E.B. Leutscher;
* 24jan02 Jasper Jos z.v. J.C. Elbers en M.T.J. Hendrickx;
Huwelijksaangifte / aangifte van partnerschapsregistratie:
* 05feb02 R.W.M. van der Krogt en Y.B. van Ruitenburg;
* 05feb02 J. van Steeg en E.C.J. Blom;

Gehuwd/geregistreerde partners:

* 02feb02 E.D. Haneveld en A.I. Westerhuis;

Overleden:

* 31jan02 D.H. Valstar, oud 85 jaar;

* 30jan02 J.F. Nijweide w.v. van Leeuwen, oud 90 jaar;

---

Bouwzaken


Aanvraag om bouwvergunning:

* Treubstraat 15; voor het vergroten van een winkel;
* Prinses Beatrixlaan 6; voor het plaatsen van een dakkapel;
* Middelgeestlaan 79; voor het plaatsen van een dakkapel;
Aanvraag om restauratiesubsidie Monumentenzorg:
* Leideweg 557; Huis Ter Wadding;

Melding tot bouwvoornemen:

* Middelgeestlaan 79; voor het plaatsen van een berging;
Bovenvermelde aanvragen en meldingen kunnen bij de afdeling Bouw en Milieu van de gemeente (kamer 036) op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur worden ingezien. 's Middags en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur op afspraak. Indien een vrijstelling op grond van het bestemmingsplan noodzakelijk is, vindt een aparte publicatie plaats. Dat is de eerste gelegenheid om uw zienswijze over de aanvraag gemotiveerd en schriftelijk in te dienen. Indien een bouwvergunning is verleend vindt eveneens een publicatie plaats. Dan biedt de Algemene wet bestuursrecht de mogelijkheid een gemotiveerd bezwaarschrift in te dienen.

Verleende bouwvergunning:

dd 08-02-2002;

* Middelgeestlaan 27; voor het vergroten van de woning;
* Middelgeestlaan 44; voor het vergroten van de woning;
* Leidseweg 373; voor het vergroten van de woning;
* Rouboslaan 11; voor het vergroten van de woning;

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na de dag van verzending of uitreiking van de vergunning (zie bovenstaande datum) een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

Gelijktijdig kan aan de president van de rechtbank te 's-Gravenhage (sector bestuursrecht), worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed dat vereist. Inwilliging van dit verzoek kan betekenen dat de bouwactiviteiten onmiddellijk stopgezet dienen te worden.

Nadere inlichtingen omtrent deze procedures kunt u verkrijgen bij de heer mr H. Wester van de afdeling Bestuurlijke Juridische Zaken van onze gemeente, (telefoon 071- 5600 622).


---

Leidseweg 25
Postbus 393
2250 AJ Voorschoten
Telefoon (071) 5 600 600
Telefax (071) 5 22 65 87

Openingstijden :
ma-vr. 8:30-12:30 uur
's middags op afspraak
do. 18:00-20:00 uur
burgerzaken geopend
overige afdelingen op afspraak