KONINKLIJKE GROLSCH N.V.

Grolsch voortaan Grolsch en Zinniz

Koninklijke Grolsch N.V.

PERSBERICHT

Enschede, 15 april 2002

GROLSCH VOORTAAN GROLSCH EN ZINNIZ

Grolsch lanceert in Nederland een tweede biermerk: 'ZINNIZ'. Zinniz creëert een nieuwe drankencategorie: 'freshbeer'. Zinniz zal in drie frisse, licht-zoete varianten in longneck en blik op de markt komen. Uit de handel en uit consumentenonderzoek komen enthousiaste reacties op deze strategische en ambitieuze zet van Grolsch.

Pils en speciaalbieren kunnen zich nog altijd verheugen in een zeer grote belang-stelling. Wel is sprake van zich langzaam wijzigende consumentenvoorkeuren, vooral onder jongvolwassenen (18 tot 35 jaar). Meer dan in het verleden zoekt deze consument naar frisse, meer licht-zoete smaken, variatie, gemak en imago-versterkende producten. Het nieuwe en revolutionaire biermerk Zinniz beantwoordt aan deze voorkeuren. Met dit tweede merk kan bierbrouwer Grolsch de populariteit van het biersegment verder uitbouwen.

Het merk Zinniz zal bewust los komen te staan van het merk Grolsch. Daar waar het merk Grolsch in de eerste plaats staat voor kwaliteit, smaak, genieten en traditie, staat Zinniz in de eerste plaats voor fris, fun, dorstlessend en baanbrekend. Dit komt dan ook terug in de smaak, de verpakking, het imago en de communicatie-aanpak van Zinniz.

Zinniz komt vanaf week 20 (medio mei) op de markt in drie frisse, licht-zoete varianten: Crispy Lime, Tropical Red en Orange Twist. Zinniz zal verkrijgbaar zijn in longneck met 'twist off' kroonkurk (33cl.) en blik (33cl.). Zinniz heeft een alcoholpercentage van 5,0%.

Handelspartners hebben reeds enthousiast gereageerd op het nieuwe merk en de nieuwe categorie en zullen Zinniz direct een zeer brede distributie geven. Vanaf medio mei zal het merk Zinniz zwaar ondersteund worden door middel van onder meer TV-, radio- en print-reclame en diverse andere verkoopondersteunende activiteiten.

Voor meer informatie en voor beeldmateriaal: Koninklijke Grolsch N.V., Coen Thönissen, Hoofd Interne & Externe Betrekkingen, tel. +31 53 483 3176, e-mail c.thoenissen@grolsch.nl

Grolsch NV

15 apr 02 14:55