PERSBERICHT - 18 FEBRUARI 2002
Tegenwicht marketingoffensief buitenlandse verkeersbureaus
Mediaworkshop voor binnenlands toeristisch bedrijfsleven
Speciaal ten behoeve van het binnenlands toeristische bedrijfsleven
organiseert het toeristisch pr-buro Baltus Communications een
mediaworkshop op woensdag 20 maart 2002. Tijdens deze bijeenkomst kan
de binnenlandse reisindustrie journalisten informeren over nieuwtjes,
noviteiten, nieuwe attracties, evenementen, ontwikkelingen en trends
voor het naderend vakantieseizoen.
Een breed scala aan toeristische organisaties is benaderd om te
participeren, waaronder provinciale bureaus voor toerisme, regionale
en stads-VVV's, toeristische attracties, accommodatieverschaffers en
koepelorganisaties.
Het evenement vindt plaats in een centrale en opmerkelijke lokatie: de
voormalige schuilkelder Gertrudiskapel in de stad Utrecht. De media
ontvangen binnenkort een uitnodiging.
Vooravond
`De workshop is met opzet aan de vooravond van het toeristisch seizoen
gepland. Juist nu is het belangrijk om als toeristisch bedrijf van je
te laten horen omdat een grote doelgroep nog steeds in een
oriëntatiefase zit. Extra marketing en pr-activiteiten naar die nog
aarzelende groep vakantiegangers kunnen het verschil betekenen tussen
een vakantie in eigen land of naar het buitenland', aldus directeur
Marcel Baltus van Baltus Communications.
Een recent NIPO onderzoek toonde aan dat thans 45% van de 8,8 miljoen
Nederlandse toeristen nog geen definitieve keuze gemaakt heeft in de
vakantiebestemming. De bijeenkomst wordt tevens georganiseerd om wat
tegenwicht te bieden aan het marketingoffensief van in Nederland
gevestigde verkeersbureaus van de omringende landen Engeland, België,
Frankrijk en Duitsland.
De informatiedag vindt plaats op woensdag 20 maart in de
Gertrudiskapel in Utrecht van 10.00 - 14.30 uur. Deze lokatie is
gekozen vanwege de bijzondere entourage en de zeer centrale ligging
voor de Nederlandse media. Het ligt op loopafstand van het Centraal
Station in Utrecht.
---
---