Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, 11 juni 2002

Voor onmiddellijke publicatie

"Internetonderneming CoolCapital van Tom Kok en onderzoeksbureau

Pro Active International starten joint venture CoolResearch"

Amsterdam, 11 juni 2002: CoolCapital, de holding van internetondernemer Tom Kok, start samen met het onderzoeks- en adviesbureau Pro Active International een nieuw bedrijf onder de naam CoolResearch. CoolResearch maakt onderdeel uit van de Cool-groep welke bestaat uit CoolCapital, CoolConcept, CoolImpact, CoolFinance en CoolResearch.

Tom Kok, Directeur CoolCapital: "Internet is bij uitstek het middel om burgers directer bij de overheid te betrekken. Dit kan door het beter informeren maar ook door heel gericht de mening van de burgers te vragen op specifieke onderwerpen. Het tijdperk dat men kan wegkomen met een betuttelende houding ten opzichte van de burger loopt ten einde. Internet biedt ons en de overheid een inspirerende uitdaging. "

Fred van Aken, Directeur Pro Active International: "Door de snelle ICT-ontwikkelingen zal de overheid efficiënter, effectiever en klantvriendelijker gaan opereren. De dienstverlening aan burgers en bedrijven kan daarmee aanzienlijk verbeteren. Vanuit Pro Active International hebben wij in de afgelopen jaren samengewerkt met onze opdrachtgevers bij de overheid om de ambitieuze doelstellingen te realiseren "

In het Rapport Wallage "In dienst van de democratie" zijn de aandachtspunten voor het verbeteren van de overheidscommunicatie opgenomen. In toenemende mate zal in de overheidscommunicatie de nadruk worden gelegd op het betrekken van burgers bij bestuur en beleid, het aangaan van de interactie tussen overheid en burger, het inventariseren van de behoeftes van de burger en het aanbieden van digitale dienstverlening. Dit vereist een aangepaste wijze van communicatie. De verwachting is dan ook dat de informatie behoefte van de overheid op dit gebied sterk zal gaan toenemen.

CoolResearch steunt hierbij de overheid, omdat CoolResearch beschikt over een uitgebreide ervaring en kennis op het gebied van (overheids)communicatie en klantrelaties. Beide initiatiefnemers brengen, naast hun kennis, ook klanten in, waardoor de onderneming beschikt over een uitgebreide klanten- en orderportefeuille. De klanten zijn onder meer de Rijksvoorlichtingsdienst, het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen en het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Rene de Boer, Directeur CoolResearch: "De overheidsmarkt is een specifieke markt met ruimte voor een gespecialiseerd onderzoeks- en adviesbureau met een focus op de uitdagingen van de centrale en decentrale overheden. Door de combinatie van CoolCapital en Pro Active International ontstaat een unieke bundeling van kennis en ervaring op het gebied van overheidscommunicatie en -dienstverlening met behulp van nieuwe media."

CoolResearch verricht online (markt)onderzoek voor de publieke sector. Hiernaast adviseert CoolResearch haar klanten op het gebied van de inzet en het gebruik van Nieuwe Media. Met CoolResearch kunnen opdrachtgevers snel en efficiënt kennis vergaren over de effectiviteit van hun communicatie. De adviseurs van CoolResearch ondersteunen de opdrachtgevers bij het vergroten van de effectiviteit van hun (communicatie) uitingen. CoolResearch draagt hiermee bij aan de doelstelling van de overheid om meer met de burger in contact te treden en te betrekken bij beleidskwesties.

CoolResearch, gevestigd in Amsterdam, zal zich presenteren op het Vereniging van Nederlandse Gemeenten jaarcongres op 11 en 12 juni aanstaande in Rotterdam.

Additionele informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Henny Kruger

CoolCapital

Tel.: 020 5318250

Email:

henny.kruger@coolcapital.nl

internet

http://www.coolresearch.nl/

Fred van Aken

Pro Active International

Tel.: 020 5040300

Email:

f.vanaken@proactiveinternational.com

internet

http://www.coolresearch.nl/

Cool Capital

CoolCapital, opgericht door oud D66-partijvoorzitter Tom Kok, is de droom van een groep mensen die het internet leuker, zinniger en handiger maken. Met aanstekelijk enthousiasme, sprankelende fantasie en nuchtere professionaliteit. Wij zijn geen adviseurs, wij zijn ondernemers: wij maken een plan en voeren het uit, vaste prijs, vaste einddatum. Wij houden van simpele afspraken en doen wat we zeggen.

Onze ontdekkingen delen wij onbeschroomd met onze relaties. Die daar vervolgens uitstekende zaken mee doen

Pro Active International

Pro Active International is een internationaal marktonderzoek- en adviesbureau, gericht op (multi)media, merk- en klantrelatie projecten. Tegelijkertijd is zij een 'knowledge provider' op het gebied van Internet strategieën. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet bij diverse toonaangevende organisaties zoals de Nederlandse Overheid, Philips, ABN Amro, Unilever, Kraft Europe, Coca Cola, MSN, Yahoo!, Altavista, CNN, Disney, France Telecom, IDG etc.

Pro Active International beschikt over het grootste online panel in Europa, waardoor zij specifieke onderzoeksgroepen in 18 landen kan bereiken.

einde