CMG


Persbericht
CMG verzorgt interactiviteit voor het IKON tv-programma 'Voor Je Kiezen'

Amstelveen, 22 februari 2002 - De IKON zendt in de weken voorafgaand aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 15 mei a.s. het tv-programma 'Voor Je Kiezen' uit, waarin de lijsttrekkers van tien landelijke politieke partijen die aan de verkiezingen meedoen flink aan de tand worden gevoeld. Kijkers kunnen in dit programma voor het eerst via verschillende kanalen - voice response systeem via reguliere telefoon, SMS via mobiele telefoon en interactieve tv via de afstandsbediening van de decoder - hun oordeel doorgeven over de geloofwaardigheid van de ondervraagde lijsttrekkers. CMG verzorgt voor deze interactie de benodigde techniek.

Een driekoppig panel - politicoloog en publicist Pieter Hilhorst, politiek commentator van het NRC Mark Kranenburg en zelfstandig communicatieadviseur Greet Prins - stelt de lijsttrekker kritische vragen en probeert de onderste steen boven te krijgen. Kijkers kunnen tijdens de uitzending aangeven of zij de antwoorden geloofwaardig vinden. CMG zorgt ervoor dat de informatie die via de verschillende kanalen binnenkomt, wordt gecombineerd en aan systemen in de studio wordt doorgegeven. De presentator kan op basis van deze informatie feedback geven over de resultaten. Daarnaast bestaat voor kijkers met een Mr. Zap decoder de mogelijkheid om tijdens de uitzending extra informatie op te vragen over de lijsttrekker die wordt geïnterviewd. Mr. Zap decoders zijn beschikbaar via het Mediakabel platform bij o.a. UPC (regio Rotterdam/ Dordrecht), Multikabel, Essent Kabelcom en Kabeltex en maken deel uit van het digitale televisie aanbod van deze kabelmaatschappijen.

Techniek
Voor de integratie van de kanalen beschikt CMG over een platform, genaamd mobile2you, dat nu naast web, e-mail, SMS, WAP en spraak, interactieve TV dialogen mogelijk maakt via de afstandsbediening. De CMG iTV SoftwareLabs - in Eindhoven en in Parijs - beschikken over uitgebreide expertise in de ontwikkeling van de softwareapplicaties voor zowel de set-top box als voor de systemen aan de zijde van de aanbieder van de diensten.

De IKON ziet de interactiviteit in 'Voor Je Kiezen' als de volgende stap om de interactieve communicatie met de kijker te vergroten. CMG verwacht dat de mogelijkheid om direct input naar de studio te sturen in de toekomst zal worden uitgebreid met diverse diensten, bijvoorbeeld informatiediensten en bestelmogelijkheden van items die op tv in beeld komen.

'Voor Je Kiezen', IKON-televisie, op dinsdagen van 26 februari t/m 7 mei 2002, 22.25 uur, Nederland 1.

CMG
CMG, opgericht in 1964, werkt binnen lange termijn relaties nauw samen met haar klanten om voor hen succes te genereren. CMG is een 'full service provider' en levert diensten zoals management consultancy, systeem-ontwikkeling en -integratie en het overnemen van het beheer van specifieke bedrijfsprocessen. CMG wil vooroplopen in het creëren en ontwikkelen van de meest geavanceerde IT- en telecommunicatiediensten (ICT) en draadloze data-oplossingen ((Wireless Data Solutions - WDS). De combinatie van deze ICT- en WDS-mogelijkheden zorgt voor een aantrekkelijke propositie voor ondernemingen die het mobiele kanaal willen toevoegen aan hun operaties en marketingstrategieën. CMG bevindt zich in het hart van de bedrijfskritische activiteiten van haar klanten en combineert daarbij branchekennis, technische expertise en praktijkgerichte innovatie. Met ongeveer 14.000 werknemers implementeert en ondersteunt CMG applicaties voor klanten wereldwijd, vanuit vestigingen in 17 landen. Het bedrijf is genoteerd aan de effectenbeurzen in Londen en in Amsterdam.