Ingezonden persbericht
Framfab Nederland realiseert on line introductie Vodafone
On line rebranding merk Libertel afgerond met nieuwe website en digitale
huisstijl
Amsterdam, 20 februari 2002 - Internetbureau Framfab Nederland heeft deze
week de on line rebranding van het merk Libertel naar Vodafone afgerond. In
nauwe samenwerking met Vodafone en Triple IT realiseerde Framfab de website
www.vodafone.nl. Bij de ontwikkeling van het concept voor vodafone.nl heeft
het 'doelgroepdenken' duidelijk centraal gestaan. Elke doelgroep van
Vodafone moet via de website snel en efficiënt de informatie kunnen vinden
die van toepassing is op het gebruik van de mobiele telefoon.
Netwerkoperator Libertel Vodafone heeft sinds 28 januari 2002 een nieuwe naam: Vodafone. Door de naamsverandering moesten alle uitingen, dus ook de digitale, binnen en buiten de organisatie worden aangepast.
Om de naamsbekendheid van Vodafone in Nederland te vergroten, heeft de
operator een jaar lang een dual-brand beleid gevoerd. Framfab Nederland
ontwikkelde in het kader hiervan onder meer de on line uitingen van de
introductiecampagne 'Welkom in onze nieuwe wereld', en een nieuwe digitale
huisstijl voor de zakelijke markt, recruitment en het intranet. Al deze on
line uitingen sloten aan bij de off line campagnes van het tijdelijke
dual-brand Libertel Vodafone.
Vanaf 1 januari 2002 is gestart met de single-brand campagne, waarin het
merk Vodafone centraal staat. Er is gestart met een grote on line campagne
om de nieuwe naam te introduceren. Alle on line uitingen verwijzen naar
www.vodafone.nl, waar tot 28 januari een sneak-preview te zien was van de
nieuwe wereld van Vodafone. Op de dag van de daadwerkelijke naamsverandering
is de nieuwe website gelanceerd. Belangrijkste uitgangspunt van de site is
dat de ruim 3,2 miljoen klanten van Vodafone in Nederland snel en efficiënt
antwoord krijgen op al hun vragen omtrent het gebruik van de producten en
services van Vodafone. De website wordt door Vodafone als een belangrijk
kanaal gezien om hun bestaande en nieuwe klanten een nog betere service te
kunnen bieden.
"Zo'n naamsverandering is een uitgelezen mogelijkheid om in één keer een
hoogwaardig digitaal platform neer te zetten, dat voldoende mogelijkheden
voor de toekomst biedt ", zegt Leo Hensen, Manager Online Branding Vodafone.
"Samen met Framfab Nederland hebben we een compleet nieuwe website en een on
line campagne ontwikkeld zodat onze doelgroepen kennis kunnen maken met het
nieuwe merk en tegelijkertijd een helder en duidelijk antwoord kunnen
krijgen op al hun vragen."
"De opdracht was zowel interne als externe doelgroepen in korte tijd
vertrouwd te maken met het nieuwe merk Vodafone", zegt Jeroen Matser,
accountmanager bij Framfab Nederland. "Uiteraard willen we daarbij zo goed
mogelijk aansluiten bij de off line campagnes en alle overige uitingen van
Vodafone. We zijn dan ook al in mei 2001 begonnen met een team van
interactiespecialisten voor de ontwikkeling van de on line campagnes, de
digitale huisstijl en de website. Samen met Vodafone zijn we erg tevreden
over het huidige resultaat."
Over Framfab Nederland
Framfab Nederland is één van grootste internetbureaus van Nederland. Het
bureau is een specialist op het gebied van interactieve communicatie.
Framfab Nederland maakt deel uit van het internationale netwerk van Framfab,
dat in 1995 werd opgericht en aan de beurs van Stockholm (Zweden) is
genoteerd. Framfab heeft vestigingen in Engeland, Frankrijk, Denemarken,
Duitsland, Zweden en Nederland. In Europa werken er zo'n 650 mensen bij
Framfab. Hiermee behoort Framfab tot de grootste internetbureaus in Europa.
De drie vestigingen van Framfab Nederland bevinden zich in Amsterdam (twee)
en in Rotterdam. Hier vormen ongeveer 100 internetprofessionals een
uitgebalanceerd multidisciplinair kennisnetwerk dat interactieve concepten
en oplossingen ontwikkelt. Framfab Nederland werkt onder andere voor
Vodafone, ENECO Energie, de gemeente Amsterdam, het Ministerie van
Jusititie, Unilever, Philips en World Press Photo.
Over Vodafone
Vodafone is het op een na grootste mobiele telecommunicatie-bedrijf in
Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc,
het grootste telecommunicatie-bedrijf voor mobiele telefonie ter wereld.
Vodafone heeft wereldwijd 100 miljoen klanten in 28 landen. Sinds 15 juni
1999 is Vodafone Libertel N.V. genoteerd aan de Euronext Amsterdam.
Ingezonden persbericht