Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Vignette versterkt ondersteuning voor ibm content management
Amsterdam, 11 juni 2002 -- Vignette Corp. maakt bekend dat het ondersteuning biedt voor IBM's Content Manager* V8, een opslagplaats of repository voor content. Deze repository is gebaseerd op IBM's ervaring met het opslaan van grote hoeveelheden ongestructureerde informatie voor bedrijven. Gezamenlijke klanten van Vignette en IBM kunnen eenvoudig diverse soorten informatie opslaan en de Vignette suite van applicaties gebruiken om content gedurende de hele levenscyclus te beheren.
Back-end architecturen worden steeds complexer en bedrijven zien zich genoodzaakt om een beveiligde repository voor een breed scala aan bedrijfsinformatie te integreren met applicaties voor klantencontact. Met Vignette's content management oplossing en IBM's repository kunnen bedrijven ongestructureerde data, waaronder tekst- of geprinte documenten, gescande beelden, e-mail, video en audio, toegankelijk maken voor klanten.
"Content management blijft een belangrijke prioriteit voor IT. Het zal nog belangrijker worden naarmate bedrijven complexere informatie toegankelijk maken voor hun klanten, werknemers, leveranciers en partners," aldus Stuart Curzon, Vignette's sales director voor Noord-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. "Met IBM's indrukwekkende staat van dienst op het gebied van informatieopslag en Vignette's ervaring in content management, krijgen klanten controle over bestaande content. Zij kunnen de content beheren zodat het eenvoudig toegankelijk en eenvoudig te gebruiken is."
Steeds meer ondernemingen consolideren hun elektronische en traditionele content in een verenigde data-opslagstructuur of een bedrijfsbrede repository. Hiermee is het probleem van het opslaan van content opgelost. Vignette's vermogen om alle informatie gedurende de hele levenscyclus in te zetten, biedt bedrijven de basis voor het creëren van effectieve online relaties met hun klanten, werknemers, leveranciers en partners.
Vignette's integratie met vooraanstaande en veelgebruikte databases en
repositories, zoals de IBM Content Manager Version 8, zorgt voor een
lagere total cost of ownership (TCO). Dankzij Vignette's geavanceerde
integratie tussen infrastructuur en applicatielagen kunnen bedrijven
informatie beter en in context te presenteren aan alle doelgroepen.
Hierdoor kunnen zij bestaande relaties versterken en nieuwe relaties met
sitebezoekers opzetten, terwijl de klantentevredenheid en return on
investment verbeterd worden.
"De Content Manager V8 levert brede toegang tot informatie - ongeacht waar
het is opgeslagen, geavanceerde zoekmogelijkheden en verbeterde
prestaties," aldus Brett MacIntyre, vice president content and information
integration bij IBM. "De krachtige combinatie van IBM's Content Manager
software en Vignette's web content management applicaties leveren klanten
een content management oplossing met nóg meer waarde."
"We verwachten dat de markt voor enterprise content management ruim $10 miljard dollar waard zal zijn in 2004," zegt Andrew Warzecha, vice president van META Group. "Organisaties zoeken steeds vaker naar strategische oplossingen van één bron. Leveranciers die het breedst mogelijke gamma aan content kunnen ondersteunen in een geïntegreerde omgeving zullen het meest van deze trend profiteren."
Vignette's ondersteuning van IBM Content Manager V8 onderstreept het
succes van de strategische samenwerking tussen de twee bedrijven. Sinds
die samenwerking begon in de tweede helft van 2000, hebben Vignette en IBM
samen bedrijfsbrede oplossingen ontwikkeld voor vele Fortune-1000
bedrijven en organisaties zoals Barclays, La Caixa, New York Life
Insurance Co., State of Michigan, State of New Mexico, T. Rowe Price, The
Wall Street Journal Online en UBS PaineWebber.
Vignette Corp.
Vignette is marktleider op het gebied van content management applicaties.
Vignette's applicaties worden door succesvolle organisaties over de hele
wereld gebruikt om online klantenrelaties te onderhouden, met partners te
werken en met werknemers te communiceren. Vignette combineert content
management applicaties met applicaties voor integratie en analyse.
Hierdoor kunnen bedrijven daar waar nodig gepersonaliseerde informatie
leveren, kunnen online systemen met bedrijfssystemen worden geïntegreerd,
en kan er real-time analyse gemaakt worden van online klantengedrag.
Vignette heeft wereldwijd meer dan 1.300 klanten. In Nederland zijn onder
andere JobsRepublic, Freeler, Postbank en Planet Internet klant bij
Vignette. Vignette's hoofdkantoor is gevestigd in Austin, Texas. Daarnaast
zijn er kantoren in Amerika, Europa, Azië en Australië. Vignette Nederland
is gevestigd in Amsterdam.