Ingezonden persbericht
Persbericht
Consument zoekt actief brandstofkorting
Brandstofprijzen stijgen 10 eurocent in 1 maand
Eindhoven 05-04-2002 Automobilisten in Nederland besteden jaarlijks ruim 6
miljard euro aan brandstof. Per auto is dat ruim 1.000 euro. De
prijsstijging van 10 eurocent, in 3 weken, levert de automobilist op
jaarbasis een extra kostenpost op van 100 euro. Oorzaak volgens de
oliemaatschappijen; de hogere ruwe olieprijzen door spanningen in het
Midden-Oosten. Automobilisten reageren echter minder gelaten. Ze zoeken nu
zelf actief naar kortingen.
Op het internet is het zoeken naar korting van consumenten nu heel
zichtbaar. Bij UnitedConsumers.com, een internetsite waar consumenten
korting krijgen op; motorbrandstof, stroom en gsm-abonnementen is het
momenteel drie keer drukker dan normaal. "We hebben inmiddels 50.000
automobilisten verenigd, die bij 167 tankstations van Total, Texaco, Q8,
BP, Esso, Shell etc terechtkunnen. UnitedConsumers heeft nu duizenden
bezoekers per dag. Oorzaak; de stijgende brandstofprijzen", aldus Paul van
Selms initiatiefnemer van UnitedConsumers.
Alleen via de website van UnitedConsumers.com kunnen automobilisten zich
vrijblijvend en kosteloos aanmelden en in het bezit komen van een pasje,
dat brandstofkorting tot 6 eurocent mogelijk maakt. "Feitelijk levert
UnitedConsumers de automobilist 5 keer meer op dan de bekende spaarsystemen
van de oliemaatschappijen", aldus Van Selms. Met de start vandaag met het
167-ste benzinestation in Zoetermeer, wordt het succes van UnitedConsumers
duidelijk. Daarnaast is er de samenwerking met de ANWB, in het kader van de
ANWB Mobiliteitspas. "De ANWB zal onze groei alleen maar versterken".
UnitedConsumers heeft inmiddels honderdduizenden euro's aan kortingen aan
deelnemers uitgekeerd.
Noot aan de redactie (