---
Marketic opent kantoor in Nederland
---
Specialist inzake marketingautomatisering wil succesvol zakelijk model toepassen op Nederlandse markt Diegem, 22/02/2002

Marketic, Europees marktleider in toepassingen voor marketingautomatisering (enterprise marketing automation of EMA), kondigt de opening aan van een kantoor in Amsterdam om de Nederlandse markt verder te ontwikkelen. Het nieuwe kantoor maakt deel uit van een Benelux-structuur en zal dan ook geleid worden door Ruben Bru, Manager Benelux bij Marketic. Marketic richt zich voornamelijk op bedrijven in de sector van verzekeringen en banking, telecommunicatie, transport en retail.

Marketics vlaggenschip, de Marketic Automation Suite, biedt grote en middelgrote ondernemingen een betrouwbaar en kwalitatief hoogstaand marketinginformatiesysteem dat de direct marketing-communicatie stroomlijnt, optimaliseert en automatiseert. Marketic garandeert dat de juiste klant de juiste boodschap ontvangt via het meest gepaste kanaal. De Marketic Automation Suite is gebaseerd op de meeste recente technologische standaarden.

EMA is een CRM-toepassing (customer relationship management) van de tweede generatie. De eerste generatie CRM-software spitste zich toe op het automatiseren van de verkoopprocessen en het ondersteunen van het verkoopteam, call center, verkooppunten en andere kanalen en contactmomenten met de klant. De tweede generatie CRM-applicaties bieden de mogelijkheid om de informatie uit diverse kanalen op een efficiënte en consistente wijze te beheren en de communicatie - marketing en sales - te stroomlijnen.

"De opening van het Nederlandse kantoor is een logische stap in de expansie van Marketic. Met Overtoom hebben we al een ijzersterke referentie voor Nederland. En dankzij onze uitgebreide ervaring en bewezen successen in de Europese bank- en verzekeringswereld - o.a. met implementaties bij de bankgroepen Fortis, Dexia en ING - hebben we de ambitie om ook hier een "sterk merk" te worden op het gebied van de marketingautomatisering", stelt Ruben Bru, Manager Benelux bij Marketic. "We zijn een Europees bedrijf. Dat alleen al onderscheidt ons in een markt die hoofdzakelijk Amerikaans gekleurd is. Maar nog belangrijker is dat Marketic, als dochteronderneming van de DDB Group, een echte marketingachtergrond heeft die ons een uniek inzicht biedt in de noden van de marketeer. We zijn er dan ook van overtuigd dat we onze leidende positie in de marketingautomatisering nog verder zullen uitbouwen."

Het nieuwe kantoor is gevestigd in de Delflandlaan 1 in 1062 EA Amsterdam.

Ruben Bru van Marketic en Derk-Jan Dales van Overtoom stellen op 6 maart een praktijkcase voor op CRM 2002 (Ahoy, Rotterdam). Een volledig programma vindt u op www.crm2002.nl. Contactgegevens vindt u onderaan.
---
END

---
Over Marketic
Marketic werd in 1988 opgericht door DDB / Rapp Collins, 's werelds tweede grootste communicatiegroep (11 500 marketeers in 96 landen, omzet 13B$). Vandaag is Marketic uitgegroeid tot de Europese marktleider in Entreprise Marketing Automation (EMA) en de Franse marktleider in Customer Relationship Management (CRM).
Marketics modulaire toepassingen - de Marketic Autom@tion Suite - worden vandaag gebruikt door meer dan 120 grote bedrijven waaronderDexia Bank, Bank van de Post (groep Fortis), Mercator Bank & Verzekeringen, RecordBank (groep ING), Overtoom, ActelDirect, Le Foyer, Fidexis, Cofinoga, Robeco, Crédit Lyonnais, FNAC, EDF-GDF, SNCF, France Télécom, Orange, Cegetel, Airtel Vodaphone, Wanadoo, SFR, Disneyland, Club Med, Peugeot, Renault, .... Op basis van het succes in Frankrijk en de buurlanden heeft Marketic een Europees offensief aangevat met de opening van nieuwe vestigingen in de Benelux, Spanje en Portugal. Bijkomende openingen worden gepland voor 2002.