United Services Group

PERSBERICHT

United Services Group acquireert call-center-onderneming in België

Almere, 26 april 2002. United Services Group N.V. heeft de Belgische call-center onderneming Call-IT International N.V. overgenomen. De overname van de aandelen is geheel in contacten voldaan.

Call-IT International N.V. exploiteert call-centers in de Belgische steden Hasselt en Oostende met gezamenlijk 65 medewerkers. Over het jaar 2001 werd een omzet gerealiseerd van circa 3 miljoen Euro en de groeiverwachtingen voor de komende jaren zijn zeer positief te noemen.
Naar verwachting kunnen commerciële synergievoordelen, zoals cross-selling activiteiten, worden bereikt door samenwerking met de Belgische uitzendondernemingen van United Services Group, waReceived: from Hilten-MTA by hilten_01.vanhiltenaronder Unique Interim.

Eind vorig jaar nam United Services Group al de Nederlandse onderneming, Call-IT International B.V., over met call-centers in de steden Weert, Roermond, 's Hertogenbosch en Dronten. Samen met de call-center-onderneming Telecom Direct te Almere, die sinds 1999 deel uitmaakt van United Services Group, werd de positie op de markt voor Communication Centers (call-centers, customer care activiteiten en E-business support) aanzienlijk versterkt.

Met deze overnames beoogt het bestuur van United Services Group een versnelde rendabele expansie te realiseren in niches van de call-center-markt met hoge toegevoegde waarde, alsmede hoge groeiverwachtingen in de Benelux en andere Europese landen.

Profiel United Services Group
United Services Group is als Europese dienstverlener actief in Nederland, België, Duitsland en Spanje op het gebied van flexibele arbeid, opleidingen en customer care-services. De aandelen United Services Group staan genoteerd aan de Effectenbeurs Euronext Amsterdam en maken deel uit van de Euronext index Next 150. Vanuit een aantal zelfstandige werkmaatschappijen, waaronder Unique, Secretary Plus en Technicum (detachering & uitzending), United Capacity, United Technical Solutions en United ICT Solutions (werving & selectie, detachering en projectmatige activiteiten voor vakspecialisten), United Independent Solutions en Fa-med (dienstverlening aan zelfstandigen zonder personeel), Luzac College en InterCollege (opleidingen) en Telecom Direct en Call-IT (customer contact-centers), worden de diverse dienstverleningsvormen aangeboden. United Services Group behaalde in 2001 een omzet van ¤ 600 miljoen.

Raad van Bestuur United Services Group N.V.

Voor nadere informatie:
De heer Leo W. Houwen Telefoon: +31 (0)36 529 95 07

Zie ook: www.unitedservicesgroup.nl