Ingezonden persbericht

BROADVISION'S BUSINESS UPDATE MAART 2002

Houten, 4 april 2002 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag een overzicht van de meest recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Deze maand onder meer een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie en klanten.


· BROADVISION BREIDT ONDERSTEUNING VOOR MICROSOFT .NET TECHNOLOGIE UIT


· BROADVISION ENTERPRISE SELFSERVICE APPLICATIES BESCHIKBAAR OP NIEUWE IBM

eSERVER

· e-TRAVEL EN BROADVISION LANCEREN SELFSERVICE APPLICATIE VOOR ONLINE REISAANBIEDERS EN ZAKELIJK REIS MANAGEMENT

· BROADVISION SUPPORT VOOR SUN ONE

· IBERIA KIEST BROADVISION e-TRAVEL VOOR HET INRICHTEN VAN HAAR WEBSITES
· BROADVISION VERSTERKT LEIDERSCHAP IN E-GOVERNMENT


· PEUGEOT KIEST BROADVISION VOOR ENTERPRISE SELFSERVICE


· BROADVISION RETAIL COMMERCE LAAT VERKOPEN VAN CUSTOMER NUTRITION SERVICES

EXPLODEREN

OVER BROADVISION

BROADVISION BREIDT ONDERSTEUNING VOOR MICROSOFT .NET TECHNOLOGIE UIT

Begin afgelopen maand heeft BroadVision een update van haar BroadVision One-To-One Enterprise 6.0 voor Windows 2000 applicatie uitgebracht. De update bevat onder meer ondersteuning voor Microsoft's ASP.NET programmeerframework en een nieuwe grafische interface voor management en configuratie.

De nieuwe functionaliteiten maken het mogelijk dat componenten van het BroadVision One-To-One Enterprise platform gebruikt kunnen worden door ASP.NET applicaties. Deze componenten zijn onder meer BroadVision's content systeem, database systeem, cache, personalisatie en business rules systeem. Klanten die ASP.NET applicaties bouwen kunnen toegang krijgen tot BroadVision componenten via elke ASP.NET framework ondersteunende taal zoals C++, C# en Visual Studio .NET.

De update bevat ook een BroadVision System Admin Tool, een grafische thin-client gebruikers interface, waarmee system administrators op een eenvoudige manier werkzaamheden als het controleren van de status van site en systeem, afsluiten, site opstart processen en het managen van caches kunnen uitvoeren.

"Klanten van vandaag moeten snel en kostenefficiënt reageren op de veranderende vragen van klanten", weet Mark Linesch, vice-president, Internet & E-Commerce Solutions van de Compaq Standard Server Group. "De nieuwe ASP.NET mogelijkheden binnen BroadVision One-To-One Enterprise maken het voor klanten mogelijk om enterprise selfservice initiatieven snel en zeker uit te rollen en te managen op de toonaangevende Compaq Proliant servers met Microsoft Windows."

BROADVISION ENTERPRISE SELFSERVICE APPLICATIES BESCHIKBAAR OP NIEUWE IBM

eSERVER

Vanaf deze maand ondersteunt BroadVision ook de IBM eServer xSeries 440. Ontwikkeld als voorbode van de standaard Intel gebaseerde servers binnen datacenters, is het nieuwe systeem ideaal voor zowel server toepassingen als grote stand-alone systeem applicaties.

De IBM eServer xSeries 440 kan gebruikt worden om alle BroadVision applicaties voor Windows 2000 te laten draaien, inclusief BroadVision InfoExchange Portal, BroadVision Business Commerce en BroadVision Retail Commerce.

"De IBM eServer xSeries 440 is gebouwd om core business applicaties te draaien in het hart van het data centrum", vertelt Deepak Advani, vice president IBM eServer xSeries. "Gekoppeld aan de applicaties van BroadVision geeft de IBM server klanten een enorme flexibiliteit, betrouwbaarheid en performance voor hun e-business infrastructuur."

e-TRAVEL EN BROADVISION LANCEREN SELFSERVICE APPLICATIE VOOR ONLINE REISAANBIEDERS EN ZAKELIJK REIS MANAGEMENT
BroadVision en e-Travel, een business unit van Amadeus GTD en toonaangevende leverancier van online reistechnologie lanceerden afgelopen maand een nieuwe versie van BroadVision e-Travel. e-Travel is de eerste software applicatie in zijn soort die de reisindustrie geïntegreerde ondersteuning biedt voor zowel vakantie- en vrijetijdsreizen als zakelijk reizen met het nieuwe J2EE framework.
Naar mate de reismarkt groeide, is meer nadruk komen te liggen op de zakelijke reismarkt. Het is voorspeld dat het percentage online boekingen voor zakelijke reizen meer dan verdubbelt van het huidige niveau tot 20,3 procent in 2003. Met een jaarlijkse groei van 37 procent tot en met 2003 is de zakelijke of 'managed travel' markt een belangrijke groei sector binnen de online reisindustrie in het algemeen. (Bron: PhoCusWright Report "Online Corporate Travel 2001-2003", Jan 2002)

