Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Holland International sponsort Floriade 2002

Holland International manifesteert zich dit jaar nadrukkelijk op de Floriade met een speciale sponsoring. Het kleurrijke evenement vindt eens in de tien jaar plaats, ditmaal in de Haarlemmermeer. De opening van de Floriade valt samen met de nationale en internationale introductie van 'The World of TUI', waarvan Holland International deel uitmaakt.

Net als 'The World of TUI' heeft de Floriade een nationaal én internationaal karakter. Holland International, dat een touroperator, reisbureaus en een inkomende touroperator herbergt, kan zich goed identificeren met het gevarieerde imago en het kwaliteitsniveau van de Floriade. Het bedrijf neemt daarom een belangrijke positie in op het Floriadeterrein.

Het centrale punt op de Floriade is de 'Big Spotters' Hill'. De top van deze veertig meter hoge piramidevormige heuvel is behalve met een lange trap ook te bereiken via zogenaamde CyberCabs. Deze onbemande voertuigen bieden plaats aan vier tot zes personen. Er rijden er vijfentwintig van rond om de mensen naar de top en weer terug te vervoeren en onderweg een prachtig uitzicht te bieden. Holland International is een van de sponsors van deze elektrisch aangedreven wagentjes. De zijkanten dragen het Holland International-logo en het World of TUI-logo vergezeld van de nieuwe TUI-smile. Op de daken van de milieuvriendelijke CyberCabs staan aansprekende fotografische uitingen met het Holland International-logo erin verwerkt. Deze voegen vanaf de heuveltop gezien een bijzondere tint aan het uitzicht toe. Verder is het dalstation van de voertuigen uitgerust met een grote Holland International-foto met wederom de karakteristieke TUI-smile.

Met dit project draagt Holland International zijn steentje bij aan het instandhouden van dit unieke evenement, dat de Nederlandse cultuur zo mooi symboliseert. Het bedrijf is er dan ook trots op zich een sponsor van de Floriade te mogen noemen.

De Floriade is geopend van 6 april tot en met 20 oktober. Op vertoon van een kaartje voor de CyberCabs krijgt men korting op een rondvaart in Amsterdam van Holland International Destination Management.

Einde persbericht

8 april 2002/11


Ingezonden persbericht