Ingezonden persbericht

Chordiant sluit strategisch partnerschip met 4C Consulting

Uitbreiding en ondersteuning van activiteiten in Benelux-markt

Amsterdam, 18 april 2002 - Chordiant Software Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van dynamische CRM-oplossingen, heeft een meerjarig strategisch samenwerkingsverband met 4C Consulting gesloten. 4C is gespecialiseerd in de implementatie van CRM-oplossingen en richt zich onder ander op financiële dienstverleners en telecommunicatiebedrijven. Chordiant en 4C gaan de dynamische CRM-oplossingen van Chordiant aanbieden in de Benelux.

Door deze overeenkomst neemt 4C deel aan het Symphony Alliance-programma van Chordiant. Binnen dit programma is 4C gekwalificeerd als Strategic Regional Systems Integrator. Dit houdt onder andere in dat beide partijen gezamenlijk investeren in de opbouw van de kennis en expertise van de dynamische CRM-oplossingen van Chordiant. Naast uitgebreide training en certificering van de 4C-consultants krijgt 4C de beschikking over de ondersteuning en begeleiding van de alliance managers van Chordiant, en werken beide bedrijven samen op het gebied van sales en marketing. Bovendien is er een solution- en demonstratiecentrum opgezet, waar op termijn ook Chordiant-producttrainingen kunnen plaatsvinden.

Frans van Emstede, Regional Manager Benelux van Chordiant: "4C Consulting is een sterke marktpartij in de Benelux en als regionale partner van belang bij de versterking van onze marktpositie. Chordiant breidt het bereik van haar dynamische CRM-oplossingen aanzienlijk uit. Daarbij biedt de wederzijdse bereidheid tot investeren in kennis en expertise een stevig fundament voor een succesvolle samenwerking."

Johan van Genechten, CEO van 4C Consulting: "Onze klanten willen een volledig open softwarearchitectuur waarmee ze op geïntegreerde wijze via verschillende communicatiekanalen met hun klanten kunnen communiceren én zakendoen. De grote organisaties waar 4C Consulting voor werkt, hebben meestal te maken met miljoenen klanten die over de nieuwste technologieën willen beschikken om op de voor hen meest geschikte manier met hun leveranciers te communiceren. Klanten willen alle communicatiekanalen naadloos integreren zonder bestaande applicaties te vervangen. Onze ervaring is dat de vervanging van bestaande systemen de Return on Investment op CRM-systemen zwaar onder druk zet. Door het partnership met Chordiant Software kunnen we onze klanten CRM-oplossingen bieden die verder bouwen op eerdere investeringen en daardoor een veel betere Return on Investment garanderen."

4C Consulting
4C Consulting, met vestigingen in België, Nederland en Zuid-Afrika, is een snelgroeiende onderneming die zich concentreert op de implementatie van Customer Relationship Management-oplossingen (CRM) in verschillende markten. Als onafhankelijke consultancy-organisatie adviseert 4C Consulting klanten op het gebied van hoogwaardige CRM-oplossingen die voorzien in alle behoeften en ze ondersteunen bij het werven, ontwikkelen en behouden van de juiste klanten met het oog op langetermijn winstgevendheid en aandeelhouderswaarde. Volgens 4C vereist een succesvolle CRM-oplossingen binnen traditionele en e-business-omgevingen een totaalaanpak met customer intelligence en customer interaction.

Voor meer informatie over 4C Consulting kunt u contact opnemen met Sandra Vankrinkelen, Marketing Manager. Telefoon: +32 (0)2 275 90 00.

Chordiant Software
Chordiant Software levert 'Dynamically Driven CRM': complete softwareoplossingen voor wereldwijd opererende bedrijven in de B2C-markt. Met de oplossingen van Chordiant kunnen bedrijven concurrentievoordeel behalen door efficiëntere en effectievere marketing, verkoop en klantenservice. Chordiant biedt als enige real-time procesgestuurde oplossingen voor multidimensionale klantinteracties. De unieke Chordiant JX Architecture zorgt voor naadloze aansluiting op bestaande infrastructuren. Het resultaat is een consistente klantervaring.

Meer informatie over Chordiant: www.chordiant.com.