Als aanvulling op eerder gebouwde functionaliteiten om reizen te boeken - in gebruik bij onder meer de online reiswebsites van Iberia airlines, Europees reisportaal Opodo en online reisbureau Travellink - biedt het nieuwe BroadVision e-Travel 6.0 ingebouwde ondersteuning voor management en administratie van afspraken omtrent bedrijfsreizen.

Personalisatie functionaliteiten van BroadVision e-Travel 6.0 omvatten:
· Meer dan 150 gebruikersprofiel eigenschappen die gebruikt kunnen worden om op een dynamische manier de reis-site te personaliseren met inachtneming van specifieke zakelijke regels.

· De mogelijkheid om individuele 'look-to-book' getallen te monitoren en aan de hand hiervan de inhoud van de site te wijzigen om zo een positieve ervaring te leveren, waardoor klanten zullen terugkomen.
· De mogelijkheid tot bijhouden van individuele annuleringsgegevens, laat boekings-gedrag en weergave van het aantal boekingen over specifieke perioden.

BROADVISION SUPPORT VOOR SUN ONE

Op 27 maart jl. kondigde BroadVision haar support aan voor de Sun ONE software visie en product architectuur. BroadVision zal haar producten geschikt maken voor integratie met het Sun ONE platform. Hiermee sluit BroadVision zich aan bij andere industrieleiders met als doel het momentum voor gepersonaliseerde enterprise selfservice oplossingen, die diensten 'on-demand' leveren, te vergroten.

"Sinds 1997 hebben BroadVision en Sun samengewerkt om innovatieve, open standaarden gebaseerde oplossingen te leveren aan de markt", zegt Chris Grejtak, chief marketing officer voor BroadVision. "Onze samenwerking met Sun richt zich op nieuwe initiatieven voor e-commerce, portalen en diensten-on-demand markten. Gezamenlijke klanten die gebruik maken van deze key technologie innovaties zullen veel profijt hebben van de Sun-BroadVision partnership.

OVER BROADVISION KLANTEN

IBERIA KIEST BROADVISION e-TRAVEL VOOR HET INRICHTEN VAN HAAR WEBSITES Luchtvaartmaatschappij Iberia en BroadVision maakten bekend dat BroadVision's nieuwste versie van e-Travel wordt ingezet voor de wereldwijde ondersteuning van de volgende generatie websites van Iberia. BroadVision e-Travel is ontwikkeld in samenwerking met Amadeus (Madrid: AMS).

Tijdens het huidige economische klimaat kan e-commerce luchtvaartmaatschappijen belangrijke groeimogelijkheden bieden en eveneens strategisch van belang zijn door kostenbesparingen te realiseren. BroadVision e-Travel, onderdeel van BroadVision's enterprise selfservice applicatie suite, biedt luchtvaartmaatschappijen zoals Iberia voordelen door reductie van ontwikkelingskosten, versnellen van de totale 'time-to-market' en uitbreiding van hun differentiatie op de online markt.

Door gebruik van BroadVision e-Travel is Iberia nu in staat om op dynamische wijze analyses te doen en een passend antwoord te formuleren op het klik- en aankoopgedrag van haar klanten. Iberia's site managers kunnen nu in real-time de juiste aanbieding aan het juiste profiel hangen, doordat ze gebruik maken van BroadVision's verregaande personalisatie functionaliteiten.

BROADVISION VERSTERKT LEIDERSCHAP IN E-GOVERNMENT MET NIEUW PORTAAL VOOR

GWINNETT COUNTY, GEORGIA (USA)

Gwinnett County heeft in maart haar verbeterde en uitgebreide site, www.co.gwinnett.ga.us, gelanceerd. De site is met BroadVision's meest recente enterprise selfservice applicatie suite gebouwd en maakt onderdeel uit van een 5-jaren plan op het gebied van IT, die inwoners via het internet toegang moet bieden tot een uitgebreide selectie van county government services. Inwoners van Gwinnett County kunnen onder meer online hun eigendomsbelasting betalen en zien wat de status is van bouwvergunningen voor plaatselijke bedrijven.

