Ingezonden persbericht

PRAKTIJKGERICHT JAARPROGRAMMA VAN PLATFORM VOOR ICT IN MARKETING (PIM)

Het Platform voor ICT in Marketing is er moeiteloos in geslaagd om onderwerpen te selecteren voor de themasessies in 2002 (zie de onderstaande tabel). Het vakgebied rond marketing en verkoop in relatie tot informatie- en communicatietechnologie ontwikkelt zich met zo'n snelheid, dat er grote behoefte bestaat bij vakgenoten aan direct bruikbare informatie. Vooral het kennis nemen van praktijkervaringen wordt zeer gewaardeerd. Onder meer op het gebied van E-business, E-branding, CRM, Campaign Management, Web-marketingtools en Marketing Intelligence. PIM is een non-profit kennisnetwerk van professionals op het raakvlak van marketing en informatietechnologie. Het vergroot de commerciële slagvaardigheid door tal van praktijkgerichte handreikingen voor de verbetering van marketing- en verkoopprocessen. Meer info: www.pimonline.nl

"ICT in Marketing na de hype"

DatumOnderwerp/titelToelichting

26 febr.Campaign Management: ervaringen uit de praktijk.Marketing campagnes worden steeds gerichter en bereiken over verschillende kanalen de klant. Tal van mogelijkheden staan ons ter beschikking om klanten en prospects te bereiken. Maar hoe 'managen' organisaties dit?

26mrt.Veel CRM implementaties falen. Wat zijn oorzaken en oplossingen?De hype rond Customer Relationship Management lijkt voorbij, het is een noodzaak geworden. Sprekers gaan in op de praktijk van CRM implementaties en nieuwe mogelijkheden.

23 aprilDe toekomst voorspellen. Hoe Predictive modeling de toekomst voorspelbaar(der) maaktUiteengezet wordt hoe organisaties klantgerichter maakt en nauwkeurige voorspellingen kunnen doen over het gedrag van hun klanten op het gebied van productontwikkeling, marketing en verkoop.

28 meiE-branding: andere regels dan in de fysieke wereld?Er zijn belangrijke overeenkomsten, maar er zijn ook grote verschillen. Zo is het op internet moeilijk om emotie toe te voegen. Slagen de topmerken er in effectieve oplossingen te vinden? Kenners leren ons wat de essentie is.

25 juniWeb-marketing tools: hoe bereik je de hoogste effectiviteit?Welke nieuwe/verbeterde mogelijkheden zijn er via een website? En met email? Welke combi's met andere technieken? Hoe moet je HTML-email inzetten om toch iederéén te bereiken?

24 sept.E- en M-business: wat leren wij van de praktijk? Zes praktijkcases tot de essentie teruggebracht.Praktijkervaringen van zes gerenommeerde organisaties. Elk krijgt 20 min. om uit te leggen hoe zij het hebben gedaan, wat hebben zij hebben geleerd? En wat adviseren zij de deelnemers van deze themasessie?

22 okt.Hoe organiseren, implementeren & integreren succesvolle bedrij-ven hun multi-channel strategieGoede en minder goede voorbeelden. Ervaringen uit de praktijk. Waar liggen de uitdagingen en wat zijn handvaten die ons kunnen helpen.

19 nov.Permission marketing en privacy: alleen die info waarom ik zelf gevraagd heb!Iedereen wordt in toenemende mate 'lastig gevallen' met ongevraagde reclame-uitingen en informatie. Wat is wijsheid: wat is nog effectief ? Welke wettelijke maatregelen zijn er ? Wat mag en wat niet meer.

17 dec.Marketing Intelligence: quo vadis?Wat zijn nieuwe ontwikkelingen? Hoe kan marketing intelligence worden gebruikt in de marktbewerking ? Hoe organiseren organisaties hun marketing intelligence ?