TEMPO-TEAM

Tempo-Team: Tekort horecapersoneel nu al groot

Campagne moet herintreders en jongeren interesseren voor horeca

Amsterdam, maandag 15 april Tempo-Team begint maandag 22 april een campagne om werk in de horeca en catering te promoten. De horeca en cateringbranche heeft op dit moment dringend behoefte aan personeel. Afgelopen woensdag noemde het CBS horeca als een van de branches waar in tegenstelling tot andere sectoren het personeelstekort onveranderd hoog blijft. Met het zomerseizoen voor de deur neemt die krapte alleen maar toe. De campagne richt zich op herintreders en jongeren.

In de zomer van 2001 stonden er gemiddeld 10.000 vacatures open.

Activiteiten
Naast een advertentiecampagne, aandacht op internet, het versturen van SMS-berichten en aankleding van de vestigingen stuurt Tempo-Team 16.000 mensen die eerder via Tempo-Team in Horeca of Catering werkten een brief met de vraag of zij weer geĂŻnteresseerd zijn in een baan.

Doelgroep
Herintreedsters en studerenden zijn in eerste instantie de doelgroep. Juist door werk in horeca aan te bieden is de groep herintreedsters te activeren. Uit onderzoek van Tempo-Team blijkt dat vrouwen die terug wilen keren op de arbeidsmarkt op zoek zijn naar parttime werk, graag in teamverband werken in een collegiale sfeer. Juist dat is wat de horecabranche te bieden heeft.

In totaal werken er 3600 mensen per week voor Tempo-Team in Horeca en Catering. Daarmee is Tempo-Team het grootste uitzendbureau in deze branche.


Noot voor de redactie,