Ingezonden persbericht
BROADVISION'S BUSINESS UPDATE MAART 2002
Houten, 4 april 2002 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's
werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice
e-business applicaties, presenteert vandaag een overzicht van de meest
recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Deze maand onder meer een
overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie en
klanten.
· BROADVISION BREIDT ONDERSTEUNING VOOR MICROSOFT .NET TECHNOLOGIE UIT
· BROADVISION ENTERPRISE SELFSERVICE APPLICATIES BESCHIKBAAR OP NIEUWE IBM
eSERVER
· e-TRAVEL EN BROADVISION LANCEREN SELFSERVICE APPLICATIE VOOR ONLINE
REISAANBIEDERS EN ZAKELIJK REIS MANAGEMENT
· BROADVISION SUPPORT VOOR SUN ONE
· IBERIA KIEST BROADVISION e-TRAVEL VOOR HET INRICHTEN VAN HAAR WEBSITES
· BROADVISION VERSTERKT LEIDERSCHAP IN E-GOVERNMENT
· PEUGEOT KIEST BROADVISION VOOR ENTERPRISE SELFSERVICE
· BROADVISION RETAIL COMMERCE LAAT VERKOPEN VAN CUSTOMER NUTRITION SERVICES
EXPLODEREN
OVER BROADVISION
BROADVISION BREIDT ONDERSTEUNING VOOR MICROSOFT .NET TECHNOLOGIE UIT
Begin afgelopen maand heeft BroadVision een update van haar BroadVision
One-To-One Enterprise 6.0 voor Windows 2000 applicatie uitgebracht. De
update bevat onder meer ondersteuning voor Microsoft's ASP.NET
programmeerframework en een nieuwe grafische interface voor management en
configuratie.
De nieuwe functionaliteiten maken het mogelijk dat componenten van het
BroadVision One-To-One Enterprise platform gebruikt kunnen worden door
ASP.NET applicaties. Deze componenten zijn onder meer BroadVision's content
systeem, database systeem, cache, personalisatie en business rules systeem.
Klanten die ASP.NET applicaties bouwen kunnen toegang krijgen tot
BroadVision componenten via elke ASP.NET framework ondersteunende taal zoals
C++, C# en Visual Studio .NET.
De update bevat ook een BroadVision System Admin Tool, een grafische
thin-client gebruikers interface, waarmee system administrators op een
eenvoudige manier werkzaamheden als het controleren van de status van site
en systeem, afsluiten, site opstart processen en het managen van caches
kunnen uitvoeren.
"Klanten van vandaag moeten snel en kostenefficiënt reageren op de
veranderende vragen van klanten", weet Mark Linesch, vice-president,
Internet & E-Commerce Solutions van de Compaq Standard Server Group. "De
nieuwe ASP.NET mogelijkheden binnen BroadVision One-To-One Enterprise maken
het voor klanten mogelijk om enterprise selfservice initiatieven snel en
zeker uit te rollen en te managen op de toonaangevende Compaq Proliant
servers met Microsoft Windows."
BROADVISION ENTERPRISE SELFSERVICE APPLICATIES BESCHIKBAAR OP NIEUWE IBM
eSERVER
Vanaf deze maand ondersteunt BroadVision ook de IBM eServer xSeries 440.
Ontwikkeld als voorbode van de standaard Intel gebaseerde servers binnen
datacenters, is het nieuwe systeem ideaal voor zowel server toepassingen als
grote stand-alone systeem applicaties.
De IBM eServer xSeries 440 kan gebruikt worden om alle BroadVision
applicaties voor Windows 2000 te laten draaien, inclusief BroadVision
InfoExchange Portal, BroadVision Business Commerce en BroadVision Retail
Commerce.
"De IBM eServer xSeries 440 is gebouwd om core business applicaties te
draaien in het hart van het data centrum", vertelt Deepak Advani, vice
president IBM eServer xSeries. "Gekoppeld aan de applicaties van BroadVision
geeft de IBM server klanten een enorme flexibiliteit, betrouwbaarheid en
performance voor hun e-business infrastructuur."
e-TRAVEL EN BROADVISION LANCEREN SELFSERVICE APPLICATIE VOOR ONLINE
REISAANBIEDERS EN ZAKELIJK REIS MANAGEMENT
BroadVision en e-Travel, een business unit van Amadeus GTD en toonaangevende
leverancier van online reistechnologie lanceerden afgelopen maand een nieuwe
versie van BroadVision e-Travel. e-Travel is de eerste software applicatie
in zijn soort die de reisindustrie geïntegreerde ondersteuning biedt voor
zowel vakantie- en vrijetijdsreizen als zakelijk reizen met het nieuwe J2EE
framework.
