SKYRADIO
Bedrijfsleven luistert vaker naar Classic FM
Classic FM maakt een explosieve groei mee. Vooral onder
luisteraars uit het bedrijfsleven is het marktaandeel ten opzichte
van
vorig jaar enorm toegenomen. In Nederland wonen 1.263.000
zakenmensen. Wekelijks bereikt Classic FM ruim 150.000 van deze
B-to-B'ers. Dat is maar liefst 12% van deze doelgroep. Dit blijkt
uit
de meest recente onderzoeksgegevens (december 2001-januari
2002) van onderzoeksbureau Intomart.
In de vorige meetperiode bereikte het licht klassieke station nog
11,3% van het bedrijfsleven. In december '01 en januari '02
luisterden er bovendien bijna 50.000 meer zakenmensen wekelijks
naar Classic FM, dan in dezelfde periode vorig jaar. Classic FM
staat
hiermee op de achtste plaats van best scorende radiostations voor
zakelijk Nederland en laat zenders als Yorin FM, Noordzee FM, Arrow
Classic Rock en Business Nieuws Radio ver achter zich.
Ook het marktaandeel van Classic FM binnen de doelgroep
Business-to-Business is ten opzichte van vorig jaar toegenomen.
Vorige jaar behaalde het station, met licht klassieke muziek voor
elk
moment, nog een markaandeel van 2,2% binnen deze doelgroep,
inmiddels heeft Classic FM 3,4% van de luistermarkt van zakelijk
Nederland veroverd.
Uit de gegevens van het Doelgroeponderzoek 2001 dat uitgevoerd is
door S.U.M.M.O. blijkt Classic FM tevens zeer selectief te zijn in
de
diverse zakelijke doelgroepen. Zo luistert ruim 22,1% van alle
directeuren/managers bij bedrijven met meer dan 5 medewerkers
(in totaal 343.000 Nederlanders) regelmatig naar Classic FM!
Classic FM is in de ether te ontvangen op 90.7 FM, in Oost
Nederland op 93.7 FM en verder overal op de kabel. De lokale
kabelfrequenties zijn de vinden op de internetsite
www.classicfm.nl.