Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Magic Solutions introduceert nieuwe service management oplossing

Amsterdam, 15 februari 2002 -- Magic Solutions, onderdeel van Network Associates Inc. (NYSE: NET), introduceert vandaag een nieuwe versie van haar Magic service management oplossing: Magic 7.5. Deze browser-gebaseerde service desk oplossing maakt onderdeel uit van de Magic service desk productgroep. Magic 7.5 is als eerste en enige web-gebaseerde oplossing geheel conform ITIL, een standaard voor geïntegreerd, procesgeoriënteerd management voor IT dienstverlening. Andere belangrijke onderdelen van Magic 7.5 zijn onder andere change management, waardoor snel risico's en voordelen van een voorgestelde verandering geëvalueerd kunnen worden, en een aantal aanpassingen waardoor Magic 7.5 makkelijk is voor visueel of auditief gehandicapte gebruikers.

De nieuwe Magic versie zorgt ervoor dat gebruikers maximale productiviteit en gebruikersgemak uit hun service management software kunnen halen. Voorbeelden van verbeteringen zijn: pop-up windows met informatie over klanten; verbeterde zoek- en nieuwe rapportagemogelijkheden, en de mogelijkheid om het pakket aan te passen aan de wensen van de klant.

"STI Knowledge zoekt voortdurend oplossingen die voorzien in de lange termijn behoeften van onze nationale en internationale klanten," legt Cliff Oxford uit, CEO bij STI Knowledge. "Magic Solutions levert met 7.5 een solide product voor service management dat klanten van allerlei grootte nieuwe mogelijkheden biedt om hun bedrijf efficiënt, effectief en betaalbaar te leiden."

Inderdaad biedt Magic Solutions bedrijven een geïntegreerde, proces-georiënteerde support oplossing waardoor belangrijke tijd- en kostenbesparingen gerealiseerd worden. Magic Solutions centraliseert en automatiseert service management functies, en creëert zo nieuwe efficiëntie voor customer support centra, call centers en IT service desks, zowel on-line als off-line.

ITIL-certificatie
Magic 7.5 is het eerste browser-gebaseerde product dat ITIL certificatie heeft ontvangen. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is een verzameling van 'best practices' voor IT service management. ITIL is opgezet in 1987 en biedt een standaard voor geïntegreerd, proces-georiënteerd management voor IT dienstverlening. Door de ITIL methodologie te implementeren, verhogen bedrijven hun productiviteit en efficiëntie, terwijl de risico's en kosten die geassocieerd worden met het beheren van incidenten en problemen verlaagd worden.

Gebruiksvriendelijkheid
Magic 7.5 is zo ontwikkeld dat mensen die lichamelijk gehandicapt zijn, makkelijk gebruik kunnen maken van het product. Het product bevat aanpassingen, zoals volledige keyboard ondersteuning, ondersteuning bij het lezen van het scherm, kleurenaanpassingen en andere aanpassingen voor mensen met een visuele of auditieve handicap.

Magic Change- & Configuratiemanagement
Magic Solutions' nieuwe Change- en Configuratiemanagement (MCCM) optie zorgt ervoor dat gebruikers risico's en voordelen van een verandering kunnen analyseren en evalueren, voordat de verandering wordt doorgevoerd. Dit kan belangrijke kosten- en tijdbesparingen opleveren. Bedrijven kunnen de onderliggende oorzaak van een probleem vaststellen en het hele proces van het doorvoeren van een verandering beheren, inclusief de analyse, goedkeuring, planning en rapportage.

Naast deze belangrijke nieuwe kenmerken biedt Magic 7.5 meer dan vijftig productverbeteringen, waaronder automatische pop-up windows met klanteninformatie, zodat service desk medewerkers op de hoogte zijn van speciale klantenbehoeften. Magic gebruikers hebben ook de mogelijkheid om inactieve klanten en tegoeden te deactiveren, zonder dat gegevens verloren gaan. Dankzij de verbeterde zoekmogelijkheden kunnen gebruikers meerdere velden doorzoeken en verschillende criteria met elkaar in verband brengen door Query by Example (QBE). Andere verbeteringen zijn aangebracht in de System Monitor, Tech Monitor, en in het workflow management.

"Wij staan bekend om onze technische vernieuwing en klantgerichtheid. Magic heeft goed naar de markt geluisterd en met 7.5 bieden wij onze klanten service desk software voor meer efficiëntie tegen lagere kosten," zegt Renske Galema, verkoopdirecteur Benelux bij Magic Solutions. "Wij hebben de markt voor service management veranderd door de eerste browser-gebaseerde oplossing te introduceren, waardoor klanten geen software meer hoeven te implementeren op de afzonderlijke PC's, omdat alle software op een centrale server staat. Hierdoor behalen onze klanten met Magic twee tot drie keer hun Return on Investment."

STI Knowledge
STI Knowledge is gespecialiseerd in Knowledge Center, call center en helpdesk outsourcing en in-sourcing, consultancy en technologie-integratie. STI Knowledge heeft wereldwijde certificatiestandaarden gevestigd met haar Knowledge 2000, Help Desk 2000 en Call Center 2000 curricula. STI Knowledge is gevestigd in de Verenigde Staten, Hong Kong, India, Zuid-Afrika en Europa. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken: www.stiknowledge.com.

Network Associates
Magic Solutions, onderdeel van Network Associates, is toonaangevend leverancier van web-gebaseerde service management oplossingen. De Magic Solutions service desk suite, gebouwd met browser-gebaseerde technologie, biedt een geïntegreerde en proces-georiënteerde e-business support oplossing die de hoogste en en zeer efficiënte serviceniveaus biedt. De Magic Solutions suite bestaat uit de volgende producten: Magic Help Desk, Magic Change en Configuratie Management (MCCM), Magic Client Services (MCS), Magic Business Administration (MBA), Magic Management Center (MMC), Zero Administration Client (ZAC), Remote Desktop 32 (RD32), en Event Orchestrator. Zie www.magicsolutions.com voor meer informatie.

Network Associates, met hoofdkantoren in Santa Clara, Californië, is marktleider op het gebied van netwerkbeveiliging en beschikbaarheidoplossingen. Network Associates bestaat uit drie productgroepen: McAfee, leverancier van antivirus- en beveiligingsproducten; Sniffer Technologies, expert op het gebied van netwerkbeschikbaarheid en systeembeveiliging; en Magic Solutions, leverancier van vernieuwende service management oplossingen. Voor meer informatie, bel +31 20 526 6100 of zie www.nai.com.

Network Associates is in de Benelux gevestigd in:
NL: Gatwickstraat 25, 1043 GL Amsterdam
BE: Building Buro & Design, Heizel Esplanada, B43, 1020 Brussel

###



Ingezonden persbericht