Ingezonden persbericht

Kalido Ltd. biedt Cadbury Schweppes informatie-integratie bij acquisitie Orangina

Londen, Verenigd Koninkrijk, 28 februari 2002 - Cadbury Schweppes European Beverages heeft Kalido Ltd., een wereldwijde leverancier van informatie-integratie- oplossingen, geselecteerd voor het ondersteunen van de migratie van Orangina naar rapportage- en business intelligence-procedures van Cadbury Schweppes. Kalido's oplossing, KALIDOT Dynamic Information Warehouse, zal na slechts twee maanden al geïntegreerde informatie leveren. Dit is uitzonderlijk snel voor een dergelijk groot en ingewikkeld project waar de bedrijfsgegevens van twee multinationale organisaties worden geïntegreerd.

Na de overname van Orangina, in november 2001, vroeg Cadbury Schweppes Kalido Ltd. te helpen om de drankenproducent zo snel mogelijk te integreren in het moederbedrijf KALIDOT Dynamic Information Warehouse zal gebruikt worden om de belangrijkste financiële informatie van Orangina te incorporeren in de business intelligence-rapportages van Cadbury Schweppes. Deze oplossing zal Cadbury Schweppes in staat stellen om binnen korte tijd de bedrijfsprestaties van Orangina in haar eigen rapportageformaat te kunnen controleren en beheren.

Robin Longden, hoofd IT van Cadbury Schweppes European Beverages, zegt: "De acquisitie van Orangina is een uiterst strategische aanwinst voor Cadbury Schweppes. Kalido zal ons met haar oplossing helpen om het proces van integratie zo snel mogelijk te laten verlopen, zodat we vervolgens met ons concernbrede integratie-initiatief PROBE kunnen beginnen."

Gerry O'Brien, Vice-President Global Sales van Kalido: "Onze oplossing zal Cadbury Schweppes helpen om het integratieproces zo kort mogelijk te houden door de snelle integratie van de belangrijke financiële informatie in het rapportagesysteem van Cadbury Schweppes. We zullen deze taak in de uiterst korte tijd van slechts twee maanden uitvoeren."

KALIDOT Dynamic Information Warehouse is een informatie-integratieoplossing die een snel inzicht in de bedrijfssituatie mogelijk maakt. De unieke Adaptive Data Architecture van Kalido maakt aanpassingen aan veranderende omstandigheden eenvoudig, waardoor snellere implementaties tegen lagere kosten mogelijk worden. Ondernemingen die aan snelle veranderingen onderhevig zijn, maken gebruik van de KALIDO-oplossing voor integratie van de stambestanden met referentiedata en voor federated datawarehousing. Dankzij Kalido kunnen organisaties hun bedrijfsprestaties verbeteren en ze in staat stellen om adequaat te reageren op deze veranderingen.

Cadbury Schweppes plc.
Cadbury Schweppes is een vooraanstaande multinational die wereldwijd een ruim assortiment bekende merken drank en zoetwaren produceert, verkoopt en distribueert. De producten van het bedrijf, dat kan terugblikken op een geschiedenis van meer dan 200 jaar, omvatten bekende merken zoals Cadbury, Schweppes, Dr Pepper, Snapple, Orangina, Trebor en Bassett, en zijn in meer dan 200 landen verkrijgbaar. Cadbury Schweppes heeft 36.000 medewerkers en is daarmee de op twee na grootste producent van frisdranken en de op drie na grootste zoetwarenproducent ter wereld.

Over Kalido Limited
Kalido Ltd. levert oplossingen voor informatie-integratie om ondernemingen te ondersteunen tijdens ingrijpende wijzigingen zoals fusies, acquisities, reorganisaties en globalisering. De door Kalido ontwikkelde software voor de integratie van referentiedata en federated datawarehousing wordt in meer dan 90 landen toegepast door toonaangevende multinationals, zoals de Koninklijke/Shell Groep (Shell), Unilever en Philips.

Het uit Shell voortgekomen bedrijf en haar partnerbedrijven beschikken over een uitgebreid netwerk in de VS en Europa voor de levering van oplossingen, technische ondersteuning en advies- en trainingsdiensten. Kalido, oorspronkelijk opgericht door Shell, werkt bij haar wereldwijde projecten nauw samen met grote systems integrators als Accenture.

Meer informatie is te vinden op internet: www.kalido.com.