SBS BROADCASTING
SBS Broadcasting SA en Masterfood GmbH tekenen reclamecontract
SBS Broadcasting SA en Masterfood GmbH tekenen baanbrekend
pan-Europees reclamecontract
Stockholm, Zweden - SBS Broadcasting SA (Nasdaq: SBTV; Euronext
Amsterdam N.V.: SBS) maakte vandaag bekend dat een baanbrekend
pan-Europees reclamecontract is getekend met Masterfood, 's werelds
toonaangevende producent van snacks en dierenvoer. De overeenkomst is
het eerste pan-Europese reclamecontract van SBS.
Volgens de voorwaarden van de overeenkomst biedt SBS Masterfood ruimte voor televisiereclame, mogelijkheden voor programmasponsoring en andere promotionele activiteiten in de gehele SBS televisiegroep.
Markus Tellenbach, President & Chief Operating Officer van SBS, zei:
'Dit is een historische overeenkomst en een belangrijke stap in de
ontwikkeling van de pan-Europese marketinginitiatieven van SBS. De
succesvolle introductie van de euro als gemeenschappelijke munt op
vele van onze markten en het bereik van onze pan-Europese zendergroep
zal soortgelijke overeenkomsten in de toekomst vergemakkelijken. Wij
zijn van plan innovatieve media-aankoopconcepten aan te bieden aan
onze adverteerders en te profiteren van deze nieuwe kansen in de
groeiende Europese reclamemarkt.'
Thomas de Buhr, Masterfoods Regional Media Manager, legde uit: 'Wij
zijn als team met Mediacom en andere bureaus in de regio in staat
gebleken een overeenkomst met SBS op te stellen die televisiereclame
op 9 Europese markten vastlegt. SBS is onze partner geworden bij de
marketing van onze producten en zal ons een aantal flexibele
advertentieprogramma's bieden waarmee wij onze consumenten bereiken.
Wij verheugen ons om met SBS samen te werken wanneer wij deze
overeenkomst in hun gehele zendergroep gaan implementeren.'
Julian Neuburger, Executive Director van Mediacom, zei: 'In de zeer
gefragmenteerde Europese televisiemarktplaats is de behoefte om kansen
te identificeren die leiden tot een betere efficiency een normale
doelstelling. Deze deal brengt significante voordelen voor alle
betrokken partijen. Wij hopen oprecht dat dit slechts een eerste stap
is in een nieuwe relatie met SBS.'
Sommige uitspraken in dit persbericht zijn op de toekomst gericht,
inclusief en zonder beperking, de uitspraak dat dit een historische
overeenkomst is en een belangrijke stap in de ontwikkeling van de
pan-Europese marketinginitiatieven van SBS; de uitspraak dat de
introductie van de euro en het bereik van onze pan-Europese
zendergroep soortgelijke overeenkomsten in de toekomst zal
vergemakkelijken; ons vermogen om innovatieve media-aankoopconcepten
aan te bieden en om te profiteren in de groeiende Europese
reclamemarkt. Deze op de toekomst gerichte uitspraken behelzen
uitspraken die te maken hebben met onze prestaties in de toekomst,
concurrentie, trends en verwachte ontwikkelingen in de televisie- en
radiosector. Daarnaast doen wij uitspraken over toekomstige
registraties bij de Securities and Exchange Commission, en in
schriftelijk materiaal, persberichten en mondelinge verklaringen die
door ons of namens ons worden uitgegeven. Op de toekomst gerichte
uitspraken behelzen uitspraken over ons voornemen, onze overtuiging of
huidige verwachtingen of over die van onze functionarissen (waaronder
uitspraken die worden voorafgegaan of gevolgd door, of op de toekomst
gerichte terminologie bevat, zoals 'kan', 'zal', 'zou', 'gelooft',
'verwacht', 'voorziet', 'schat', 'zich voortzet' of soortgelijke
uitdrukkingen of vergelijkbare terminologie) met betrekking tot
allerlei zaken.
Het is belangrijk op te merken dat onze werkelijke resultaten in de
toekomst wezenlijk kunnen verschillen van die resultaten die wij
voorzien in deze op de toekomst gerichte uitspraken, afhankelijk van
verschillende belangrijke factoren. Een aantal factoren zijn o.a.: de
effecten van, en veranderingen in, wet- en regelgeving en
overheidsbeleid; de effecten van veranderingen in het algemene
economische klimaat; de effecten van veranderingen in de groei van het
bestedingsbudget voor reclame; het effect van concurrentie; ons
vermogen om kosten te besparen; de tijdige ontwikkeling en aanvaarding
van onze nieuwe kanalen, zenders, websites en/of diensten; de effecten
van technologische veranderingen op het gebied van radio & tv en het
internet; en in hoeverre wij erin slagen om de risico's die
voortvloeien uit deze factoren, te beheersen.
Alle op de toekomst gerichte uitspraken in dit persbericht zijn
gebaseerd op informatie die ons op dit moment ter beschikking staat.
Wij zijn niet verplicht om op de toekomst gerichte uitspraken die door
ons of namens ons in dit persbericht of anderszins gedaan zouden zijn,
te actualiseren.
SBS is een Europees commerciële televisie- en radio omroeporganisatie
met activiteiten in west en midden Europa. De landen waar SBS nu
uitzendt omvatten: Oostenrijk, België (Vlaanderen), Denemarken,
Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië
en Zweden.
For further information visit: http://www.sbsbroadcasting.com
Website: http://www.sbsbroadcasting.com/
Beleggers - Michael Smargiassi van Brainerd Communicators, Inc.,
+1-212-986-6667, fax, +1-212-986-8302, smarg@braincomm.com ; of Pers
- Glen Dickson van Brainerd Communicators, Inc., +1-212-986-6667,
fax, +1-212-986-8302, dickson@braincomm.com ; of Catriona Cockburn
van Citigate Dewe Rogerson, +44-207-282-2924, fax, +44-207-282-8040,
catriona.cockburn@citigatedr.co.uk , allen voor SBS Broadcasting SA
22 mei 02 15:23