QUOVA

Times Online kiest Quova om locatie van bezoekers te herkennen

Times Online kiest voor Quova om locatie van bezoekers te herkennen

Quova's GeoPoint techniek stelt Times Online in staat buitenlandse bezoekers te laten betalen voor informatie op de Times website

Amsterdam - Quova, marktleider op het gebied van on-line gebruikers herkenning, heeft vandaag bekendgemaakt dat Times Online, het digitale platform van The Times en The Sunday Times, Quova's GeoPoint service heeft gekozen om de geografische locatie van lezers real-time vast te stellen.

Door de vast stelling van de geografische afkomst van Times lezers, kan Times Online abonnementsgeld introduceren voor buitenlandse lezers van de on line-edities van The Times en The Sunday Times. Dit gebeurt op basis van de IP-adres van de gebruiker.

Met behulp van GeoPoint, wordt lezers van Times Online buiten Groot-Brittannië gevraagd abonnementsgeld te betalen om alle artikelen te lezen die in de on line-edities van de voorgaande zeven dagen zijn gepubliceerd. Lezers in Groot-Brittannië kunnen de krantenedities gratis lezen, maar moeten zich wel registreren.

Annelies van den Belt, directeur van Times Online: 'We geloven in de waarde van onze content. We waren de eerste Britse krant die kosten in rekening bracht voor speciale uitgaven en het in rekening brengen van abonnementskosten maakt deel uit van deze strategie. Ons on-line abonnement voor buitenlanders biedt veel waar voor zijn geld vergeleken met de kosten van de gedrukte editie.'

Quova's GeoPoint service bepaalt de locatie van internetgebruikers door de internetinfrastructuur van ruim vier miljard IP-adressen in kaart te brengen. GeoPoint voldoet volledig aan de privacyregels, omdat geen cookies, profielen, registratiegegevens, klikgegevens of andere middelen worden toegepast om individuen te identificeren. De service, die desgewenst locatiegegevens verstrekt van de stad van de gebruiker, biedt Times de verlangde informatie op landniveau met een nauwkeurigheid van meer dan 99 procent.

'We zijn zeer verheugd Times Online als nieuwe klant te hebben', aldus John Handscomb, algemeen directeur van Quova Europe. 'De toegevoegde waarde van de media, de Times in het bijzonder, aan de zakenwereld wordt dankzij onze informatie over de herkomst van een gebruiker sterk vergroot. Het is duidelijk dat andere mediaconcerns zullen besluiten dit initiatief van Times Online te volgen, zodat ze met hun content inkomsten kunnen genereren.'

Over Quova

Quova Inc. werd in januari 2000 opgericht en is marktleider op het gebied van on-line gebruikers herkenning. Quova's GeoPoint service verstrekt de geografische locatie van sitebezoekers in real-time. Hierdoor kunnen bedrijven digitale rechten beheren, informatie afstemmen op doelgroepen, fraude opsporen, siteanalyses uitvoeren en zorgen voor naleving van de wet- en regelgeving. Tot de klanten en partners van Quova behoren toonaangevende bedrijven, zoals Amazon.com, CNET Networks, AdLINK Internet Media AG, en Visa International. Quova is een particuliere onderneming met investeringen van VeriSign, Mobius Venture Capital (voorheen SOFTBANK Venture Capital), IDG Ventures, Nexus Group en Fidelity Ventures. Het Europese hoofdkantoor van Quova is gevestigd in Amsterdam, en het hoofdkantoor bevindt zich in Mountain View, Californië. Het bedrijf is te bereiken op Kruislaan 419, 1098 VA, Amsterdam, per telefoon op nummer +31 20 8884530, per fax op nummer +31 20 8884531, per e-mail via info-eu@quova.com en op het web op http://www.quova.com/.

Quova, het logo van Quova logo en GeoPoint zijn gedeponeerde dienstmerken en/of dienstmerken van Quova, Inc.

Contactpersoon (Pers):
Berry Driessen
Quova B.V.
+31 20 888 4530
Driessen@quova.com

11 jun 02 10:55