UPC N.V.
UPC zet verbetering van dienstverlening voor internet voort
UPC Nederland en chello zijn verrast door het persbericht van de internet gebruikersvereniging Coax over de kwaliteit van de dienstverlening. In het laatste reguliere overleg tussen UPC, chello enCoax heeft UPC laten weten Coax op korte termijn te informeren over een aantal concrete acties ter verbetering van de dienstverlening.
Deze acties betreffen:
· De nieuwsservers: veel klanten gebruiken deze servers (die bedoelt
zijn voor nieuwsgroepen) voor het downloaden van MP3, films en foto's.
Sommige klanten doen dit op dermate grote schaal dat ze de chello-
regels voor bovenmatig gebruik overtreden. UPC zal hier actief tegen
op gaan treden. UPC zal de nieuwsserver ook splitsen in een binary
(tekst) en een non-binary (beeld) gedeelte. Deze splitsing zal
binnenkort plaatsvinden.
· De e-mailserver: 'oude' regionale mailservers (zoals de A2000
e-mailserver die onvoldoende capaciteit heeft) zullen worden overgezet
op het nieuwe chello mail platform, dat sinds enige maanden
operationeel is en goed functioneert. Dit platform heeft ruim
voldoende capaciteit om de groei in mailboxen aan te kunnen. Dit zal
volgende week plaatsvinden.
· Online customer care: In maart start een proef met online customer
care. Dit betekent dat klanten met vragen niet altijd de helpdesk
hoeven te bellen, maar online antwoord op vragen kunnen krijgen of
problemen op kunnen lossen.
· Vanaf maart kunnen klanten zelf hun password of alias veranderen. Nu
moeten zij hiervoor de klantenservice bellen.
· Verdere netwerkverbetering. Sinds begin dit jaar is UPC Nederland
met een omvangrijke operatie, genaamd Aurora, begonnen. Die moetzorgen
voor een efficiënter gebruik, betere controle en een verbetering van
de capaciteit van het netwerk. Deze operatie zal ongeveer een half
jaar in beslag zal nemen.
· Momenteel wordt UPC Nederland gereorganiseerd. Er worden drie
regio-organisaties gevormd. Doel is de totale UPC-organisatie dichter
bij de klant te brengen. De regio's zijn verantwoordelijk voor
customer care, netwerkdiensten en sales.
· UPC is bezig met de implementatie van een
klantenadministratiesysteem ter vervanging van de oorspronkelijke
verouderde regionale systemen.
· UPC heeft een consumentenvoorlichtingscampagne in voorbereiding.
Hierin zullen veel gestelde vragen worden beantwoord, hierin zal ook
gewezen worden op andere informatiekanalen van UPC dan de call
centers, zoals de website en het infokanaal.
Deze acties moeten leiden tot een betere kwaliteit van de
dienstverlening. Klanten zullen naar verwachting minder contact hoeven
te hebben met de call centers. UPC Nederland zal naar verwacht deze
week bovengenoemde punten aan coax toelichten.
www.upc.nl
Laatste wijziging sinds: 13.02.2002
© UPC 2002