PERSBERICHT - 18 FEBRUARI 2002

Tegenwicht marketingoffensief buitenlandse verkeersbureaus

Mediaworkshop voor binnenlands toeristisch bedrijfsleven

Speciaal ten behoeve van het binnenlands toeristische bedrijfsleven organiseert het toeristisch pr-buro Baltus Communications een mediaworkshop op woensdag 20 maart 2002. Tijdens deze bijeenkomst kan de binnenlandse reisindustrie journalisten informeren over nieuwtjes, noviteiten, nieuwe attracties, evenementen, ontwikkelingen en trends voor het naderend vakantieseizoen.

Een breed scala aan toeristische organisaties is benaderd om te participeren, waaronder provinciale bureaus voor toerisme, regionale en stads-VVV's, toeristische attracties, accommodatieverschaffers en koepelorganisaties.

Het evenement vindt plaats in een centrale en opmerkelijke lokatie: de voormalige schuilkelder Gertrudiskapel in de stad Utrecht. De media ontvangen binnenkort een uitnodiging.

Vooravond
`De workshop is met opzet aan de vooravond van het toeristisch seizoen gepland. Juist nu is het belangrijk om als toeristisch bedrijf van je te laten horen omdat een grote doelgroep nog steeds in een oriëntatiefase zit. Extra marketing en pr-activiteiten naar die nog aarzelende groep vakantiegangers kunnen het verschil betekenen tussen een vakantie in eigen land of naar het buitenland', aldus directeur Marcel Baltus van Baltus Communications.

Een recent NIPO onderzoek toonde aan dat thans 45% van de 8,8 miljoen Nederlandse toeristen nog geen definitieve keuze gemaakt heeft in de vakantiebestemming. De bijeenkomst wordt tevens georganiseerd om wat tegenwicht te bieden aan het marketingoffensief van in Nederland gevestigde verkeersbureaus van de omringende landen Engeland, België, Frankrijk en Duitsland.

De informatiedag vindt plaats op woensdag 20 maart in de Gertrudiskapel in Utrecht van 10.00 - 14.30 uur. Deze lokatie is gekozen vanwege de bijzondere entourage en de zeer centrale ligging voor de Nederlandse media. Het ligt op loopafstand van het Centraal Station in Utrecht.


---

---