Gemeente Ten Boer

Advertentie Noorderkrant 1 mei 2002

GEMEENTEGIDS
Zoals bekend hebben wij de verspreiding van de gemeentegids uitgesteld tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Nu deze verkiezingen geweest zijn en de nieuwe samenstelling van de gemeenteraad bekend is, het college en de diverse commissies weer op sterkte zijn staat niets de vervaardiging van de gemeentegids nog in de weg.

Behalve dan uw medewerking!

Het is al enige tijd geleden dat wij de gegevens gecontroleerd hebben. Er zouden al weer wijzigingen opgetreden kunnen zijn. Heeft u het laatste half jaar zon wijziging doorgegeven dan wordt ze verwerkt in de gids.

Is het adres van uw vereniging veranderd en gaf u het nieuwe adres nog niet aan ons door? Dan heel graag even een telefoontje naar het gemeentehuis, 302 8812. Een briefje mag natuurlijk ook of via e-mail: f.van.der.ploeg@tenboer.nl

Alleen met uw hulp kunnen we er een leuke en actuele gids van maken.

Dank voor uw medewerking.

RAADS- EN COMMISSIEVERGADERINGENIN GEZONDHEIDSCENTRUM Als gevolg van een interne verbouwing van het gemeentehuis kan de raadzaal voorlopig niet worden gebruikt. Voor de vergaderingen van de gemeenteraad en de raadscommissies SOW/Financien en BZ/VROM betekent dit een noodzakelijke verhuizing.

Deze vergaderingen worden voor zolang het nodig is, verplaatst naar het Gezondheidscentrum
aan de Blinkerdlaan in Ten Boer.

COMMISSIEVERGADERING
Op donderdag 16 mei om 20.00 uur is de eerstvolgende commissievergadering. Dit is de eerste vergadering die als gevolg van de verbouwing van het gemeentehuis verhuist naar het Gezondheidscentrum.
Het betreft een gezamenlijke vergadering van de beide raadscommissies.

De volgende onderwerpen komen, onder voorbehoud, ter sprake:


* Versnelde herinrichting van de Reigerstraat te Ten Boer

* Vaststelling Beleidsverslag 2001 en Beleidsplan 2002 Algemene bijstandswet


* Evaluatie Armoedebeleid 2001


* Evaluatie Wet Voorzieningen Gehandicapten 2001

* Vaststelling gemeenterekening 2001

U wordt van harte uitgenodigd om bij deze vergadering aanwezig te zijn. Er is plaats genoeg en ook in het Gezondheidscentrum is de koffie bruin.

NIEUWS VAN DE SUBSIDIECOMMISSIE DORP TEN BOER
De subsidieverlening in de gemeente Ten Boer verloopt via verschillende stromen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen structurele (jaarlijkse) en incidentele (éénmalige) aanvragen en tussen dorpseigen- en dorpsoverstijgende activiteiten. Voor de incidentele / dorpseigen aanvragen om subsidie verrichten de verenigingen van dorpsbelangen een belangrijke taak. Omdat het dorp Ten Boer geen vereniging van dorpsbelangen kent, maar het gemeentebestuur toch de subsidieverstrekking bij (een vertegenwoordiging van) de bevolking wilde leggen, is de 'Subsidiecommissie dorp Ten Boer' opgericht.

De commissie bestaat uit vertegenwoordigers van instellingen en verenigingen die niet specifiek de belangen van een enkele doelgroep behartigen. Ze hebben als het ware een overkoepelende functie die zowel jong als oud vertegenwoordigen. Hierdoor is deze commissie erg geschikt om subsidieaanvragen objectief te beoordelen.

De commissie kent een tweetal momenten waarop wordt beslist over het toekennen van subsidies, namelijk in mei en in november. Aanvragen voor subsidie moeten dus voor één van deze momenten bij de commissie binnen zijn.

Omdat er tot dusverre maar heel weinig aanvragen zijn ontvangen, hierbij deze oproep.

Om voor subsidie in aanmerking te komen gelden enkele voorwaarden:
1. Het moet gaan om éénmalige (incidentele) activiteiten ten behoeve van de inwoners van het dorp Ten Boer.

2. De activiteit moet een zekere meerwaarde op cultureel- sport- en welzijnsgebeid hebben, iets extras voor het hele dorp.


3. Er wordt in alle gevallen een eigen bijdrage gevraagd (co-financiering).


4. Men dient een begroting en (indien mogelijk) een jaarrekening te overleggen.

Een aanvraagformulier kunt u opvragen bij de heer Jan Martini, tel. 3028888.

Dus: organiseert uw vereniging binnenkort iets in Ten Boer wat geld kost?

Vraag dan subsidie aan!

VRIJSTELLING BESTEMMINGSPLANNEN

Burgemeester en wethouders hebben het voornemen vrijstelling te verlenen van de bepalingen van de volgende bestemmingsplannen:
* 'Woltersum': bouw van een berging aan de Dobbestraat 17;
* Ten Post: bouw van een berging aan de B. Kuiperweg 11;
* 'Kern Ten Boer':

1. uitbreiden woning Kloosterstraat 31;
2. vergroten woning Bouwerschapweg 12;

3. plaatsen serre Rijksweg 63;

* 'Buitengebied': vergroten woning en nieuw aan te brengen dak Rijksweg 291 te Winneweer.

De aanvragen liggen van 2 mei tot en met 29 mei 2002 in het gemeentehuis ter inzage.Iedereen kan gedurende deze termijn schriftelijk zienswijzen indienen.
Voor nadere informatie: mevrouw Zuidema (050-3028842).

ALGEMENE WET BESTUURSRECHT (Awb): bezwaar

In de afgelopen periode zijn de volgende besluiten genomen en bekendgemaakt, waarop de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is. De datum tussen haakjes is de datum van verzending.

Bouwvergunningen
, verleend door burgemeester en wethouders voor het:
* veranderen van de voorgevel, Groene Zoom 70, Ten Boer (23-04-02)
* oprichten van een garag/berging, H. Westerstraat 26, Ten Boer (23-04-02)

Sloopvergunning
, verleend door burgemeester en wethouders voor het: slopen aanbouw, Rijksweg 291, Winnerweer (23-04-02)

Kapvergunning, verleend door de burgemeester en wethouders voor het kappen van

- 1 es, Stadsweg 93, Ten Boer (22-04-02)


Degene van wie een belang bij één of meer van vermelde besluiten rechtstreeks is betrokken, kan binnen zes weken na de dag van verzending of uitreiking een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan, dat dit besluit heeft genomen.
Voor meer informatie over de besluiten en over de wijze van indiening en behandeling van een bezwaarschrift, kunt u contact opnemen met de heer H. Bos (tel. 050-3028829).