Gemeente Delfzijl

INFORMATIE

26-02-2002

Jaarverslag Ombudscommissie Delfzijl 2001

Vanaf heden is het jaarverslag van de Ombudscommissie Delfzijl 2001 af te halen bij het gemeentehuis van Delfzijl.

Het jaarverslag 2001 is iets uitvoeriger in de verslaglegging dan in voorgaande jaren, zodat de lezer meer inzicht krijgt in omstandigheden en achtergronden. De Ombudscommissie Delfzijl kreeg 22 schriftelijke klachten ter behandeling voorgelegd. Verder behandelde zij één klacht van het jaar 2000.

Sommige klachten hadden een lange behandelingsduur. Dit hing samen met de aard van de problematiek, de daaruit voortkomende hoorzittingen en de omvangrijke correspondentie met partijen.

Met het doorverwijzen van klagers die onderwerpen aanvoerden die tot de competenties van een ander orgaan behoren heeft de Ombudscommissie een belangrijke adviesfunctie ingenomen. Daarnaast heeft de ombudscommisie bemiddeld tussen partijen en deze bijeengebracht. Hiermee werden oplossingen voor problemen gevonden.