Tridion blijft sterk groeien

Gecontroleerde Europese groei resulteert in winst

Amsterdam, 26 april 2002 - Tridion, leverancier van content management software, heeft in het eerste kwartaal van 2002 de omzet opnieuw sterk zien groeien. Ten opzichte van het vierde kwartaal van 2001, het beste kwartaal uit Tridion's bestaan, nam de omzet toe met ruim 33%. Tegelijkertijd is het op 31 maart 2002 afgesloten kwartaal ook het eerste dat volledig winstgevend is afgesloten. Dit positieve bedrijfsresultaat komt een kwartaal eerder dan verwacht en is extra opvallend gezien het feit dat diverse andere bedrijven in deze sector te maken hebben met dalende omzetten en winstwaarschuwingen.

De recordcijfers zijn enerzijds het resultaat van sterke partnerships met belangrijke technologie- en implementatiepartners, en anderzijds een gevolg van de eerdere strategische keuzes van het bedrijf met betrekking tot de focus op Europa, de positionering als 'best-of-breed' content management platform en het volledig baseren van het product op XML.

"Twee jaar geleden maakten we de keuze voor gecontroleerde internationale groei. We zijn inmiddels met recht een Europese speler te noemen nu bijna driekwart van onze omzet van buiten de Benelux komt. Slecht 28% van onze inkomsten zijn nog afkomstig uit België en Nederland", zegt Jos Dikhoff, CEO van Tridion. "Hiermee zijn we nu onbetwist marktleider in Europa, een positie die we alleen maar sterker zien worden gezien onze voortdurende focus op klantentevredenheid, ons uitstekende product en onze gedreven medewerkers. Tegelijkertijd zien we dat een aantal van onze Amerikaanse concurrenten zich wat meer terugtrekken."

Afgelopen kwartaal kon Tridion meer dan 25 nieuwe klanten verwelkomen, waaronder internationale bedrijven als: Auchan, British Tourist Authority, Delta Lloyd, Essent, Generalitat MDA de Catalunya, InMediaOne, Liverpool City Council, PinkRoccade, Raflatac, Robeco, Schlumberger en SDS. Hiermee komt het totaal op ruim 150 klanten.

"Wij ervaren dat Tridion's software nu door zowel de markt, de consultants als ook door de analisten erkend wordt als één van de meest geschikte platforms voor enterprise content management processen," vervolgt Jos Dikhoff. "Meer en meer grote ondernemingen kiezen voor Tridion vanwege de korte implementatietijden en de lage 'cost of ownership'."


Over Tridion
Tridion is een belangrijke Europese leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web content managementsoftware. Met Tridions software kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en andere on line kanalen en
businessapplicaties.

Tridion gaat uit van een platformonafhankelijke architectuur op basis van componenten, die gebruikmaakt van open internetstandaarden zoals XML, COM+ en Java. Dit maakt een naadloze integratie met aanvullende businessapplicaties mogelijk.

Veel bekende multinationals gebruiken Tridion als de basis van hun internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, Auchan, AXA, Blackwell Publishers, Carrefour, Canon Europe, Credit Agricole, Garnier (Group L'Oréal), GE Access, ING Real Estate, KLM, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit Communications, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com

Voor meer informatie
Tridion
Patrick van Gent
020 20 10 500
patrick.vangent@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410483
tridion@whizpr.nl