Ingezonden persbericht
Kalido Ltd. biedt Cadbury Schweppes informatie-integratie bij acquisitie
Orangina
Londen, Verenigd Koninkrijk, 28 februari 2002 - Cadbury Schweppes European
Beverages heeft Kalido Ltd., een wereldwijde leverancier van
informatie-integratie- oplossingen, geselecteerd voor het ondersteunen van
de migratie van Orangina naar rapportage- en business
intelligence-procedures van Cadbury Schweppes. Kalido's oplossing, KALIDOT
Dynamic Information Warehouse, zal na slechts twee maanden al geïntegreerde
informatie leveren. Dit is uitzonderlijk snel voor een dergelijk groot en
ingewikkeld project waar de bedrijfsgegevens van twee multinationale
organisaties worden geïntegreerd.
Na de overname van Orangina, in november 2001, vroeg Cadbury Schweppes
Kalido Ltd. te helpen om de drankenproducent zo snel mogelijk te integreren
in het moederbedrijf KALIDOT Dynamic Information Warehouse zal gebruikt
worden om de belangrijkste financiële informatie van Orangina te
incorporeren in de business intelligence-rapportages van Cadbury Schweppes.
Deze oplossing zal Cadbury Schweppes in staat stellen om binnen korte tijd
de bedrijfsprestaties van Orangina in haar eigen rapportageformaat te kunnen
controleren en beheren.
Robin Longden, hoofd IT van Cadbury Schweppes European Beverages, zegt: "De
acquisitie van Orangina is een uiterst strategische aanwinst voor Cadbury
Schweppes. Kalido zal ons met haar oplossing helpen om het proces van
integratie zo snel mogelijk te laten verlopen, zodat we vervolgens met ons
concernbrede integratie-initiatief PROBE kunnen beginnen."
Gerry O'Brien, Vice-President Global Sales van Kalido: "Onze oplossing zal
Cadbury Schweppes helpen om het integratieproces zo kort mogelijk te houden
door de snelle integratie van de belangrijke financiële informatie in het
rapportagesysteem van Cadbury Schweppes. We zullen deze taak in de uiterst
korte tijd van slechts twee maanden uitvoeren."
KALIDOT Dynamic Information Warehouse is een informatie-integratieoplossing
die een snel inzicht in de bedrijfssituatie mogelijk maakt. De unieke
Adaptive Data Architecture van Kalido maakt aanpassingen aan veranderende
omstandigheden eenvoudig, waardoor snellere implementaties tegen lagere
kosten mogelijk worden. Ondernemingen die aan snelle veranderingen
onderhevig zijn, maken gebruik van de KALIDO-oplossing voor integratie van
de stambestanden met referentiedata en voor federated datawarehousing.
Dankzij Kalido kunnen organisaties hun bedrijfsprestaties verbeteren en ze
in staat stellen om adequaat te reageren op deze veranderingen.
Cadbury Schweppes plc.
Cadbury Schweppes is een vooraanstaande multinational die wereldwijd een
ruim assortiment bekende merken drank en zoetwaren produceert, verkoopt en
distribueert. De producten van het bedrijf, dat kan terugblikken op een
geschiedenis van meer dan 200 jaar, omvatten bekende merken zoals Cadbury,
Schweppes, Dr Pepper, Snapple, Orangina, Trebor en Bassett, en zijn in meer
dan 200 landen verkrijgbaar. Cadbury Schweppes heeft 36.000 medewerkers en
is daarmee de op twee na grootste producent van frisdranken en de op drie na
grootste zoetwarenproducent ter wereld.
Over Kalido Limited
Kalido Ltd. levert oplossingen voor informatie-integratie om ondernemingen
te ondersteunen tijdens ingrijpende wijzigingen zoals fusies, acquisities,
reorganisaties en globalisering. De door Kalido ontwikkelde software voor de
integratie van referentiedata en federated datawarehousing wordt in meer dan
90 landen toegepast door toonaangevende multinationals, zoals de
Koninklijke/Shell Groep (Shell), Unilever en Philips.
Het uit Shell voortgekomen bedrijf en haar partnerbedrijven beschikken over een uitgebreid netwerk in de VS en Europa voor de levering van oplossingen, technische ondersteuning en advies- en trainingsdiensten. Kalido, oorspronkelijk opgericht door Shell, werkt bij haar wereldwijde projecten nauw samen met grote systems integrators als Accenture.
Meer informatie is te vinden op internet: www.kalido.com.