---
Open University verbetert communicatie met studenten door CRM-oplossingen van KANA

---

Implementatie van KANA e-mailbeheersysteem als eerste stap naar een volwaardige klantendienst via het internet

Lier, 03/04/2002

KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van intelligente CRM-oplossingen

(customer relationship management), maakt bekend dat de Open University

KANA Response gaat gebruiken om de e-mail communicatie te beheren en

een betrouwbare informatiestroom te garanderen tussen de universiteit

en haar 200.000 studenten. Open University is de grootste academische

instelling in Groot-Brittannië.

Met 150.000 on-line studenten , waarvan 26.000 buiten Groot-Brittannië is

een effectieve en snelle elektronische dienstverlening cruciaal voor de

Open University. De instelling heeft een zeer goede reputatie met

betrekking tot afstandsleren. KANA Response zal een doorslaggevende rol

spelen in de verbetering van de relatie tussen student en universiteit,

terwijl tegelijk de kosten dalen.

Open University zal aanvankelijk KANA Response implementeren - met 200

gebruikers in 20 departementen - om er voor te zorgen dat vragen van

studenten snel en juist beantwoord worden. KANA Response schat automatisch

het belang van een mail in en stuurt die vervolgens door naar het gepaste

departement. Bovendien biedt het gebruikers in real time een overzicht van

de verschillende wachtrijen, waardoor ze het proces beter kunnen beheren.

Open University koos KANA vanwege de gebruiksvriendelijkheid en

functionaliteit van de software en de schaalbare webarchitectuur.


---
END

---
Over Open University

Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten

Kris Bogaerts, KANA, tel: +32 (0)3 491 98 55, e-mail: kbogaerts@kana.com

Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0046-1B662E