QUOVA
Times Online kiest Quova om locatie van bezoekers te herkennen
Times Online kiest voor Quova om locatie van bezoekers te herkennen
Quova's GeoPoint techniek stelt Times Online in staat buitenlandse bezoekers te laten betalen voor informatie op de Times website
Amsterdam - Quova, marktleider op het gebied van on-line gebruikers
herkenning, heeft vandaag bekendgemaakt dat Times Online, het digitale
platform van The Times en The Sunday Times, Quova's GeoPoint service
heeft gekozen om de geografische locatie van lezers real-time vast te
stellen.
Door de vast stelling van de geografische afkomst van Times lezers,
kan Times Online abonnementsgeld introduceren voor buitenlandse lezers
van de on line-edities van The Times en The Sunday Times. Dit gebeurt
op basis van de IP-adres van de gebruiker.
Met behulp van GeoPoint, wordt lezers van Times Online buiten
Groot-Brittannië gevraagd abonnementsgeld te betalen om alle artikelen
te lezen die in de on line-edities van de voorgaande zeven dagen zijn
gepubliceerd. Lezers in Groot-Brittannië kunnen de krantenedities
gratis lezen, maar moeten zich wel registreren.
Annelies van den Belt, directeur van Times Online: 'We geloven in de waarde van onze content. We waren de eerste Britse krant die kosten in rekening bracht voor speciale uitgaven en het in rekening brengen van abonnementskosten maakt deel uit van deze strategie. Ons on-line abonnement voor buitenlanders biedt veel waar voor zijn geld vergeleken met de kosten van de gedrukte editie.'
Quova's GeoPoint service bepaalt de locatie van internetgebruikers
door de internetinfrastructuur van ruim vier miljard IP-adressen in
kaart te brengen. GeoPoint voldoet volledig aan de privacyregels,
omdat geen cookies, profielen, registratiegegevens, klikgegevens of
andere middelen worden toegepast om individuen te identificeren. De
service, die desgewenst locatiegegevens verstrekt van de stad van de
gebruiker, biedt Times de verlangde informatie op landniveau met een
nauwkeurigheid van meer dan 99 procent.
'We zijn zeer verheugd Times Online als nieuwe klant te hebben', aldus
John Handscomb, algemeen directeur van Quova Europe. 'De toegevoegde
waarde van de media, de Times in het bijzonder, aan de zakenwereld
wordt dankzij onze informatie over de herkomst van een gebruiker sterk
vergroot. Het is duidelijk dat andere mediaconcerns zullen besluiten
dit initiatief van Times Online te volgen, zodat ze met hun content
inkomsten kunnen genereren.'
Over Quova
Quova Inc. werd in januari 2000 opgericht en is marktleider op het
gebied van on-line gebruikers herkenning. Quova's GeoPoint service
verstrekt de geografische locatie van sitebezoekers in real-time.
Hierdoor kunnen bedrijven digitale rechten beheren, informatie
afstemmen op doelgroepen, fraude opsporen, siteanalyses uitvoeren en
zorgen voor naleving van de wet- en regelgeving. Tot de klanten en
partners van Quova behoren toonaangevende bedrijven, zoals Amazon.com,
CNET Networks, AdLINK Internet Media AG, en Visa International. Quova
is een particuliere onderneming met investeringen van VeriSign, Mobius
Venture Capital (voorheen SOFTBANK Venture Capital), IDG Ventures,
Nexus Group en Fidelity Ventures. Het Europese hoofdkantoor van Quova
is gevestigd in Amsterdam, en het hoofdkantoor bevindt zich in
Mountain View, Californië. Het bedrijf is te bereiken op Kruislaan
419, 1098 VA, Amsterdam, per telefoon op nummer +31 20 8884530, per
fax op nummer +31 20 8884531, per e-mail via info-eu@quova.com en op
het web op http://www.quova.com/.
Quova, het logo van Quova logo en GeoPoint zijn gedeponeerde
dienstmerken en/of dienstmerken van Quova, Inc.
Contactpersoon (Pers):
Berry Driessen
Quova B.V.
+31 20 888 4530
Driessen@quova.com
11 jun 02 10:55