SBS BROADCASTING

SBS Broadcasting SA en Masterfood GmbH tekenen reclamecontract

SBS Broadcasting SA en Masterfood GmbH tekenen baanbrekend pan-Europees reclamecontract

Stockholm, Zweden - SBS Broadcasting SA (Nasdaq: SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) maakte vandaag bekend dat een baanbrekend pan-Europees reclamecontract is getekend met Masterfood, 's werelds toonaangevende producent van snacks en dierenvoer. De overeenkomst is het eerste pan-Europese reclamecontract van SBS.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst biedt SBS Masterfood ruimte voor televisiereclame, mogelijkheden voor programmasponsoring en andere promotionele activiteiten in de gehele SBS televisiegroep.

Markus Tellenbach, President & Chief Operating Officer van SBS, zei: 'Dit is een historische overeenkomst en een belangrijke stap in de ontwikkeling van de pan-Europese marketinginitiatieven van SBS. De succesvolle introductie van de euro als gemeenschappelijke munt op vele van onze markten en het bereik van onze pan-Europese zendergroep zal soortgelijke overeenkomsten in de toekomst vergemakkelijken. Wij zijn van plan innovatieve media-aankoopconcepten aan te bieden aan onze adverteerders en te profiteren van deze nieuwe kansen in de groeiende Europese reclamemarkt.'

Thomas de Buhr, Masterfoods Regional Media Manager, legde uit: 'Wij zijn als team met Mediacom en andere bureaus in de regio in staat gebleken een overeenkomst met SBS op te stellen die televisiereclame op 9 Europese markten vastlegt. SBS is onze partner geworden bij de marketing van onze producten en zal ons een aantal flexibele advertentieprogramma's bieden waarmee wij onze consumenten bereiken. Wij verheugen ons om met SBS samen te werken wanneer wij deze overeenkomst in hun gehele zendergroep gaan implementeren.'

Julian Neuburger, Executive Director van Mediacom, zei: 'In de zeer gefragmenteerde Europese televisiemarktplaats is de behoefte om kansen te identificeren die leiden tot een betere efficiency een normale doelstelling. Deze deal brengt significante voordelen voor alle betrokken partijen. Wij hopen oprecht dat dit slechts een eerste stap is in een nieuwe relatie met SBS.'

Sommige uitspraken in dit persbericht zijn op de toekomst gericht, inclusief en zonder beperking, de uitspraak dat dit een historische overeenkomst is en een belangrijke stap in de ontwikkeling van de pan-Europese marketinginitiatieven van SBS; de uitspraak dat de introductie van de euro en het bereik van onze pan-Europese zendergroep soortgelijke overeenkomsten in de toekomst zal vergemakkelijken; ons vermogen om innovatieve media-aankoopconcepten aan te bieden en om te profiteren in de groeiende Europese reclamemarkt. Deze op de toekomst gerichte uitspraken behelzen uitspraken die te maken hebben met onze prestaties in de toekomst, concurrentie, trends en verwachte ontwikkelingen in de televisie- en radiosector. Daarnaast doen wij uitspraken over toekomstige registraties bij de Securities and Exchange Commission, en in schriftelijk materiaal, persberichten en mondelinge verklaringen die door ons of namens ons worden uitgegeven. Op de toekomst gerichte uitspraken behelzen uitspraken over ons voornemen, onze overtuiging of huidige verwachtingen of over die van onze functionarissen (waaronder uitspraken die worden voorafgegaan of gevolgd door, of op de toekomst gerichte terminologie bevat, zoals 'kan', 'zal', 'zou', 'gelooft', 'verwacht', 'voorziet', 'schat', 'zich voortzet' of soortgelijke uitdrukkingen of vergelijkbare terminologie) met betrekking tot allerlei zaken.

Het is belangrijk op te merken dat onze werkelijke resultaten in de toekomst wezenlijk kunnen verschillen van die resultaten die wij voorzien in deze op de toekomst gerichte uitspraken, afhankelijk van verschillende belangrijke factoren. Een aantal factoren zijn o.a.: de effecten van, en veranderingen in, wet- en regelgeving en overheidsbeleid; de effecten van veranderingen in het algemene economische klimaat; de effecten van veranderingen in de groei van het bestedingsbudget voor reclame; het effect van concurrentie; ons vermogen om kosten te besparen; de tijdige ontwikkeling en aanvaarding van onze nieuwe kanalen, zenders, websites en/of diensten; de effecten van technologische veranderingen op het gebied van radio & tv en het internet; en in hoeverre wij erin slagen om de risico's die voortvloeien uit deze factoren, te beheersen.

Alle op de toekomst gerichte uitspraken in dit persbericht zijn gebaseerd op informatie die ons op dit moment ter beschikking staat. Wij zijn niet verplicht om op de toekomst gerichte uitspraken die door ons of namens ons in dit persbericht of anderszins gedaan zouden zijn, te actualiseren.

SBS is een Europees commerciële televisie- en radio omroeporganisatie met activiteiten in west en midden Europa. De landen waar SBS nu uitzendt omvatten: Oostenrijk, België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië en Zweden.

For further information visit: http://www.sbsbroadcasting.com

Website: http://www.sbsbroadcasting.com/

Beleggers - Michael Smargiassi van Brainerd Communicators, Inc.,
+1-212-986-6667, fax, +1-212-986-8302, smarg@braincomm.com ; of Pers
- Glen Dickson van Brainerd Communicators, Inc., +1-212-986-6667, fax, +1-212-986-8302, dickson@braincomm.com ; of Catriona Cockburn van Citigate Dewe Rogerson, +44-207-282-2924, fax, +44-207-282-8040, catriona.cockburn@citigatedr.co.uk , allen voor SBS Broadcasting SA

22 mei 02 15:23