Gemeente Groningen

15
FEB
13.11

Nieuws

donderdag 14 februari 2002

Nieuwe stichting voor toeristische marketing in Groningen

Groningen verdient een blijvende plek in de top van toeristische steden in Nederland. Het imago van de stad kan nog een stuk beter, er moeten meer bezoekers komen, ze moeten langer blijven én meer besteden. Die doelstellingen vereisen een integrale toeristische marketingstrategie, nauwe samenwerking tussen betrokken partijen en een nieuwe, betere organisatie van de stadse toeristische marketing en promotie, wat B&W de Raad dan ook voorstellen.

Centraal in de te vormen stichting Marketing Groningen staan de promotie van het toeristisch produkt Groningen, het in de markt zetten van de aantrekkelijke binnenstad en het promoten van topsportevenementen.

Alle taken van de VVV stad Groningen worden in de nieuwe organisatie ondergebracht. Ook het nieuwe gemeentelijke Topsportevenementenbureau wordt onderdeel van Marketing Groningen. Het Groningen Congresbureau blijft zelfstandig maar zal in nauwe samenwerking met Marketing Groningen gaan opereren. De diverse onderdelen worden gezamenlijk gehuisvest en komen onder leiding van een nog te benoemen directeur.