Ingezonden persbericht

persbericht

Internationale samenwerking Q-go en Em@ilco

Amsterdam / Amersfoort, 22 april 2002 - Em@ilco, in Nederland marktleider op het gebied van e-mail response management en e-mail marketing, en Q-go, specialist in elektronische klant communicatie software, zijn een internationale samenwerking aangegaan. De combinatie van de Q-go software en Q.mail//box van Em@ilco levert organisaties een volledige integratie van web self-service en e-mail contactomgevingen, wat resulteert in lagere kosten per contact, verhoogde klanttevredenheid en een gereduceerde beheerinspanning.

"De samenwerking met Q-go levert voor klanten van Em@ilco het logische vervolg op e-mail response management op. Onze klanten kunnen nu naast de voordelen die ons eigen product hen oplevert ook profiteren van de mogelijkheden die de software van Q-go met zich mee brengt. Tevens biedt de samenwerking de mogelijkheid onze Q.mail product suite te verkopen via de internationale salesorganisatie van Q-go. Binnen afzienbare tijd verwachten we de eerste gezamenlijke klanten aan te kunnen kondigen." Aldus Rob ter Mors, CEO Em@ilco.

"Zowel Em@ilco als Q-go zijn geruime tijd actief op het gebied van elektronische klanten communicatie en beiden hebben daarin een marktleidende positie ingenomen. Door onze producten geïntegreerd te kunnen aanbieden profiteren klanten optimaal van de expertise die beide bedrijven opgebouwd hebben." Aldus Berend Metz, CEO Q-go.

Over Q-go

Q-go is een software bedrijf gespecialiseerd in elektronische klanten communicatie. Q-go's software, gebaseerd op natuurlijke taaltechnologie, zorgt voor een fundamentele verbetering in de manier waarop organisaties communiceren met hun klanten via het web. Q-go richt zich op grote organisaties met veel klantcontacten. In het streven naar een hoog kwaliteitsniveau in het contact met de klant hebben deze organisaties internet geselecteerd als strategisch communicatie-, service- en verkoopkanaal. Klanten van Q-go zijn onder anderen de Postbank, Gemeente Eindhoven, Merril Lynch en YouSmile.

Door het gebruik van natuurlijke taaltechnologie kunnen bedrijven op het web een normale conversatie voeren met hun klanten. Door de klant echt te begrijpen kan op de meest effectieve wijze worden gereageerd. Omdat actuele vragen van klanten worden geregistreerd, beschikken bedrijven over waardevolle marketing informatie aan de hand waarvan nieuwe producten en diensten kunnen worden geïntroduceerd of aangepast. Bedrijven die gebruik maken van de Q-go software zijn in staat effectieve online self service te bieden. Dit leidt tot kostenreductie en een optimalisering van de customer care investeringen in alle communicatie kanalen. De software van Q-go is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Catalaans, Frans, Italiaans en Portugees. Het hoofdkantoor van Q-go bevindt zich, sinds de oprichting in 1999, in Amsterdam evenals de lokale verkoop organisatie. Daarnaast heeft Q-go vestigingen in Londen, Barcelona en Keulen.

Over Em@ilco

Em@ilco International is opgericht in 1999 en marktleider in Nederland op het gebied van e-mailresponsmanagement en e-mailmarketing. Het bedrijf ontwikkelt en levert onder andere het product Q.Mail//Box. Dit e-mailmanagementsysteem zorgt voor de routering, het automatisch beantwoorden, het bewaken van de doorlooptijd en de tracking van e-mail verkeer. Em@ilco biedt hiermee een snelle oplossing voor operationele problemen die ontstaan door de steeds groeiende stroom e-mailberichten die bedrijven ontvangen van klanten en prospects. De implementatie van de oplossingen van Em@ilco International hebben aangetoond te leiden tot een substantiële verbetering van de kwaliteit van de online klantcommunicatie. Daarnaast is aangetoond dat de oplossingen van Em@ilco leiden tot significante kostenbesparingen.

Investeerders in Em@ilco zijn onder meer Gilde IT Fund, NPM Capital en Capital Riesgo Internet (CRI).

Klanten van Em@ilco zijn onder meer SNS bank, D-reizen, Centraal Beheer, Holland Casino, UPC en Planet Internet.



Ingezonden persbericht