Ingezonden persbericht


ONDERZOEKSBUREAU PLAATST AVAYA BOVENAAN IN MAGISCH KWADRANT VOOR EMEA

CONTACT CENTER-INFRASTRUCTUUR

TER PUBLICATIE: 14 maart 2002

NIEUWEGEIN - Avaya, leverancier van spraak- en datanetwerken voor de zakelijke markt, heeft bekend gemaakt dat zij door Gartner, Inc. op de hoogste plaats is gezet in het magische kwadrant van het onderzoeksbureau wat betreft contact center-infrastructuur in Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA).

Dit magische kwadrant van Gartner evalueert de belangrijkste leveranciers van contact center-infrastructuren in EMEA en plaatst hen in vier kwadranten. Criteria zijn bedrijfsstrategie, technische innovatie, marktaandeel en 'mindshare' en product- en financiële mogelijkheden. Avaya werd door Gartner in het leiderskwadrant geplaatst.

Volgens het rapport is 'de vraag naar multi-channel ondersteuning voor de integratie van routering en controle op basis van CRM-bedrijfsprocedures één van de belangrijkste drijfveren voor verandering in de contact center-omgeving in EMEA.'

"De leiderspositie in het magische kwadrant van Gartner is voor ons het tastbare bewijs dat wij toegevoegde waarde blijven bieden aan bedrijven die hun klanttevredenheid willen vergroten en de operationele efficiency willen verbeteren", zegt Patrick Lelorieux, Avaya's President EMEA. "Wij zijn hierin geslaagd door ons te richten op krachtige partnerships met toonaangevende bedrijven als IBM en Siebel. Daarnaast hebben we een compleet en open portfolio ontwikkeld van multi-channel contact center-technologieën."

Het CRM-portfolio van Avaya omvat oplossingen op drie expertisegebieden:

Avaya Interaction Management-oplossingen voorzien in geïntegreerde communicatie en kennisbases voor zelfservice, inkomende en uitgaande klantinteractie en ondersteuning van multi-channel communicatie zoals web-chat, e-mail, spraak, fax en op browser gebaseerde samenwerking.

Avaya Commitment Management-oplossingen helpen bedrijven bij het nakomen van afspraken met klanten door het uitbreiden van de traditionele contact center-mogelijkheden zoals het distribueren, het volgen en het meten van activiteiten.

Avaya Business Intelligence-oplossingen bieden toegang tot en inzicht in data over klantinteracties en data uit bedrijfssystemen en ondersteunen zo bij strategische besluiten over service, communicatie en marketinginitiatieven.

In een recent rapport van Gartner Dataquest werd Avaya genoemd als marktleider in West-Europa met 28,9 procent marktaandeel in de West-Europese call center-markt, gemeten in nieuwe of vervangen agent seats. In Nederland is Avaya marktleider met een marktaandeel van 31%. Contact center-klanten van Avaya zijn onder meer BskyB, Cable & Wireless, Mercedes-Benz en SITEL.

Het magische kwadrant is door Gartner in februari 2002 beschermd met auteursrechten en wordt met toestemming gebruikt. Deze toestemming moet niet gezien worden als steun aan een bepaald bedrijf of product die genoemd worden in het kwadrant. Het magische kwadrant vertegenwoordigt de opinie van Gartner en vormt een analytische weergave van een markt op een bepaald tijdstip. Het meet leveranciers op basis van door Gartner vastgestelde criteria voor een bepaalde markt. Het plaatsen van leveranciers in een magisch kwadrant is gebaseerd op een complex van verschillende factoren. Het onderzoek van Gartner is bedoeld als één van meer informatiebronnen en lezers worden geadviseerd niet uitsluitend te bouwen op het magische kwadrant bij het nemen van beslissingen. Gartner biedt geen enkele garantie, noch impliciete of expliciete geschiktheid van het onderzoek voor een specifiek doel. Het rapport is beschikbaar op www.gartner.com

Avaya
Avaya, Inc., wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van spraak- en datanetwerken en communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties - inclusief meer dan 90 procent van de Fortune 500 - helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Service Providing, Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Avaya Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

###



Ingezonden persbericht