Microsoft start Nederlandse versie van wereldwijde .NET advertentiecampagne

Campagne van meer dan $200 miljoen richt zich op bedrijfssoftware die organisaties in staat stelt snel en flexibel zaken te doen

Schiphol-Rijk, 16 april 2002 - Vandaag gaat Microsofts wereldwijde .NET advertentiecampagne ook van start in de Nederlandse printmedia. Met deze campagne, die zich richt op bedrijfssoftware waarmee organisaties snel en flexibel zaken kunnen doen, is een bedrag gemoeid van meer dan $200 miljoen. De Nederlandse versie hiervan bestaat uit commercials op tv -die al twee weken eerder van start zijn gegaan- en vier verschillende advertenties die in een aantal dagbladen, opiniebladen, business magazines en ICT-vakbladen zullen verschijnen.

Tot de primaire doelgroep van de campagne behoren de zogenoemde 'beslissers', zoals marketing managers, logistieke managers en andere managers die indirect bij de aankoop van software zijn betrokken. De advertentiecampagne in de printmedia is onderdeel van de overkoepelende .NET-advertentiecampagne - ontwikkeld door McCann-Erickson San Francisco - die Microsoft in de tien grootste markten voert. Naast Nederland zijn dat Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en de Verenigde Staten.

De campagne heeft een looptijd van drie jaar en beoogt het bewustzijn in de markt te vergroten dat Microsoft met de .NET-architectuur is uitgegroeid tot een partner voor het tot stand brengen van krachtige, ondernemingsbrede bedrijfsoplossingen. Tevens wordt hiermee de .NET-visie van Microsoft uitgedragen en brengt de campagne de kwaliteiten van Microsofts softwareoplossingen voor snel en flexibel zakendoen onder de aandacht.

De focus ligt op de manier waarop bedrijven met behulp van Microsoft software en de .NET technologie sneller en flexibeler kunnen opereren door al hun bedrijfssystemen te integreren. Zo wordt een vrije informatiestroom mogelijk tussen klanten, partners en werknemers. Kortom, .NET zorgt ervoor dat klanten, partners en werknemers nog maar slechts één stap van elkaar zijn verwijderd - 'Eén fractie verschil', wat tevens het motto van de campagne is.

Er zijn al bedrijven die, doordat zij snel konden reageren op de dynamische behoeften van hun klanten, nieuwe zakelijke mogelijkheden hebben benut. Een aantal van deze klanten in Nederland - Vendex-KBB, KPN en Akzo Nobel - vertelt in de advertenties welke voordelen zij met behulp van .NET hebben gerealiseerd.

De wereldwijde campagne dit jaar is een vervolg op de succesvolle 'Software for the Agile Business' marketingcampagne die 2001 in de Verenigde Staten heeft gelopen. Die campagne heeft geholpen om Microsofts omzet aan bedrijfssoftware met 20 procent te verhogen in boekjaar 2001. Deze omzet aan bedrijfssoftware is significant sneller toegenomen dan de groei van de totale industrie en blijft de snelst groeiende activiteit - in dollars gerekend - binnen het bedrijf.

Het afgelopen jaar heeft Microsoft laten zien hoe het heeft kunnen slagen in de markt voor bedrijfssoftware met een omvang van $90 miljard, door bedrijven te voorzien van flexibele oplossingen, gebaseerd op Windows 2000 en de .NET Enterprise Servers," stelt Mike Delman, general manager advertising van Microsoft. "De campagne is een mijlpaal voor Microsoft nu we de eerste stap zetten door te laten zien dat .NET niet alleen mogelijk is, maar dat het ook beschikbaar is voor grote bedrijven wereldwijd."

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software, diensten en Internet-technologie voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan diensten en producten - waaronder softwareoplossingen voor snel en flexibel zakendoen. Deze zijn ontwikkeld om mensen en organisaties nu en in de toekomst meer mogelijkheden te bieden voor toegang tot de informatie die zij nodig hebben, ongeacht op welke plaats, op welk moment en met welk apparaat.