SKYRADIO

Bedrijfsleven luistert vaker naar Classic FM

Classic FM maakt een explosieve groei mee. Vooral onder luisteraars uit het bedrijfsleven is het marktaandeel ten opzichte van
vorig jaar enorm toegenomen. In Nederland wonen 1.263.000 zakenmensen. Wekelijks bereikt Classic FM ruim 150.000 van deze B-to-B'ers. Dat is maar liefst 12% van deze doelgroep. Dit blijkt uit
de meest recente onderzoeksgegevens (december 2001-januari 2002) van onderzoeksbureau Intomart.

In de vorige meetperiode bereikte het licht klassieke station nog 11,3% van het bedrijfsleven. In december '01 en januari '02 luisterden er bovendien bijna 50.000 meer zakenmensen wekelijks naar Classic FM, dan in dezelfde periode vorig jaar. Classic FM staat
hiermee op de achtste plaats van best scorende radiostations voor zakelijk Nederland en laat zenders als Yorin FM, Noordzee FM, Arrow Classic Rock en Business Nieuws Radio ver achter zich.

Ook het marktaandeel van Classic FM binnen de doelgroep Business-to-Business is ten opzichte van vorig jaar toegenomen. Vorige jaar behaalde het station, met licht klassieke muziek voor elk
moment, nog een markaandeel van 2,2% binnen deze doelgroep, inmiddels heeft Classic FM 3,4% van de luistermarkt van zakelijk Nederland veroverd.

Uit de gegevens van het Doelgroeponderzoek 2001 dat uitgevoerd is door S.U.M.M.O. blijkt Classic FM tevens zeer selectief te zijn in de
diverse zakelijke doelgroepen. Zo luistert ruim 22,1% van alle directeuren/managers bij bedrijven met meer dan 5 medewerkers (in totaal 343.000 Nederlanders) regelmatig naar Classic FM!

Classic FM is in de ether te ontvangen op 90.7 FM, in Oost Nederland op 93.7 FM en verder overal op de kabel. De lokale kabelfrequenties zijn de vinden op de internetsite www.classicfm.nl.