Ingezonden persbericht

Verrassend PromZ Event voor tweede maal in Jaarbeurs Utrecht

AMSTERDAM, 20020205 -- Voor de tweede keer in successie wordt PromZ Event 2002 gehouden in Jaarbeurs Utrecht op 18, 19 en 20 maart 2002. PromZ Event 2002 is dé vakbeurs voor promotionele producten en diensten, waar ook dit jaar weer veel noviteiten worden gepresenteerd.

PromZ Event is een initiatief van Het Portaal Uitgevers te Amsterdam en is in 2001 geïntroduceerd. Eric Hoogland, beursmanager van PromZ: "PromZ Event 2002 is de vakbeurs waar je als leverancier en afnemer van premiums, relatiegeschenken en promotieartikelen niet mag ontbreken. Vorig jaar is gebleken dat het merendeel van de bezoekers PromZ Event als een belangrijker informatiebron beoordeelde dan showroombezoek, catalogi of internet. De bezoekers waren zeer tevreden over vorig jaar aangezien 75% van de bezoekers de beurs waardeerde met een cijfer tussen de 7 en 9. We verwachten ook dit jaar dit rapportcijfer te halen."

Doelstellingen
Ook dit jaar zijn de doelstellingen voor PromZ Event 2002 duidelijk. Hoogland: "Onze doelstelling is heel helder: we willen dat minimaal 6000 verantwoordelijke inkopers PromZ Event 2002 gaan bezoeken. In 2001 waren dat er 4969. We richten ons op hetzelfde aantal exposanten als in 2001, wat betekent dat er meer potentiële bezoekers per exposant zullen zijn. Vooral onze noviteitenshow, die gewaardeerd wordt met een publieksprijs, is een grote publiekstrekker. Op dit moment hebben 150 bedrijven zich al aangemeld om deel te nemen."

Relatiemarketing
De branche van promotionele producten en diensten is de laatste jaren sterk in volume toegenomen. Een specialisme dat een hoog niveau aan professionaliteit heeft bereikt en waarin jaarlijks 1 miljard euro omgaat. Het is een volwassen branche zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin. Op PromZ Event 2002 is meer te zien dan traditionele relatiegeschenken. Denk aan bijvoorbeeld kunst, sportieve evenementen, reizen, promotioneel textiel, onderscheidende relatie- en eindejaarsgeschenken en premiums.

Bezoekers
Onderzoek heeft aangetoond dat 22 procent van de bezoekers werkzaam is in de zakelijke dienstverlening, industrie en de groot- en detailhandel. In 2001, tijdens de eerste editie van PromZ Event, vertegenwoordigden de bezoekers zowel eenmansbedrijven als bedrijven met meer dan 1000 werknemers. Een groot deel van de bezoekers (35 procent) heeft een directie- of managementfunctie. De meeste overige bezoekers bekleden een inkoopfunctie of een functie op de afdeling sales promotion/ direct marketing van een onderneming of zijn werkzaam bij bureau´s in reclame, direct marketing of sales promotion.



Ingezonden persbericht