AutoRai

29-3-2002

Opel certificeert top verkoopadviseurs

Opel Nederland heeft onlangs de eerste 33 verkoopadviseurs gecertificeerd die zich hebben gespecialiseerd in de ondersteuning en verdere verbetering van klantentevredenheid.

Opel Nederland is met de opleiding toonaangevend in Nederland. En met succes: uit onderzoek onder de lezers van Readers Digest, blijkt dat de service bij de Opel dealer al op een zeer hoog niveau staat. Opel werd als meest betrouwbare merk gekozen. Iets dat alleen kan met een professionele sales- en aftersales dealerorganisatie.

In april 2001 is het startschot gegeven voor het zogenaamde ´Retailer Employee Certification Program´. Door middel van een uitgekiend trainingsprogramma worden de medewerkers van Opel dealers naar het hoogste niveau van kennis, kunde en klantgerichtheid gebracht en op dat niveau gehouden.

Het totale opleidingsplan bestaat uit drie niveaus en is modulair opgebouwd. Om het hoogste plan van te bereiken moeten er, in combinatie met reeds opgedane praktijkervaring, verschillende opleidingen en tests worden doorlopen. Het eerste niveau is ´Opel Verkoopadviseur´ en omvat een trainingsprogramma van 9,5 dag. Wanneer de dealermedewerker het programma heeft doorlopen, volgt een kennistoets die met succes moet worden afgerond.

Het trainingsprogramma van het tweede niveau heeft een duur van zes dagen waarbij eveneens zowel klassikaal als per computer wordt getraind. Ook hier wordt de trainingsperiode afgesloten met een uitgebreide kennistoets.

Het trainingsprogramma van het derde niveau is enkel klassikaal en heeft een duur van vier dagen. Wanneer het totale programma doorlopen is volgt erkenning van deze prestatie door certificering van Opel Nederland.

Naast de verkoopadviseurs, is er ook voor andere dealermedewerkers die klantencontact hebben een individueel trainingsprogramma opgesteld, teneinde de dienstverlening op het hoogste niveau te krijgen en te houden. Voor de klant resulteert dit uiteindelijk in enthousiaste dealersmedewerkers die over professionele kennis, kunde en vaardigheden beschikken om klanten optimaal te bedienen.