- PERSBERICHT -

MENTOS FRESHWORLD HITS THE WAVES

MEET CHAT PLAY

www.mentos.com

Bironico - 11 juni 2002 - Perfetti Van Melle heeft Mentos Freshworld® gelanceerd, een nieuwe drijvende 3D-wereld direct verbonden aan Mentos' wereldberoemde mint dragee. Deze digitale oplossing, gebouwd door nieuwemediaspecialisten Lost Boys, biedt een 'cool and Fresh approach to chatting online'.

Eén klik om je haarkleur, kleren of stemming te veranderen.

Eén klik om te chatten.

Eén klik om naar een cabin party te gaan, nieuwe Fresh-minded people te ontmoeten,

van een cocktail te nippen en de wereld over te zeilen.

Moederbedrijf Perfetti Van Melle zocht naar een nieuwe manier om haar consumenten 'het Mentos®-merk te laten ervaren'. De oplossing? Een rijke 3D wereld, Mentos Freshworld®, waar 'het schip de bestemming is'. Freshworld is een veilige online omgeving voor jonge, frisse mensen. Bezoekers worden per helikopter ingevlogen op een luxe schip dat de hele wereld over vaart. Het schip zit vol met Fresh-minded people van over de hele wereld, elk met hun eigen hut en een ruim aanbod aan entertainment, bereikbaar met een enkele muisklik.

In Mentos Freshworld®, kunnen leden elkaar ontmoeten, chatten en spelen. Ze dansen in Club Fresh, ze gamen en genieten van een cocktail op een van de decks.

"Chatten blijkt erg populair onder onze doelgroep van 15 - 25-jarigen," zegt Jan Heeling, marketing manager bij Perfetti Van Melle. "Maar we wilden meer dan een chat room, we wilden een compleet nieuwe ervaring waar mensen echt het Mentos®-merk kunnen beleven: jong, speels, relaxd en verfrissend. Freshworld is een universele ontmoetingsplaats voor Fresh-minded people met een zelfverzekerde instelling om elkaar te ontmoeten en te interacteren- en om coole prijzen te winnen. Bezoekers kunnen zich een weg door hun garderobes klikken, hun hutten inrichtenen anderen ontmoeten op het schip, of simpelweg achterover gaan zitten om mensen te kijken."

Verder biedt de Fresh Contest gasten op het schip de mogelijkheid mee te dingen naar de prestigieuze titel van King or Queen of Freshness. Door zich fris en actief in Freshworld te gedragen, wint een bezoeker FreshPoints. Inactiviteit of gewoon irritant doen resulteert in een verlies van FreshPoints. Aan het einde van elke maand wordt de Freshste persoon aan boord tot King or Queen of Freshness gekroond en wint hij of zij een coole prijs.


- EINDE -

Over Perfetti Van Melle
Perfetti Van Melle is een wereldwijde onderneming die zoetwaren en kauwgum produceert en distribueert in meer dan 130 landen ter wereld. Op dit moment bezet Perfetti Van Melle de zesde plaats wereldwijd en de tweede plaats in Europa in de zoetwarenbranche. Perfetti Van Melle beschikt over sterke internationale merken zoals Mentos, Frisk, Fruittella, Alpenliebe, Golia en Airheads. Er werken ca. 8.500 mensen in meer dan 30 werkmaatschappijen verspreid over de wereld. Perfetti Van Melle is actief in Azië, Europa, het Midden Oosten, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. De hoofdkantoren zijn gevestigd In Lainate (Italië) en in Breda (Nederland). Perfetti Van Melle is ontstaan uit de fusie tussen het Italiaanse Perfetti en het Nederlandse Van Melle in maart 2001.

Contactpersoon:
Lieke Van Aalten
Telefoon: +31 765275000
e-mail: Lieke.van.Aalten@nl.pvmgrp.com

Over IconMedialab/Lost Boys
In Januari 2002 is Lost Boys gefuseerd met IconMedialab en is nu een van de meest toonaangevende bedrijven in Europa op het gebied van e-business en IT-oplossingen. De groep heeft ongeveer 900 medewerkers verspreid over vestigingen in 10 landen in Europa en de Verenigde Staten. IconMedialab/Lost Boys maakt gebruikers-gerichte oplossingen aan de hand van innovatieve technologie voor alle digitale media. IconMedialab/Lost Boys biedt haar klanten een internationaal bereik en lokale expertise in de verschillende markten.

Het bedrijf richt zich op belangrijke industriëen zoals Financiële Dienstverlening, Pharmaceutische industrie, Retail & fast moving, Media & entertainment, Telecom industrie en de Productie industrie. Het bedrijf heeft een breed scala aan klanten waaronder Audi, Orange, Chello, Siemens Mobile, Stora Enso, Telenor, Föreningssparbanken and Motorola. Het bedrijf is beursgenoteerd in Stockholm (ICON).

Contactpersoon:
Kathryn Adamson
Telefoon: +31-20-535 6161
e-mail: Kathryn.Adamson@lostboys.com

> >