Belgacom
13 februari 2002
Belgacom Skynet verwerft The Push n.v.
Internet Service Provider Belgacom Skynet, marktleider in België,
heeft The Push n.v. overgenomen, een bedrijf dat bekend staat voor
zijn « Just For You »-service (www.justforyou.be). Als onbetwiste
leider in België is The Push n.v. gespecialiseerd in « permission
e-mailmarketing », of het versturen van elektronische berichten naar
klanten die daar expliciet om gevraagd hebben door zich vrijwillig in
te schrijven op de hierboven genoemde portaalsite. Deze overname
illustreert eveneens Belgacom Skynets ambitie en strategie om verder
te groeien en haar positie te versterken op de Belgische
internetmarkt.
ThePush.be werd opgericht in mei 1999 met de steun van Deficom. Vanaf
zijn creatie heeft ThePush.be verschillende ad-hoc programma's
ontwikkeld voor grote bedrijven (Audi, Canal+, FNAC...) en heeft het
ook JustForYou op de markt gebracht, dat vandaag meer dan 160.000
actieve leden telt.
Dankzij de overname kan Belgacom Skynet haar klanten een uitgebreider
gamma van online publicitaire diensten aanbieden, waardoor de
portaalsite www.skynet.be (ter herinnering, de meest bezochte site in
België) een bijkomende troef verwerft en extra inkomsten genereert.
« Permission e-mailmarketing » is een sterk groeiende markt van enkele
spelers, waarin The Push n.v. een leiderspositie heeft. Dit verklaart
grotendeels de interesse van Belgacom Skynet voor het jonge bedrijf,
dat de zeldzame eigenschap heeft al iets meer dan een jaar na zijn
oprichting winstgevend te zijn.
Het principe van « Just For You » is eenvoudig. De internaut die
informatie wenst over aanbiedingen en andere voordelen i.v.m. zijn
persoonlijke interesses, kan zich op de site inschrijven door een
korte vragenlijst te beantwoorden . Hij ontvangt de gevraagde
informatie op een door hem opgegeven e-mailadres. Bovendien kan hij op
eender welk moment zijn profiel veranderen of zijn deelname stopzetten
.
E-mailmarketing heeft een belangrijke groeimarge wat betreft de
inkomsten uit online reclame. Het is een ideale aanvulling op
banneringcampagnes en zelfs sponsoring. Het kostenpeil ligt bovendien
relatief laag, wat interessante financiële perspectieven biedt.
Door de vereende krachten van The Push en de portaalsite van Skynet,
zal het klantenbestand van The Push - dat nu al 160.000 leden telt -
ongetwijfeld groeien.