Gwinnett County maakt deel uit van een groeiende groep klanten van BroadVision in de publieke sector, waaronder City of Chicago, State of California, State of Minnesota, US Air Force en US General Services Administration. Deze organisaties bevestigen dat enterprise selfservice niet alleen geschikt is voor Fortune 500 ondernemingen en zien in dat BroadVision hen kan helpen bij het vergroten van de efficiency en het verlagen van de kosten voor hun belanghebbenden.

"Nadat we de eerste plannen voor onze nieuwe website hadden ontwikkeld, ontdekten we dat BroadVision al een product had dat precies aan onze behoeften voldeed", verteld Connie Hinson, director of support services for Gwinnett County. "Hierdoor hadden we onze site up-and-running binnen 15 weken. Zonder BroadVision had het ons waarschijnlijk minstens 2 jaar gekost om de site te testen en te ontwikkelen, voordat we live hadden kunnen gaan."

PEUGEOT KIEST BROADVISION VOOR ENTERPRISE SELFSERVICE

De Franse Createur des Automobiles Peugeot heeft haar site www.peugeot.fr opnieuw gelanceerd, nadat deze is herbouwd met BroadVision enterprise selfservice applicaties. Peugeot was opzoek naar een manier om eenvoudig content van de site te updaten en, belangrijker nog, bestaande en nieuwe klanten beter te bedienen door ze te voorzien van informatie die relevant is voor hen. Door gebruik te maken van BroadVision enterprise selfservice applicaties kan Peugeot nu gepersonaliseerde informatie aanbieden aan Peugeot eigenaren of Peugeot enthousiastelingen.

De site Peugeot.fr bevat informatie over elke auto, inclusief prijzen en details over extra's voor verschillende modellen. Daarnaast worden mogelijkheden voor verzekeringen en financiering aangeboden. Eigenaren van een Peugeot krijgen de beschikking over nog verdergaande personalisatie mogelijkheden. Ieder heeft toegang tot een gepersonaliseerde webpage van zijn auto; My Peugeot Space. Hierop staat alle informatie over hun auto, inclusief gedetailleerde onderhoudsplannen, betalingsupdates en meer. Tevens kunnen zij informatie opvragen over andere Peugeot modellen.

"Sinds de lancering van de nieuwe website krijgen onze klanten en fans een betere gebruikerservaring. Personalisatie maakt echt een verschil. Als resultaat zien wij dat klanten vaker inloggen en aan anderen de site aanbevelen", vertelt Pierrick Dinard, director of e-business bij Peugeot. "BroadVision's applicaties geven ons precies de functionaliteiten die we nodig hebben om onze vaste bezoekers de informatie te verstrekken die zij willen."

BROADVISION RETAIL COMMERCE LAAT VERKOPEN VAN CUSTOMER NUTRITION SERVICES

EXPLODEREN

Custom Nutrition Services (CNS), een private label aanbieder van voeding ondersteuningsprogramma's heeft het afgelopen halfjaar een maandelijkse stijging van de direct-to-consumer e-business verkopen gezien van dertig procent. CNS ontwikkelt gepersonaliseerde gezondheidscontent en voedingsadviezen voor haar partners en klanten, gebruikmakend van BroadVision suite van selfservice applicaties, inclusief BroadVision Retail Commerce.

Naast de toegenomen verkopen, ziet CNS ook haar klantendatabase groeien. In de afgelopen zes maanden is het aantal gebruikers van de site met 150.000 toegenomen. Recentelijk lanceerde CNS de 'Vitamine Adviseur' ontwikkeld door de bekende voedingsexpert Dr. Andrew Weil. De nieuwe site, www.drweilvitaminadvisor.com, levert gratis een individuele interactieve evaluatie van de vitamines, mineralen en voedingsstoffen die klanten nodig hebben voor een optimale gezondheid.

"Een essentieel onderdeel van onze site is, geven van persoonlijke adviezen en aanbevelen van specifieke producten, dus de applicaties van BroadVision zijn een logisch verlengstuk voor CNS", constateert Jason Brown, CEO van CNS. "BroadVision is de belangrijkste reden voor ons online succes. We kijken ernaar uit om onze commerciële en personalisatie mogelijkheden in te zetten voor toekomstige uitbreidingen van onze sites."

OVER BROADVISION
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Voor meer informatie over BroadVision kijk op: www.broadvision.com

NOOT VOOR DE REDACTIE (