Ingezonden persbericht


Acer Europa standaardiseert Web Services met behulp van SilverStream eXtend om bedrijfsefficiëntie en klantenservice te verbeteren

Vooraanstaand Europees pc-leverancier stroomlijnt het ordermanagement en positioneert zich voor de uitdagingen van morgen

Hoofddorp, 8 mei 2002 - SilverStream Software, Inc. (Nasdaq: SSSW) heeft vandaag bekendgemaakt dat Acer Europa, een van 's werelds belangrijkste pc-leveranciers, SilverStream eXtend® heeft gekozen om de orderverwerkingssystemen van zijn Europese vestigingen te centraliseren met behulp van Web Services. SilverStream eXtend is een visuele, geïntegreerde serviceomgeving die de ontwikkeling en toepassing van geavanceerde webtoepassingen, zoals het uniforme ordermanagementsysteem van Acer, vereenvoudigt en versnelt.

In een voortdurend streven zijn marktaandeel in Europa te behouden en te vergroten heeft Acer zich toegelegd op het stroomlijnen van zijn interne en externe processen waarbij het ook de klanttevredenheid wil verhogen. Met SilverStream eXtend heeft Acer een systeem geïmplementeerd dat de efficiëntie van het hele proces van aankoop tot en met aflevering verbetert en tevens zorgt voor een betere klantenservice.

"Acer is begonnen met de ontwikkeling van een eBusiness-omgeving die gebaseerd is op SilverStream eXtend. We wilden hiermee de interne processen stroomlijnen en de rapportagemomenten centraliseren", aldus de CIO van Acer Europa, Howard Cheu. "Daarnaast zorgt de omgeving voor een stevige basis van waaruit we de interactie tussen het bedrijf, de klant en onze partners kunnen ondersteunen en verbeteren. SilverStream heeft op overtuigende wijze aangetoond dat het deze servicegerichte architectuur kan leveren die voldoet aan onze technologische eisen en ons in staat stelt onze doelstellingen te bereiken."

Alle orders in Europa centraal verwerken
Acer heeft met SilverStream eXtend diverse eBusiness-oplossingen gebouwd en ingezet die met de bestaande ERP-systemen integreren en het sales- en orderproces centraal beheren. Nu alle orders in Europa gecentraliseerd worden verwerkt, kan het bedrijf automatisch een kooporder genereren en versturen die gekoppeld is aan de voorraadplaats en het artikel. Aangezien de applicatie geschikt is voor Web Services, zal Acer kunnen gaan profiteren van de functionaliteit en Business Logic die in de toekomst ontwikkeld zullen worden. Tevens kunnen gebruikers deze applicatie nu gebruiken vanaf hun pc's

SilverStream eXtend is een hoogproductieve en visueel geïntegreerde serviceomgeving voor het snel bouwen en beheren van bedrijfsinformatiesystemen. SilverStream eXtend biedt baanbrekende technologie voor de XML-integratie naar oudere systemen, voor het beheer van bedrijfsprocessen, interactieve toepassingen, personalisatie, contentmanagement, gebruikersbeheer, ondersteuning van draadloze apparatuur enzovoort. Daarnaast optimaliseert SilverStream eXtend de betrouwbaarheid, de veiligheid en de schaalbaarheid van vooraanstaande J2EE-applicatieservers, zoals de WebSphere van IBM, de WebLogic van BEA en de applicatieserver van SilverStream eXtend, om de klant een ongeëvenaarde keuzemogelijkheid en flexibiliteit te bieden.

"Met SilverStream eXtend kan Acer zijn voordeel halen uit een versterkte band met de klant en een verbeterde efficiëntie, die het uiteindelijke bedrijfsresultaat ten goede zullen komen", aldus Michel Goossens, vice-president van SilverStream Software voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. "Al jaren helpt SilverStream bedrijven om hun bedrijfsprocessen te beheren en te verbeteren met behulp van webgebaseerde technologie. Acer is een schoolvoorbeeld van een SilverStream-klant van wie de resultaten boven verwachting zijn verbeterd na de bedrijfsprocessen te hebben getransformeerd met behulp van eBusiness-technologieën.