Naar mate de reismarkt groeide, is meer nadruk komen te liggen op de
zakelijke reismarkt. Het is voorspeld dat het percentage online boekingen
voor zakelijke reizen meer dan verdubbelt van het huidige niveau tot 20,3
procent in 2003. Met een jaarlijkse groei van 37 procent tot en met 2003 is
de zakelijke of 'managed travel' markt een belangrijke groei sector binnen
de online reisindustrie in het algemeen. (Bron: PhoCusWright Report "Online
Corporate Travel 2001-2003", Jan 2002)
Als aanvulling op eerder gebouwde functionaliteiten om reizen te boeken - in
gebruik bij onder meer de online reiswebsites van Iberia airlines, Europees
reisportaal Opodo en online reisbureau Travellink - biedt het nieuwe
BroadVision e-Travel 6.0 ingebouwde ondersteuning voor management en
administratie van afspraken omtrent bedrijfsreizen.
Personalisatie functionaliteiten van BroadVision e-Travel 6.0 omvatten:
· Meer dan 150 gebruikersprofiel eigenschappen die gebruikt kunnen worden om
op een dynamische manier de reis-site te personaliseren met inachtneming van
specifieke zakelijke regels.
· De mogelijkheid om individuele 'look-to-book' getallen te monitoren en aan
de hand hiervan de inhoud van de site te wijzigen om zo een positieve
ervaring te leveren, waardoor klanten zullen terugkomen.
· De mogelijkheid tot bijhouden van individuele annuleringsgegevens, laat
boekings-gedrag en weergave van het aantal boekingen over specifieke
perioden.
BROADVISION SUPPORT VOOR SUN ONE
Op 27 maart jl. kondigde BroadVision haar support aan voor de Sun ONE
software visie en product architectuur. BroadVision zal haar producten
geschikt maken voor integratie met het Sun ONE platform. Hiermee sluit
BroadVision zich aan bij andere industrieleiders met als doel het momentum
voor gepersonaliseerde enterprise selfservice oplossingen, die diensten
'on-demand' leveren, te vergroten.
"Sinds 1997 hebben BroadVision en Sun samengewerkt om innovatieve, open
standaarden gebaseerde oplossingen te leveren aan de markt", zegt Chris
Grejtak, chief marketing officer voor BroadVision. "Onze samenwerking met
Sun richt zich op nieuwe initiatieven voor e-commerce, portalen en
diensten-on-demand markten. Gezamenlijke klanten die gebruik maken van deze
key technologie innovaties zullen veel profijt hebben van de Sun-BroadVision
partnership.
OVER BROADVISION KLANTEN
IBERIA KIEST BROADVISION e-TRAVEL VOOR HET INRICHTEN VAN HAAR WEBSITES
Luchtvaartmaatschappij Iberia en BroadVision maakten bekend dat
BroadVision's nieuwste versie van e-Travel wordt ingezet voor de wereldwijde
ondersteuning van de volgende generatie websites van Iberia. BroadVision
e-Travel is ontwikkeld in samenwerking met Amadeus (Madrid: AMS).
Tijdens het huidige economische klimaat kan e-commerce luchtvaartmaatschappijen belangrijke groeimogelijkheden bieden en eveneens strategisch van belang zijn door kostenbesparingen te realiseren. BroadVision e-Travel, onderdeel van BroadVision's enterprise selfservice applicatie suite, biedt luchtvaartmaatschappijen zoals Iberia voordelen door reductie van ontwikkelingskosten, versnellen van de totale 'time-to-market' en uitbreiding van hun differentiatie op de online markt.
Door gebruik van BroadVision e-Travel is Iberia nu in staat om op dynamische
wijze analyses te doen en een passend antwoord te formuleren op het klik- en
aankoopgedrag van haar klanten. Iberia's site managers kunnen nu in
real-time de juiste aanbieding aan het juiste profiel hangen, doordat ze
gebruik maken van BroadVision's verregaande personalisatie
functionaliteiten.
BROADVISION VERSTERKT LEIDERSCHAP IN E-GOVERNMENT MET NIEUW PORTAAL VOOR
GWINNETT COUNTY, GEORGIA (USA)
Gwinnett County heeft in maart haar verbeterde en uitgebreide site,
www.co.gwinnett.ga.us, gelanceerd. De site is met BroadVision's meest
recente enterprise selfservice applicatie suite gebouwd en maakt onderdeel
uit van een 5-jaren plan op het gebied van IT, die inwoners via het internet
toegang moet bieden tot een uitgebreide selectie van county government
services. Inwoners van Gwinnett County kunnen onder meer online hun
eigendomsbelasting betalen en zien wat de status is van bouwvergunningen
voor plaatselijke bedrijven.
