Belgacom

13 februari 2002

Belgacom Skynet verwerft The Push n.v.

Internet Service Provider Belgacom Skynet, marktleider in België, heeft The Push n.v. overgenomen, een bedrijf dat bekend staat voor zijn « Just For You »-service (www.justforyou.be). Als onbetwiste leider in België is The Push n.v. gespecialiseerd in « permission e-mailmarketing », of het versturen van elektronische berichten naar klanten die daar expliciet om gevraagd hebben door zich vrijwillig in te schrijven op de hierboven genoemde portaalsite. Deze overname illustreert eveneens Belgacom Skynets ambitie en strategie om verder te groeien en haar positie te versterken op de Belgische internetmarkt.

ThePush.be werd opgericht in mei 1999 met de steun van Deficom. Vanaf zijn creatie heeft ThePush.be verschillende ad-hoc programma's ontwikkeld voor grote bedrijven (Audi, Canal+, FNAC...) en heeft het ook JustForYou op de markt gebracht, dat vandaag meer dan 160.000 actieve leden telt.

Dankzij de overname kan Belgacom Skynet haar klanten een uitgebreider gamma van online publicitaire diensten aanbieden, waardoor de portaalsite www.skynet.be (ter herinnering, de meest bezochte site in België) een bijkomende troef verwerft en extra inkomsten genereert.

« Permission e-mailmarketing » is een sterk groeiende markt van enkele spelers, waarin The Push n.v. een leiderspositie heeft. Dit verklaart grotendeels de interesse van Belgacom Skynet voor het jonge bedrijf, dat de zeldzame eigenschap heeft al iets meer dan een jaar na zijn oprichting winstgevend te zijn.

Het principe van « Just For You » is eenvoudig. De internaut die informatie wenst over aanbiedingen en andere voordelen i.v.m. zijn persoonlijke interesses, kan zich op de site inschrijven door een korte vragenlijst te beantwoorden . Hij ontvangt de gevraagde informatie op een door hem opgegeven e-mailadres. Bovendien kan hij op eender welk moment zijn profiel veranderen of zijn deelname stopzetten .

E-mailmarketing heeft een belangrijke groeimarge wat betreft de inkomsten uit online reclame. Het is een ideale aanvulling op banneringcampagnes en zelfs sponsoring. Het kostenpeil ligt bovendien relatief laag, wat interessante financiële perspectieven biedt.

Door de vereende krachten van The Push en de portaalsite van Skynet, zal het klantenbestand van The Push - dat nu al 160.000 leden telt - ongetwijfeld groeien.