Ingezonden persbericht

Persbericht

TOPCALL toont de toekomst van geavanceerde Telco ASP-oplossingen op de CeBIT-stand

TOPCALL presenteert een complete ASP-oplossing voor middelgrote en grote ondernemingen

Wenen/Zaltbommel, 12 maart 2002 - Tijdens de CeBIT 2002 toont TOPCALL International AG aan dat een middelgrote tot grote onderneming zijn volledige communicatie- en data-infrastructuur kan uitbesteden aan een ASP. De oplossing combineert de TOPCALL Server met een IP-infrastructuur waardoor organisaties kunnen beschikken over de nieuwste generatie IP-gebaseerde communicatie- en data-oplossingen.

Gedurende CeBIT demonstreert TOPCALL International deze technologie door middel van een combinatie van Cisco's CallManager (IP-gebaseerde telefonie), Citrix workstations en de TOPCALL Server. De drie technologieën vormen gezamenlijk een perfecte oplossing voor middelgrote tot grote ondernemingen die graag diensten zouden huren en alle beschikbare communicatiemedia zouden willen inzetten via een ASP.

Met de ASP-oplossing kunnen ondernemingen "dummy workstations" op kantoor inzetten in combinatie met IP-telefoons (Cisco of elke andere aanbieder van IP-telefonie). TOPCALL fungeert als het communicatiecentrum voor de klant, waardoor e-mail-, fax-, voice- en vele andere diensten kunnen worden verstuurd naar en ontvangen door e-mail- en andere bedrijfsapplicaties.

De ASP-oplossing van de nieuwste generatie begint reeds vorm te krijgen in markten zoals Finland, waar Sonera Juxto (de ASP-tak van Sonera) een geavanceerd "out-sourced" communicatiemodel heeft ingezet en op de markt gebracht.

TOPCALL toont deze technologie in combinatie met verschillende e-mailomgevingen en bedrijfsapplicaties (Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise en SAP) tijdens de CeBIT. Op de stand wordt tevens Cisco-gebaseerde IP-telefonie ingezet. Hoewel de demonstratieomgeving wordt bestuurd vanuit TOPCALL's hoofdkantoor in Wenen, Oostenrijk, is alle functionaliteit - van voice tot e-mail - beschikbaar op de CeBIT-stand (Hal 4, Stand G58). De stand kan worden beschouwd als een kantoor op afstand met alle communicatiefaciliteiten die nodig zijn voor de bedrijfsvoering.

TOPCALL's ASP-oplossingen zijn per direct beschikbaar. Kom langs op de TOPCALL-stand om te zien hoe een ASP wordt veranderd in een leverancier van volledige diensten.