Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Europrix2002 open voor inschrijvingen

De vijfde editie van de Europese multimedia Awards Europrix is van start gegaan. Multimedia bedrijven, die internetdiensten, mobiele diensten of CD-ROMs produceren, kunnen hun producten nu laten inschrijven.

De Europrix heeft in de afgelopen vijf jaar de beste multimedia diensten en producten geselecteerd in Europa. De prijswinnaars zijn gekozen op basis van de combinatie van content en design. De winnaar van de Europrix wordt gekozen uit de winnaars van zeven categorieën door een pan-Europese jury. De wedstrijd is open voor producers en ontwerpers in de lidstaten van de Europese Unie, de EVA-landen, de kandidaat lidstaten of Cyprus, Malta, Turkije en Israël.

De Europrix werd voor het eerst georganiseerd in 1998 tijdens het Oostenrijkse EU-voorzitterschap, met steun van de Europese Commissie DG Informatiemaatschappij, en wordt gesteund door nationale multimedia organisaties en nationale multimedia concoursen.
In deze vijf jaar hebben twee Nederlandse bedrijven de Europrix gewonnen: Softmachine met Het huis met een verhaal over Anne Frank (Europrix 2000) en ZappWerk met BoschUniverse.com (Europrix 2001). Nederlandse bedrijven die een nominatie hebben gewonnen zijn: Ijsfontein (Europrix2001), Uitgeverij het Spectrum (Europrix1999) en WDS (Europrix1998)

Informatie over de Europrix2002 en inschrijfformulieren zijn beschikbaar op www.europrix.org. Een gratis CD-ROM kan worden aangevraagd via europrix@electronicmediareporting.nl