Ingezonden persbericht


Opzienbarende gouden WebWinkel Award-winnaar: Medicijnen.nl

Bij de eerste uitreiking van de WebWinkel Awards, afgelopen maandag tijdens een uitverkocht galadiner in het Amsterdamse hotel Krasnapolsky, werd een wel zeer opzienbarende winnaar bekendgemaakt. Want tussen zware e-commerce concurrenten als Kijkshop, Hunkemöller en de Free Record Shop werd de site van De Digitale Apotheek - www.medicijnen.nl - tot gouden award-winnaar in de categorie webwinkels verkozen. Een vakjury bestaande uit vijf onafhankelijke deskundigen, onder voorzitterschap van Fons van Westerloo, beoordeelde e-commerce sites op onder meer kwaliteit, innovativiteit, creativiteit en ondernemerschap. Zilver werd toegekend aan Bol.com, brons was er voor Neckermann.

Deze WebWinkel Awards zijn in het leven geroepen door de Nederlandse ThuiswinkelOrganisatie, de branchevereniging voor bedrijven die producten of diensten op afstand (via internet, catalogus, tv, post of telefoon) verkopen.

De site van De Digitale Apotheek werd ruim een jaar geleden met relatief geringe middelen op initiatief van een apotheker uit Nijkerk geheel vernieuwd. Bij deze internetapotheek kunnen zo'n 70.000 apotheek- en drogisterijartikelen worden besteld, om gegarandeerd binnen 48 uur per post te worden afgeleverd. Naast dit uitgebreide e-commerce gedeelte biedt de site heldere medische informatie en een forum waar ervaringen en kennis kunnen worden uitgewisseld.

Netivity was verantwoordelijk voor het concept en de bouw van de site en het Baarnse consultancybedrijf DotWise stemde de site aan de hand van haar eigen expertise en met behulp van haar gebruikerspanel optimaal af op de wensen en eisen van de doelgroep. Niet zonder succes, getuige deze bekroning.

Baarn, 13 maart 2002



Ingezonden persbericht