---
Marketic opent kantoor in Nederland
---
Specialist inzake marketingautomatisering wil succesvol
zakelijk model toepassen op Nederlandse markt
Diegem, 22/02/2002
Marketic, Europees marktleider in toepassingen voor
marketingautomatisering (enterprise marketing automation of EMA),
kondigt de opening aan van een kantoor in Amsterdam om de Nederlandse
markt verder te ontwikkelen. Het nieuwe kantoor maakt deel uit van een
Benelux-structuur en zal dan ook geleid worden door Ruben Bru, Manager
Benelux bij Marketic. Marketic richt zich voornamelijk op bedrijven in
de sector van verzekeringen en banking, telecommunicatie, transport en
retail.
Marketics vlaggenschip, de Marketic Automation Suite, biedt grote en
middelgrote ondernemingen een betrouwbaar en kwalitatief hoogstaand
marketinginformatiesysteem dat de direct marketing-communicatie
stroomlijnt, optimaliseert en automatiseert. Marketic garandeert dat de
juiste klant de juiste boodschap ontvangt via het meest gepaste kanaal. De
Marketic Automation Suite is gebaseerd op de meeste recente technologische
standaarden.
EMA is een CRM-toepassing (customer relationship management) van de tweede
generatie. De eerste generatie CRM-software spitste zich toe op het
automatiseren van de verkoopprocessen en het ondersteunen van het
verkoopteam, call center, verkooppunten en andere kanalen en
contactmomenten met de klant. De tweede generatie CRM-applicaties bieden de
mogelijkheid om de informatie uit diverse kanalen op een efficiënte en
consistente wijze te beheren en de communicatie - marketing en sales - te
stroomlijnen.
"De opening van het Nederlandse kantoor is een logische stap in de expansie
van Marketic. Met Overtoom hebben we al een ijzersterke referentie voor
Nederland. En dankzij onze uitgebreide ervaring en bewezen successen in de
Europese bank- en verzekeringswereld - o.a. met implementaties bij de
bankgroepen Fortis, Dexia en ING - hebben we de ambitie om ook hier een
"sterk merk" te worden op het gebied van de marketingautomatisering", stelt
Ruben Bru, Manager Benelux bij Marketic. "We zijn een Europees bedrijf. Dat
alleen al onderscheidt ons in een markt die hoofdzakelijk Amerikaans
gekleurd is. Maar nog belangrijker is dat Marketic, als dochteronderneming
van de DDB Group, een echte marketingachtergrond heeft die ons een uniek
inzicht biedt in de noden van de marketeer. We zijn er dan ook van
overtuigd dat we onze leidende positie in de marketingautomatisering nog
verder zullen uitbouwen."
Het nieuwe kantoor is gevestigd in de Delflandlaan 1 in 1062 EA Amsterdam.
Ruben Bru van Marketic en Derk-Jan Dales van Overtoom stellen op 6 maart
een praktijkcase voor op CRM 2002 (Ahoy, Rotterdam). Een volledig programma
vindt u op www.crm2002.nl. Contactgegevens vindt u onderaan.
---
END
---
Over Marketic
Marketic werd in 1988 opgericht door DDB / Rapp Collins,
's werelds tweede grootste communicatiegroep (11 500
marketeers in 96 landen, omzet 13B$). Vandaag is Marketic
uitgegroeid tot de Europese marktleider in Entreprise
Marketing Automation (EMA) en de Franse marktleider in
Customer Relationship Management (CRM).
Marketics modulaire toepassingen - de Marketic Autom@tion
Suite - worden vandaag gebruikt door meer dan 120 grote
bedrijven waaronderDexia Bank, Bank van de Post (groep
Fortis), Mercator Bank & Verzekeringen, RecordBank (groep
ING), Overtoom, ActelDirect, Le Foyer, Fidexis, Cofinoga,
Robeco, Crédit Lyonnais, FNAC, EDF-GDF, SNCF, France
Télécom, Orange, Cegetel, Airtel Vodaphone, Wanadoo, SFR,
Disneyland, Club Med, Peugeot, Renault, .... Op basis van
het succes in Frankrijk en de buurlanden heeft Marketic
een Europees offensief aangevat met de opening van nieuwe
vestigingen in de Benelux, Spanje en Portugal. Bijkomende
openingen worden gepland voor 2002.