Gwinnett County maakt deel uit van een groeiende groep klanten van
BroadVision in de publieke sector, waaronder City of Chicago, State of
California, State of Minnesota, US Air Force en US General Services
Administration. Deze organisaties bevestigen dat enterprise selfservice niet
alleen geschikt is voor Fortune 500 ondernemingen en zien in dat BroadVision
hen kan helpen bij het vergroten van de efficiency en het verlagen van de
kosten voor hun belanghebbenden.
"Nadat we de eerste plannen voor onze nieuwe website hadden ontwikkeld,
ontdekten we dat BroadVision al een product had dat precies aan onze
behoeften voldeed", verteld Connie Hinson, director of support services for
Gwinnett County. "Hierdoor hadden we onze site up-and-running binnen 15
weken. Zonder BroadVision had het ons waarschijnlijk minstens 2 jaar gekost
om de site te testen en te ontwikkelen, voordat we live hadden kunnen gaan."
PEUGEOT KIEST BROADVISION VOOR ENTERPRISE SELFSERVICE
De Franse Createur des Automobiles Peugeot heeft haar site www.peugeot.fr
opnieuw gelanceerd, nadat deze is herbouwd met BroadVision enterprise
selfservice applicaties. Peugeot was opzoek naar een manier om eenvoudig
content van de site te updaten en, belangrijker nog, bestaande en nieuwe
klanten beter te bedienen door ze te voorzien van informatie die relevant is
voor hen. Door gebruik te maken van BroadVision enterprise selfservice
applicaties kan Peugeot nu gepersonaliseerde informatie aanbieden aan
Peugeot eigenaren of Peugeot enthousiastelingen.
De site Peugeot.fr bevat informatie over elke auto, inclusief prijzen en
details over extra's voor verschillende modellen. Daarnaast worden
mogelijkheden voor verzekeringen en financiering aangeboden. Eigenaren van
een Peugeot krijgen de beschikking over nog verdergaande personalisatie
mogelijkheden. Ieder heeft toegang tot een gepersonaliseerde webpage van
zijn auto; My Peugeot Space. Hierop staat alle informatie over hun auto,
inclusief gedetailleerde onderhoudsplannen, betalingsupdates en meer. Tevens
kunnen zij informatie opvragen over andere Peugeot modellen.
"Sinds de lancering van de nieuwe website krijgen onze klanten en fans een
betere gebruikerservaring. Personalisatie maakt echt een verschil. Als
resultaat zien wij dat klanten vaker inloggen en aan anderen de site
aanbevelen", vertelt Pierrick Dinard, director of e-business bij Peugeot.
"BroadVision's applicaties geven ons precies de functionaliteiten die we
nodig hebben om onze vaste bezoekers de informatie te verstrekken die zij
willen."
BROADVISION RETAIL COMMERCE LAAT VERKOPEN VAN CUSTOMER NUTRITION SERVICES
EXPLODEREN
Custom Nutrition Services (CNS), een private label aanbieder van voeding
ondersteuningsprogramma's heeft het afgelopen halfjaar een maandelijkse
stijging van de direct-to-consumer e-business verkopen gezien van dertig
procent. CNS ontwikkelt gepersonaliseerde gezondheidscontent en
voedingsadviezen voor haar partners en klanten, gebruikmakend van
BroadVision suite van selfservice applicaties, inclusief BroadVision Retail
Commerce.
Naast de toegenomen verkopen, ziet CNS ook haar klantendatabase groeien. In
de afgelopen zes maanden is het aantal gebruikers van de site met 150.000
toegenomen. Recentelijk lanceerde CNS de 'Vitamine Adviseur' ontwikkeld door
de bekende voedingsexpert Dr. Andrew Weil. De nieuwe site,
www.drweilvitaminadvisor.com, levert gratis een individuele interactieve
evaluatie van de vitamines, mineralen en voedingsstoffen die klanten nodig
hebben voor een optimale gezondheid.
"Een essentieel onderdeel van onze site is, geven van persoonlijke adviezen
en aanbevelen van specifieke producten, dus de applicaties van BroadVision
zijn een logisch verlengstuk voor CNS", constateert Jason Brown, CEO van
CNS. "BroadVision is de belangrijkste reden voor ons online succes. We
kijken ernaar uit om onze commerciële en personalisatie mogelijkheden in te
zetten voor toekomstige uitbreidingen van onze sites."
OVER BROADVISION
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Voor meer informatie over BroadVision kijk op: www.broadvision.com
NOOT VOOR DE REDACTIE (