CLIENTLOGIC

ClientLogic wint de 'Call Center of the Year' Award

Wereldwijd opererende Customer Care Outsourcer ontvangt hoogste eer van Call Center Magazine

Nashville, Tennessee - ClientLogic Corporation, een internationale leverancier van customer management services, maakte vandaag bekend dat Call Center Magazine aan ClientLogic de 'Call Center of the Year' Award 2002 heeft toegekend. Call Center Magazine is het blad bij uitstek voor de bedrijfstak die zich bezighoudt met customer managementoplossingen. Met deze prijs worden bedrijven onderscheiden wier service, ondersteuning en aandacht voor de behoeften van zowel klanten als eindgebruikers exemplarisch is. ClientLogic, dat meer dan 150 miljoen klanten per jaar bedient, levert volledig geïntegreerde diensten op het gebied van call centers, marketing en fulfillment voor meer dan 200 bedrijven overal ter wereld.

De winnaars van de 'Call Center of the Year' Award van het Call Center Magazine worden door de redacteuren van het blad geselecteerd. Zij kiezen de 'beste van de beste' uit de meer dan 100 bedrijven die ze in de loop van het jaar interviewen. De winnende bedrijven zijn die bedrijven die het meeste succes hebben bij het verbeteren van de call centers, de implementatie van technologie, het bereiken van de servicedoelstellingen, de groei van de omzet en het verhogen van de productiviteit. De uitverkiezing van ClientLogic als outsourcing call center van het jaar benadrukt de leidende positie van dit bedrijf binnen de bedrijfstak die zich met CRM services bezighoudt, een bedrijfstak die volgens Gartner aan het eind van 2002 tot 25,3 miljard dollar gegroeid zal zijn.

'De 'Call Center of the Year' Award is een eerbetoon aan die bedrijven die met innovatieve praktijken, kostenbewuste oplossingen en een klantgerichte ideologie een stimulans zijn voor de bedrijfstak die zich op customer contact richt,' aldus Warren Hersch, hoofdredacteur van Call Center Magazine. 'ClientLogic is een uitstekend voorbeeld van wat het betekent om één van de beste outsource partners te zijn, een partner die juist die diensten levert die bedrijven nodig hebben om de concurrentie op de hedendaagse markt aan te kunnen gaan. Namens de gehele redactie bied ik ClientLogic onze gelukwensen aan.'

Een frisse kijk - betere resultaten

ClientLogic begeleidt alle stappen rond de beleving van de klant en brengt informatie over customer service, marketing en fulfillment op één centrale plaats samen. Door een brug te slaan tussen de verschillende plaatsen waar klantinformatie gewoonlijk wordt opgeslagen, hebben de vertegenwoordigers van ClientLogic rechtstreeks toegang tot de volledige aankoopgeschiedenis van de klant en de eerdere interacties met het bedrijf, ongeacht of die interacties nu per telefoon, fax, e-mail, chat of post plaatsgevonden. Door dit centrale overzicht zijn de mensen van ClientLogic beter in staat de behoeften van de klant te herkennen en gegevens om te zetten in up-sell en cross-sell activiteiten.

Een andere belangrijke reden voor het succes van ClientLogic en de uitverkiezing tot 'Call Center of the Year' is het vermogen van het bedrijf de standaard praktijken van de bedrijfstak continu te evalueren en te verbeteren. ClientLogic heeft bijvoorbeeld een risk/reward prijsmodel geïntroduceerd, waarmee de 'zaken op scherp' worden gesteld, en een flexibel klantgericht continuïteitsprogramma dat de loyaliteit verbetert en continue opbrengsten garandeert. Verder komt het bedrijf binnenkort met een nieuwe methode voor kortingsprogramma's waarmee onnodig lange verwerkingstijden aanzienlijk worden teruggebracht.

'De Call Center of the Year' Award van Call Center Magazine beschouw ik als eerbetoon aan de 11.500 vertegenwoordigers van ClientLogic overal ter wereld die vinden dat de 'norm' niet goed genoeg is voor onze klanten,' zei Mark Briggs, president-directeur van ClientLogic. 'Wij, als bedrijf, streven er voortdurend naar nieuwe methoden van dienstverlening te ontwikkelen die de beleving van de klant tot een succes maken, die gedenkwaardig zijn en die de concurrentie lichtjaren voor zijn.'

Andere prijzen die ClientLogic onlangs in de wacht sleepte zijn de 'Gold MVP Quality' en de 'CRM Excellence' awards van Customer Inter@ction Solutions, en voor het tweede opeenvolgende jaar de 'High Call Volume' award van SSPA STAR. Daarnaast is ClientLogic COPC-gecertificeerd in Ierland, Frankrijk en Canada. Over ClientLogic

ClientLogic is internationaal provider van geïntegreerde oplossingen op het gebied van klantenbeheer, inclusief het verzorgen van het contact met de klanten en de dienstverlening. Het hoofdkantoor van ClientLogic, dat een dochteronderneming is van de op diverse gebieden opererende Canadese Onex Corporation, is gevestigd in Nashville, Tennessee en het opereert op 46 locaties in 9 landen door Noord Amerika en Europa. ClientLogic biedt haar meer dan 250 gerenommeerde klanten in het bedrijfsleven een internationale reeks van diensten, inclusief geïntegreerde acquisitie, lijstmanagement en courtage, databaseontwerp en -ontwikkeling, multikanaals customer en technisch support (telefoon, fax, e-mail, chat, doe-het-zelf-hulp, etc.), e-commerce services en opslag/dienstverlening. Voor meer informatie over het bedrijf, surf naar www.clientlogic.com .

Susanne van Karsen,
ClientLogic,
Telefoon:(+31) (0) 70 305 1771,
Email: Susanne.Karsen@clientlogic.nl


05 jun 02 13:05