Gemeente Delfzijl
INFORMATIE
26-02-2002
Jaarverslag Ombudscommissie Delfzijl 2001
Vanaf heden is het jaarverslag van de Ombudscommissie Delfzijl 2001 af
te halen bij het gemeentehuis van Delfzijl.
Het jaarverslag 2001 is iets uitvoeriger in de verslaglegging dan in
voorgaande jaren, zodat de lezer meer inzicht krijgt in omstandigheden
en achtergronden. De Ombudscommissie Delfzijl kreeg 22 schriftelijke
klachten ter behandeling voorgelegd. Verder behandelde zij één klacht
van het jaar 2000.
Sommige klachten hadden een lange behandelingsduur. Dit hing samen met
de aard van de problematiek, de daaruit voortkomende hoorzittingen en
de omvangrijke correspondentie met partijen.
Met het doorverwijzen van klagers die onderwerpen aanvoerden die tot
de competenties van een ander orgaan behoren heeft de Ombudscommissie
een belangrijke adviesfunctie ingenomen. Daarnaast heeft de
ombudscommisie bemiddeld tussen partijen en deze bijeengebracht.
Hiermee werden oplossingen voor problemen gevonden.