Gemeente Groningen
15
FEB
13.11
Nieuws
donderdag 14 februari 2002
Nieuwe stichting voor toeristische marketing in Groningen
Groningen verdient een blijvende plek in de top van toeristische
steden in Nederland. Het imago van de stad kan nog een stuk beter, er
moeten meer bezoekers komen, ze moeten langer blijven én meer
besteden. Die doelstellingen vereisen een integrale toeristische
marketingstrategie, nauwe samenwerking tussen betrokken partijen en
een nieuwe, betere organisatie van de stadse toeristische marketing en
promotie, wat B&W de Raad dan ook voorstellen.
Centraal in de te vormen stichting Marketing Groningen staan de
promotie van het toeristisch produkt Groningen, het in de markt zetten
van de aantrekkelijke binnenstad en het promoten van
topsportevenementen.
Alle taken van de VVV stad Groningen worden in de nieuwe organisatie
ondergebracht. Ook het nieuwe gemeentelijke Topsportevenementenbureau
wordt onderdeel van Marketing Groningen. Het Groningen Congresbureau
blijft zelfstandig maar zal in nauwe samenwerking met Marketing
Groningen gaan opereren. De diverse onderdelen worden gezamenlijk
gehuisvest en komen onder leiding van een nog te benoemen directeur.