Ingezonden persbericht


Testnet werft voor NTI via Internet

Rotterdam, 23 mei 2002. Het Nederlands Talen Instituut (NTI) heeft Testnet opdracht gegeven studenten te werven voor al haar cursussen en opleidingen met uitzondering van de HBO opleidingen. In eerste instantie wordt begonnen met de 100 meest gangbare van de in totaal meer dan 250 cursussen en opleidingen die NTI verzorgt.

NTI verzorgt kwalitatief hoogstaande cursussen en opleidingen voor mensen die zich verder willen ontwikkelen in een zelf te bepalen tempo en in de comfort van hun eigen huis. Het aanbod strekt zich uit van Boekhouden tot Apothekersassistent en van Nederlands voor Buitenlanders tot een reeks van IT-opleidingen. Een groot aantal opleidingen wordt in samenwerking met Unique Uitzendbureau zelfs aangeboden met baangarantie.

Zeker in deze tijd met een onrustige arbeidsmarkt oriënteren en heroriënteren veel mensen zich weloverwogen op hun toekomst. Met extra certificaten en bijscholingscursussen proberen zij een voorsprong te krijgen op 'de concurrentie' om zo meer kans te maken op de baan en carrière die zij beogen. Internet wordt daarbij meer en meer geraadpleegd als een schijnbaar onuitputtelijke en vrij toegankelijke informatiebron. De promotie van de NTI opleidingen via Internet ligt dan voor de hand.

Hanno Winkelman, Commercieel Directeur bij NTI: "Internet wordt voor ons als informatie- en wervingsmedium steeds belangrijker. Steeds meer mensen zoeken op internet naar informatie over opleidingen en cursussen en als ze de juiste opleiding gevonden hebben, melden ze zich vaak via internet direct aan. Testnet heeft in het verleden bewezen op het gebied van internetwerving een flexibele, innovatieve en krachtige partner te zijn."

Testnet gaat de producten van NTI aanbieden via haar website, de Testnet Nieuwsbrief met ruim 130.000 abonnees, en het Testnet Partner Programma. Bij het laatstgenoemde 'affiliate program' zijn momenteel ruim 2.000 Nederlandse websites aangesloten. De opleidingen van NTI worden doel(-groep)gericht binnen dit netwerk worden gepromoot. Daarnaast wordt per opleiding gezocht naar nieuwe partners, wiens doelgroep aansluit bij de doelgroep van de desbetreffende opleiding.

Jaap Groenendijk, Directeur bij Testnet: "Het gaat om het realiseren van een zo groot mogelijke respons zonder dat hiervoor concessies hoeven te worden gedaan ten aanzien van de kwaliteit van de respons. Aangezien bijvoorbeeld verschillende informatica-opleidingen eenzelfde doelgroep kennen, worden banners ontwikkeld met een 'drop down menu', zodat via één bannerpositie verschillende opleidingen tegelijkertijd kunnen worden aangeboden. Dit is voor alle partijen (lees: NTI, Testnet en partners) interessant, aangezien iedereen gebaat is bij een zo groot mogelijke respons."

Testnet

Testnet is één van de grootste onafhankelijke bureaus in Nederland die zich richten op 'Online Lead Generation' voor de Nederlandse adverteerders via Internet. Testnet werkt op basis van 'no cure no pay' en een 'cost per lead' (CPL) vergoeding.

Enkele cijfers:

a.. Testnet heeft sinds haar oprichting begin 1998 meer dan 600.000 aanvragen voor proefabonnementen, proefmonsters, kortingsacties en prijsvragen verwerkt.

b.. In mei 2002 verzorgde Testnet 191 campagnes, die tezamen bijna dan 670.000 unieke bezoekers aantrokken. Testnet verwerkte in dezelfde periode ruim 38.000 orders.

c.. In mei 2002 heeft de 130.000ste consument zich geabonneerd op de tweewekelijkse e-mail nieuwsbrief van Testnet.
Voor een meer uitgebreide beschrijving van de diensten en producten van Testnet ga naar http://business.testnet.nl of neem contact op met Remco van der Pluijm of Jan Pons.


---
Testnet BV
Crooswijksesingel 50H
3034 CJ Rotterdam
tel. 010-2124786
fax 010-2142791
info@testnet.nl
http://business.testnet.nl
http://www.testnet.nl
http://www.proefabonnement.nl