Ingezonden persbericht

Persbericht

Consument zoekt actief brandstofkorting

Brandstofprijzen stijgen 10 eurocent in 1 maand

Eindhoven 05-04-2002 Automobilisten in Nederland besteden jaarlijks ruim 6 miljard euro aan brandstof. Per auto is dat ruim 1.000 euro. De prijsstijging van 10 eurocent, in 3 weken, levert de automobilist op jaarbasis een extra kostenpost op van 100 euro. Oorzaak volgens de oliemaatschappijen; de hogere ruwe olieprijzen door spanningen in het Midden-Oosten. Automobilisten reageren echter minder gelaten. Ze zoeken nu zelf actief naar kortingen.

Op het internet is het zoeken naar korting van consumenten nu heel zichtbaar. Bij UnitedConsumers.com, een internetsite waar consumenten korting krijgen op; motorbrandstof, stroom en gsm-abonnementen is het momenteel drie keer drukker dan normaal. "We hebben inmiddels 50.000 automobilisten verenigd, die bij 167 tankstations van Total, Texaco, Q8, BP, Esso, Shell etc terechtkunnen. UnitedConsumers heeft nu duizenden bezoekers per dag. Oorzaak; de stijgende brandstofprijzen", aldus Paul van Selms initiatiefnemer van UnitedConsumers.

Alleen via de website van UnitedConsumers.com kunnen automobilisten zich vrijblijvend en kosteloos aanmelden en in het bezit komen van een pasje, dat brandstofkorting tot 6 eurocent mogelijk maakt. "Feitelijk levert UnitedConsumers de automobilist 5 keer meer op dan de bekende spaarsystemen van de oliemaatschappijen", aldus Van Selms. Met de start vandaag met het 167-ste benzinestation in Zoetermeer, wordt het succes van UnitedConsumers duidelijk. Daarnaast is er de samenwerking met de ANWB, in het kader van de ANWB Mobiliteitspas. "De ANWB zal onze groei alleen maar versterken". UnitedConsumers heeft inmiddels honderdduizenden euro's aan kortingen aan deelnemers uitgekeerd.

Noot aan de redactie (