Ingezonden persbericht

Framfab Nederland realiseert on line introductie Vodafone On line rebranding merk Libertel afgerond met nieuwe website en digitale huisstijl

Amsterdam, 20 februari 2002 - Internetbureau Framfab Nederland heeft deze week de on line rebranding van het merk Libertel naar Vodafone afgerond. In nauwe samenwerking met Vodafone en Triple IT realiseerde Framfab de website www.vodafone.nl. Bij de ontwikkeling van het concept voor vodafone.nl heeft het 'doelgroepdenken' duidelijk centraal gestaan. Elke doelgroep van Vodafone moet via de website snel en efficiënt de informatie kunnen vinden die van toepassing is op het gebruik van de mobiele telefoon.

Netwerkoperator Libertel Vodafone heeft sinds 28 januari 2002 een nieuwe naam: Vodafone. Door de naamsverandering moesten alle uitingen, dus ook de digitale, binnen en buiten de organisatie worden aangepast.

Om de naamsbekendheid van Vodafone in Nederland te vergroten, heeft de operator een jaar lang een dual-brand beleid gevoerd. Framfab Nederland ontwikkelde in het kader hiervan onder meer de on line uitingen van de introductiecampagne 'Welkom in onze nieuwe wereld', en een nieuwe digitale huisstijl voor de zakelijke markt, recruitment en het intranet. Al deze on line uitingen sloten aan bij de off line campagnes van het tijdelijke dual-brand Libertel Vodafone.

Vanaf 1 januari 2002 is gestart met de single-brand campagne, waarin het merk Vodafone centraal staat. Er is gestart met een grote on line campagne om de nieuwe naam te introduceren. Alle on line uitingen verwijzen naar www.vodafone.nl, waar tot 28 januari een sneak-preview te zien was van de nieuwe wereld van Vodafone. Op de dag van de daadwerkelijke naamsverandering is de nieuwe website gelanceerd. Belangrijkste uitgangspunt van de site is dat de ruim 3,2 miljoen klanten van Vodafone in Nederland snel en efficiënt antwoord krijgen op al hun vragen omtrent het gebruik van de producten en services van Vodafone. De website wordt door Vodafone als een belangrijk kanaal gezien om hun bestaande en nieuwe klanten een nog betere service te kunnen bieden.

"Zo'n naamsverandering is een uitgelezen mogelijkheid om in één keer een hoogwaardig digitaal platform neer te zetten, dat voldoende mogelijkheden voor de toekomst biedt ", zegt Leo Hensen, Manager Online Branding Vodafone. "Samen met Framfab Nederland hebben we een compleet nieuwe website en een on line campagne ontwikkeld zodat onze doelgroepen kennis kunnen maken met het nieuwe merk en tegelijkertijd een helder en duidelijk antwoord kunnen krijgen op al hun vragen."

"De opdracht was zowel interne als externe doelgroepen in korte tijd vertrouwd te maken met het nieuwe merk Vodafone", zegt Jeroen Matser, accountmanager bij Framfab Nederland. "Uiteraard willen we daarbij zo goed mogelijk aansluiten bij de off line campagnes en alle overige uitingen van Vodafone. We zijn dan ook al in mei 2001 begonnen met een team van interactiespecialisten voor de ontwikkeling van de on line campagnes, de digitale huisstijl en de website. Samen met Vodafone zijn we erg tevreden over het huidige resultaat."

Over Framfab Nederland
Framfab Nederland is één van grootste internetbureaus van Nederland. Het bureau is een specialist op het gebied van interactieve communicatie. Framfab Nederland maakt deel uit van het internationale netwerk van Framfab, dat in 1995 werd opgericht en aan de beurs van Stockholm (Zweden) is genoteerd. Framfab heeft vestigingen in Engeland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden en Nederland. In Europa werken er zo'n 650 mensen bij Framfab. Hiermee behoort Framfab tot de grootste internetbureaus in Europa. De drie vestigingen van Framfab Nederland bevinden zich in Amsterdam (twee) en in Rotterdam. Hier vormen ongeveer 100 internetprofessionals een uitgebalanceerd multidisciplinair kennisnetwerk dat interactieve concepten en oplossingen ontwikkelt. Framfab Nederland werkt onder andere voor Vodafone, ENECO Energie, de gemeente Amsterdam, het Ministerie van Jusititie, Unilever, Philips en World Press Photo.

Over Vodafone
Vodafone is het op een na grootste mobiele telecommunicatie-bedrijf in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatie-bedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd 100 miljoen klanten in 28 landen. Sinds 15 juni 1999 is Vodafone Libertel N.V. genoteerd aan de Euronext Amsterdam.



Ingezonden persbericht