Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Center Parcs, Van der Meulen Meesterbakkers en Fuji Photo Film kiezen voor Bookmark Drie nieuwe klanten voor interactief marketingbureau

Naarden,15 mei 2002 In de afgelopen weken heeft interactief marketing bureau Bookmark drie nieuwe aansprekende klanten verworven. Zowel Center Parcs als Van der Meulen Meesterbakkers als Fuji Photo Film hebben Bookmark uitgekozen om hen te begeleiden in hun interactieve marketing strategie en implementatie.

Voor Center Parcs gaat Bookmark de maandelijkse elektronische nieuwsbrief verzorgen. Door de inzet van e-mail marketing als structureel instrument wil Center Parcs de online relatie met haar klanten flink verbeteren. Thomas Faith, Manager Direct Marketing Belgium, Netherlands, Germany van Center Parcs: "Center Parcs heeft in de afgelopen jaren een enorme stijging in interesse van bezoekers op haar site gezien. Door een regelmatig gestructureerde dialoog via e mail met onze bezoekers aan te gaan, denken wij (potentiële) klantrelaties verder uit te kunnen bouwen."

Van der Meulen Meesterbakkers heeft na een pitch, waar 3 bureaus voor waren uitgenodigd, Bookmark gekozen als haar interactieve marketing bureau. Het familiebedrijf uit Friesland, onder andere bekend van Melba toast, Bakkersbeschuit en -roggebrood, heeft strategisch gekozen de komende jaren structureel interactieve marketing (zowel offline als online) in te zetten. De opbouw van uitgebreide klantkennis en een focus op klantloyaliteit moeten de basis vormen voor het bereiken van de groeidoelstellingen van het bakkersbedrijf.

Marketing Manager Jolanda Marring van Van der Meulen Meesterbakkers: "Wij hebben Bookmark gekozen omdat zij zowel op strategisch als conceptueel vlak de hoogste toegevoegde waarde bleken te leveren. Bovendien past de pragmatische en flexibele aanpak uitstekend bij de cultuur van ons bedrijf". Bookmark zal invulling geven aan de interactieve marketingstrategie en -concepten. Onderdeel hiervan is de ontwikkeling van een website.

Na een selectieprocedure heeft Fuji Photo Film Tilburg gekozen voor Bookmark om haar corporate website te produceren. Met deze nieuwe site wil Fuji enerzijds partners en prospects informeren over de Fuji organisatie, producten en diensten en anderzijds geïnteresseerde werkzoekenden warm maken voor een betrekking bij Fuji. Bookmark ontwikkelt niet alleen de corporate site, maar helpt Fuji tevens op andere interne en externe communicatie trajecten waar nieuwe media een rol spelen.

Brian Hirman, Managing Director van Bookmark: "Eerder dit jaar signaleerden we reeds dat de markt voor interactieve marketing volwassen aan het worden is. Dit wordt nu wederom bevestigd door de wijze waarop door drie voornoemde klanten in het selectieproces keuzes zijn gemaakt. De behoefte om verder te kijken dan de korte termijn behoefte was in eerste instantie de aanleiding om een gespecialiseerd bureau te zoeken. Wij proberen als Bookmark altijd korte termijn resultaatgerichte activiteiten aan te bieden, maar wel binnen een lange termijn strategisch kader. We merken ook dat de markt weer aan het verbeteren is en dat er weer geïnvesteerd wordt in interactieve marketing. Deze drie nieuwe klanten, waar we ontzettend blij mee zijn, bevestigen dat voor ons".

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) is een interactief marketing bureau dat bedrijven adviseert en assisteert bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Brabantia, Center Parcs, Citroën, Esselte, Philips, Unilever, van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke marketingadviesbureaus in Nederland.