Rechtbank Utrecht



Klantwaarderingsonderzoek in april van start

Bron: Rechtbank Utrecht

Datum actualiteit: 28-03-2002

De rechtbank Utrecht wil meer zicht krijgen op de mate waarin de kwaliteit van haar organisatie wordt ervaren door de klanten. Daarom houdt zij een klantwaarderingsonderzoek in de maand april. Het onderzoek is gericht op het functioneren van de rechtbankorganisatie als geheel. Hierbij zal onder andere gekeken worden naar de dienstverlening door de medewerkers, de faciliteiten van het gerechtsgebouw, de bejegening ter zitting en de doorlooptijden van zaken.

Vanaf 2 april zullen rechtszoekenden na hun zitting bij de rechtbank (inclusief sector kanton) geënquêteerd kunnen worden door een extern bureau.

Professionele partners (advocaten, officieren en anderen) krijgen op basis van een steekproef een schriftelijke enquête toegestuurd. Dit onderzoek vindt plaats in dezelfde periode.

Eind april zullen de onderzoeken zijn afgerond. De resultaten zijn naar verwachting in juli bekend en dienen als basis voor het vervolg van het kwaliteitsproject binnen de rechtbank.