---
KANA is eerste CRM-leverancier met contactcenter-oplossing voor Microsoft .NET

---

Lier, 04/18/2002

KANA, vooraanstaand leverancier van CRM-oplossingen (customer relationship management), maakt bekend dat het de toepassing KANA Contact Center op de markt brengt op basis van het platform Microsoft .NET. KANA Contact Center wordt een van de eerste CRM-toepassingen voor Microsoft .NET, waardoor klanten van KANA volop gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die .NET biedt.

Microsoft .NET gebruikt het internet om softwaretoepassingen makkelijker te doen samenwerken. Het platform belooft een vlottere integratie van en tussen ondernemingen en creëert mogelijkheden voor een beter contact met klanten en partners. Uiteindelijk zal KANA al zijn e-CRM-toepassingen verhuizen naar het Microsoft .NET platform, waardoor bedrijven gebruik kunnen maken van platforms die schaalbaar zijn en zich vlot kunnen aanpassen aan de groei van het bedrijf.

KANA Contact Center is een toepassing voor contactcenters die meerdere communicatiekanalen (telefoon, e-mail, internet, enz.) beheert. De applicatie bundelt alle troeven van een moderne klantendienst - het behandelen van vragen, het automatisch toegankelijk maken van antwoorden op veelgestelde vragen, mogelijkheden tot selfservice, het inschakelen van callcenter agents en het beheren van de workflow.

"Steeds meer bedrijven wenden zich tot KANA om de effectiviteit van hun contactcenter te verhogen en de relatie met hun klanten te verbeteren, " aldus Kris Bogaerts, district manager France & Benelux bij KANA. "Door KANA Contact Center te upgraden naar Microsoft .NET, bevestigen we onze voortrekkersrol inzake e-CRM-technologie."

---
END

---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0057-1C9992