PERSBERICHT - 19 MAART 2002

Vooraankondiging voor 28 maart:

Maison de la France lanceert campagne 2002

logo_france_campagne.gif (9834 bytes)

Maison de la France lanceert binnenkort haar campagne 2002. Het doel van deze campagne is het ontwikkelen van een "beter" toerisme in tijd en ruimte.

Dit betekent onder andere de promotie van Frankrijk in het voor- en naseizoen en het leggen van de nadruk op de minder bekende gebieden.

Een duidelijke boodschap wordt gecommuniceerd door middel van drie strategische pijlers:

het besef van nabijheid en veiligheid
de kwaliteit, de diversiteit en de Franse manier van leven («art de vivre»)
het beeld van een jonge, dynamische vakantiebestemming waar volop festivals en activiteiten worden georganiseerd

De rode draad van alle promotionele activiteiten die gehouden worden, is de slogan «J'aime la France». De campagne bestaat uit de volgende elementen:

Op internationaal niveau:

Een televisiecampagne: een serie reclamespotjes, uitgezonden via alle Pan-Europese kanalen (Eurosport, Euronews, CNN en Discovery Channel) Aan de spotjes werkten onder andere Julio Iglesias, Roger Moore, Woody Allen, Claudia Cardinale en Barbara Hendricks mee. Wanneer: 25 februari t/m 31maart 2002

Op nationaal niveau:

Een radiocampagne: een serie radiospotjes, uitgezonden via Sky Radio, Noordzee FM, Radio 2 en Radio 10. Wanneer: 14 maart t/m 30 maart en 11 april t/m 27 april 2002.

Reclamecampagne via billboards op vrachtwagens: Vrachtwagens bedrukt met afbeeldingen die verwijzen naar het leven en het werk van Van Gogh in Frankrijk rijden langs verschillende steden in Nederland. Het magazine Franceguide van Maison de la France, evenals de Frankrijk brochures van de deelnemende touroperators worden hierbij verspreid. Wanneer : gedurende zes weken vanaf 20 maart 2002.

De campagne op de Nederlandse markt wordt gerealiseerd in samenwerking met de touroperators Arke Reizen, Frantour en Vrij Uit. Er is gekozen voor een samenwerking met deze touroperators aangezien zij alledrie een aparte brochure over Frankrijk uitgeven.

Donderdag 28 maart a.s. zal de campagne Frankrijk 2002 officiëel gelanceerd worden in Den Haag met medewerking van de Ambassadeur van Frankrijk, madame Gazeau Secret.

Vertegenwoordigers van de media ontvangen hiervoor spoedig een uitnodiging. Noteer deze datum dus vast in uw agenda.

Noot aan de redactie, niet bestemd voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Diana Klinkenberg
tel: 020 - 5353 011
e-mail: diana@fransverkeersbureau.nl