Gemeente Leeuwarden

content-type=text/plain; charset=iso-8859-1

Stadsvisie 2002 http://www.leeuwarden.nl/functies/pagfunctie.cfm?parameter=1028

Stadsvisie Leeuwarden: bouwen op sterke punten van de stad ¦ Identiteit ¦ Strategische concepten

Stadsvisie Leeuwarden: bouwen op sterke punten van de stad

Stadsvisie-collage Varen onder eigen vlag. Uitgaan van de eigen sterke punten van Leeuwarden. Dat is de basis van de stadsvisie van Leeuwarden. In een bijeenkomst voor raadsleden, omliggende gemeenten en de pers in de Achmeatoren heeft het voltallige college op 27 februari 2002 de concept-stadsvisie gepresenteerd.

Deze stadsvisie is het richtsnoer aan de hand waarvan in de komende tien jaar keuzes in beleid en investeringen gemaakt worden. Door zo gericht te investeren wil de stad haar positie versterken.

Identiteit

De identiteit van Leeuwarden is vervat in drie kernwoorden, te weten Buitenplaats, Hoofdstad en Thuishaven. Met Buitenplaats wordt de aantrekkelijkheid van de ligging op de rand van Nederland in een prachtige omgeving benadrukt. Als Hoofdstad heeft Leeuwarden een stevige bestuurstraditie waar het onder andere haar prachtige binnenstad te danken heeft. Met Thuishaven wordt onder de aandacht gebracht dat het karakter van de stad en haar inwoners maakt dat de sociale samenhang sterk is en de inzet en betrokkenheid hoog is.

Strategische concepten

Nuongebouw Alle lopende en nieuw op te zetten projecten zijn aan de hand van vier strategische concepten, Tijd voor Schoonheid, Kantorenstad, Cure & Care en Kennisstad, langs de lat gehouden. Daarnaast zijn er ook een aantal nieuwe speerpunten vastgesteld.

Als u de volledige tekst van de stadsvisie wilt lezen, klik dan op onderstaand Worddocument.

Word_Concepttekst Stadsvisie