Ingezonden persbericht


Datum
Nieuw nummer klantenservice KPN

8 mei 2002
Nummer
02/14

De telefonische ingangen voor zowel zakelijke als particuliere klanten van KPN zullen per 1 Juli 2002 bereikbaar zijn onder één nieuw nummer: 0900-0244 (¤0,10 per minuut). Onder dit nummer kan de klant persoonlijk advies en informatie krijgen, de aanleg of verhuizing van de telefoonaansluiting thuis en op de zaak regelen en vragen over de factuur stellen.

Door de combinatie van meerdere bestaande nummers in één nieuw nummer kan KPN een betere service verlenen. Klanten kunnen vaker op één plaats worden geholpen. KPN heeft besloten een, geringe, vergoeding voor de dienstverlening te vragen om de snelle toename van kosten (veel gesprekken vanaf de mobiele telefoon) en oneigenlijk gebruik van gratis nummers in te dammen.

Het nummer komt in de plaats van de ingangen 0800 0402 / 0403 / 0404; deze worden langzaam afgebouwd. De andere telefoonnummers blijven ongewijzigd. Via de Zelfservicelijn en KPN.com kunnen klanten overigens het antwoord op een groot aantal gestelde vragen zelf vinden. KPN Telecom zal zijn klanten over deze nummerwijziging informeren met een nieuwsbrief bij de factuur.

Dus:
Klantenservice Vaste Telefonie 0900-0244 (¤0,10 per minuut) ZelfServicelijn 0800-0429 (gratis) Storingen 0800-0407 (gratis) Gebruikservice 0900-8642 (¤0,70 per minuut)

Noot voor de redactie (